;
آرایش و زیبایی

خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست که از آن بی خبر بودید!

خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست: سفید آب روشور از جمله موادی بهداشتی بود که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. کودکان دهه شصت یادشان می آید که وقتی به حمام می رفتند، حتما باید از روشور استفاده می کردند. در صورت عدم استفاده، حتما در خانه مورد توبیخ قرار می گرفتند. پژوهش های اخیر در حوزه سلامت و زیبایی نشان می دهد که این ماده سفید به دلیل قابلیت یکسان سازی رنگ پوست و پاکسازی منافذ پوست با خاصیت لایه بردارش معروف است. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت و زیبایی چشمک به بررسی خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست پرداخته شده است. با چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: ماسک طبیعی برای احیای پوست های مات و خسته + طرز تهیه و شیوه استفاده

روشور یا سفیدآب

سفیدآب یا همان روشور سنتی، از قدیم الایام به عنوان یک تمیز کننده پوست و لایه بردار قوی در زمان استحمام مورد استفاده بوده است. روشور که به شکل گلوله های سفید رنگ به اندازه یک گردو در بازار موجود است،در گذشته ها جزو اقلام آرایش محسوب می شد. بر همین اساس جمله سرخاب سفیداب از اینجا نشأت گرفته است.

عملکرد این محصول آرایشی و خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست به این صورت بود که با کشیدن آن بر روی پوست به کمک یک پارچه نخی، سلول های مرده جمع و باعث تمیز شدن و روشن شدن رنگ پوست می شد. پس از گذشته تا به امروز خاصیت لایه برداری و روشن کردن پوست همواره مورد توجه بوده است.

شاید بپسندید: ماسک جوان کننده پوست: معجزه سفیده تخم مرغ برای جوان سازی پوست

خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست

احتمالاً بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۸ عادتی که شما را پیر تر از سن واقعی تان نشان می دهد

موارد مصرف روشور

در زیر برخی از خواص سفیدآب یا روشور برای سلامت و زیبایی پوست عبارتند از :

  • لایه بردار طبیعی
  • محو کردن جای جوش
  • اسکراب و رفع مشکل پوست مرغی
  • از بین برنده سیاهی آرنج، زانو، زیربغل
  • کاهش دهنده تعریق
  • از بین برنده جوش های سرسیاه
  • روشن کننده پوست
  • رفع التهابات پس از اصلاح

خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست: باید گفت که نابرابری در رنگ پوست و مشکل تیرگی قسمت ها مختلف پوست از جمله مسائل زیبایی است که به ویژه با نزدیک شدن به اواسط بهار و تابستان، بیشتر به عنوان یک مشکل خود را نشان می دهد.

تیرگی در نواحی مانند زیر بغل، نقاط حساس بدن، کلاهک زانو، آرنج، که زنان بیشتر از آن شکایت دارند، می تواند از نظر زیبایی احساس ناراحتی در شما ایجاد کند. کسانی که تعجب می کنند که چه چیزی برای تیره شدن منطقه خوب است؟ وقتی به آن ها پاسخ داده می شود: روشور. ممکن است بسیار تعجب کنند.

بیشتر بخوانید: رازهای جوان نگه داشتن پوست: با این راهکارهای آسان و کاربردی پوست خود را جوان نگه دارید!

روشور

روشور که به طور طبیعی از غار سفیداب ایران استخراج می شود، نام شناخته شده دیگر خود را از این غار گرفته است. در میان مردم بعضاً به نام سنگ حمام نیز یاد می شود، چرا که از آن در حمام استفاده می شود.

شاید بپسندید: ماندگاری بالای بوی عطر: چگونه عطر بزنیم تا بوش ماندگار بشه؟ + ۱۰ ترفند جالب

نحوه استفاده از روشور

چگونه می توان از سنگ روشور برای نابرابری های رنگ پوست استفاده کرد؟ خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست چیست؟

سنگ روشور ماده ای تمیزکننده است که از دیرباز در ایران مورد استفاده قرار می گرفته و از فرهنگ حمام ایرانیان می آید. ساختاری شبیه گچ دارد. سنگ حمام که خاصیت لایه برداری خوبی دارد، پوست را از پوست مرده پاک می کند و برای مشکلات موهای زیر پوستی نیز مفید است. روشور که برای درمان انواع لک های پوستی و تیره شدن پوست به کرات استفاده می شود، در واقع سنگی طبیعی است.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

از آنجایی که روشور شبیه به فرم گچ است، مقداری از آن با تماس با پوست مرطوب ذوب می شود. مالش آن بر روی کیسه و کشیدن بر روی پوست به صورت حرکتی، لایه برداری طبیعی از سطح پوست را به انجام می رساند.

سپس می توانید آن را با آب بشویید و اثر آن را احساس کنید. به خصوص برای پوست های خشک، به لطف خواص بی نظیر روشور، کشیدگی پوست پس از لایه برداری را احساس نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

آرایش مخصوص روز ولنتاین: با این ۷ ایده زیبای آرایشی برای عشق تان مثل ماه بدرخشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا