;
دنیای مد

صاف کردن مو در خانه: ۶ روش خانگی شگفت انگیز برای صاف کردن مو!

صاف کردن مو در خانه: صافی واحیای مو در زیباتر نشان دادن مو نقش بسیار مهمی دارد. اکثر افراد برای صاف کردن موها از مواد شیمیایی و یا اتوهای مو که حرارت بالایی دارند استفاده می‌کنند. استفاده از مواد شیمیایی در دراز مدت باعث ریزش و ضعیف شدن تارهای مو می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب دنیای مد به معرفی ترکیب‌های خانگی برای صاف کردن مو می‌پردازیم که کمترین آسیب را به موها وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: صاف کردن موها در خانه با نوشابه: دیگر نیازی به کراتین تراپی ندارید!

۱.صاف کردن مو در خانه با شیر و عسل

موها از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده‌اند. پروتئین موجود در شیر نیز از نظر افزایش توانایی بدن بسیار مفید است. شیر هم‌چنین حاوی چربی است که به نرمی و لطافت مو کمک می‌کند. عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به موهای شما درخشندگی می‌بخشد.

در مورد نحوه استفاده از این ماسک طبیعی مو در خانه، یک قاشق غذاخوری عسل را بردارید و آن را با شیر مخلوط کنید تا موها نرم و صاف شوند. این ترکیب را می‌توانید در یک بطری اسپری قرار دهید. بعد از شامپو، موها را با این محلول اسپری کنید و بگذارید دو دقیقه بماند. سپس با آب معمولی آبکشی کنید.

شاید بپسندید: فواید صابون زردچوبه برای زیبایی و جوانسازی پوست + طرز تهیه

بیشتر بخوانید: ۲۵ عادت اشتباه خانم ها که آن ها را پیر و سالخورده نشان می دهد!

۲.ارتباط موز و صاف شدن مو

موز خاصیت نرم کنندگی برای مو دارد و می‌تواند برای موهای خشک و وز عالی باشد. این میوه نه تنها به صاف کردن طبیعی مو کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به تغذیه عمیق موهای تحت درمان شیمیایی بپردازد.

صاف کردن مو در خانه، دو موز خیلی رسیده بردارید، با کمک چنگال آن‌ها را کاملا له کنید و دو قاشق غذاخوری عسل، ماست و روغن زیتون را با موز له شده ترکیب کنید.

آن‌هارا با هم مخلوط کنید تا خمیر خوبی به دست آید. این ماسک مو را به طور یکنواخت بر روی موهای خود بمالید و برای جلوگیری از کثیف شدن لباس از کلاه‌های مخصوص مانند کلاه رنگ مو استفاده کنید.این مواد را به مدت نیم ساعت بر روی موهای خود نگه دارید. همه مواد موجود در این ماسک طبیعی، برای موهای ضعیف هم عالی هستند و موهای شما را سالم، براق و هم‌چنین صاف می‌کنند.

احتمالا بپسندید: جوان سازی پوست: ۹ روش طبیعی برای جوان سازی و سفت شدن پوست!

جالب خواهد بود: درمان ریزش مو در مردان: ۹ خوراکی محبوب برای جلوگیری از ریزش مو در مردان!

صاف کردن مو در خانه

۳.روغن زیتون و تخم مرغ

ساختار شیمیایی روغن طبیعی در بدن شبیه روغن زیتون است. به همین دلیل است که روغن زیتون به بازیابی تعادل سالم کمک می‌کند. روغن زیتون حاوی هیدروکسی تیروزول و ویتامین E است که هر دو برای تغذیه مو مفید هستند.تخم مرغ حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی همراه با اسیدهای چرب است که برای موهای شما بسیار مفید است و آن‌ها را صاف می‌کند.

صاف کردن مو در خانه، دو عدد تخم مرغ را با  روغن زیتون ترکیب کنید و به موهای خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه مواد بر روی موها بمانند. سپس موهای خود را بشویید.

شاید بپسندید: ۱۱ پیشنهاد زنان کره ای برای زیبایی و جوانی پوست!

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه کرم پودر گیاهی: این کرم‌ پودر گیاهی،پوست شما را بازسازی و زیبا می کند!

۴.ژل آلوئه ورا برای صاف کردن مو در خانه

آلوئه ورا حاوی چندین خاصیت ضروری است که باعث رشد موهای سالم می‌شود و بر بافت موها تاثیر می‌گذارد که در نتیجه موها را صاف و نرم می‌کند. هم‌چنین ژل آلوئه ورا به راحتی در تارهای مو نفوذ می‌کند و سطح رطوبت پوست سر را حفظ می‌کند. این گیاه به دلیل دارا بودن خاصیت مرطوب کنندگی، می‌تواند موها را به طور طبیعی صاف کند.

نصف فنجان ژل آلوئه ورا و نصف فنجان روغن زیتون نسبتا گرم را با هم مخوط کنید.مخلوط را روی موها و پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب از طریق تارهای موی شما نفوذ کند. موهای خود را با کلاه مناسب مانند کلاه رنگ مو بپوشانید و اجازه دهید حدود یک تا دو ساعت بر روی موهای شما بماند. پس از گذشت این زمان موهایتان را با یک شامپو ملایم و نرم کننده بشویید.

شاید بپسندید: با ترکیب زردچوبه و شکر تمام موهای زائدت رو از بین ببر+نحوه تهیه و استفاده

بیشتر بخوانید: برای داشتن استایل بی نقص در سال 1403 این ترکیب رنگ ها را در لباس پوشیدن رعایت کنید!

صاف کردن مو در خانه

۵.شیر نارگیل و آب لیمو

صاف کردن مو در خانه، شیر نارگیل موجب تغذیه و نرمی موها می‌شود و دارای چربی‌های اشباع است که حکم نرم کننده برای موها دارد. هم‌چنین حاوی اسیدهایی است که به بازیابی تعادل اسیدی و قلیایی پوست سر کمک می‌کند.

برای استفاده از این ترکیب به عنوان ماسک موی طبیعی آب لیمو را با شیر نارگیل تازه مخلوط کنید. آب لیمو خاصیت پاک کنندگی و صاف کنندگی دارد و به درخشان شدن مو کمک می‌کند.

شاید بپسندید: جوانسازی و سفید کردن پوست صورت با این ماسک خانگی معجزه گر!

احتمالا بپسندید:با اضافه کردن این ماده دم دستی به شامپو، سلامت و زیبایی موهایتان را تضمین کنید+نحوه مصرف

۶.استفاده از روغن سویا برای صاف کردن مو در خانه

استفاده از روغن سویا بر روی پوست سر می‌تواند ظاهر صاف مو را بهبود ببخشد و هم‌چنین گفته می‌شود که یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای صاف کردن مو در خانه است.

صاف کردن مو در خانه، یک قاشق غذاخوری روغن سویا و دو قاشق غذاخوری روغن کرچک را بردارید، سپس آن‌ها را به خوبی ترکیب کنید. مخلوط را کمی گرم کنید و سپس آن را روی پوست سر بمالید. این ماده را مانند یک چسب از ریشه مو تا ساقه بمالید. پس از این که موهایتان را با شامپو بشویید شاهد نتیجه خوبی خواهید بود.

بیشتر بخوانید: صاف کردن مو: با شیر در ۵ مرحله موهای خود را ابریشمی کنید

 

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: درمان لک پوست صورت با یک شیشه روغن گیاهی!

بیشتر بخوانید: با این ماده غذایی ریزش موهای تان را متوقف کنید! 

جالب خواهد بود: صورت پر، شکم لاغر؛ با یه فرمول ارزون!

بیشتر بخوانید: درخشان شدن پوست با چکاندن این روغن در ناف!

جالب خواهد بود: زیباترین و شیک ترین مدل صندل دخترانه 1403

بیشتر بخوانید: با کمک این بخور گیاهی، جوش و آکنه صورت را پاکسازی کنید+نحوه تهیه و انجام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا