;
آرایش و زیباییدنیای مد

جوان سازی پوست: ۹ روش طبیعی برای جوان سازی و سفت شدن پوست!

جوان سازی پوست: میل به کند‌ شدن روند پیری دغدغه‌ای است که نمی‌توان آن را انکار کرد. چه کسی بدش می‌آید که 40 ساله باشد ولی از نظر ظاهر، شبیه 30 ساله‌ها به نظر برسد؟ به همین دلیل است که ما در این مطلب دنیای مد، قرار است راجع به چند روش جوانسازی پوست در منزل که روند پیر شدن پوست صورت را کند می‌کنند، صحبت کنیم.

تمرکز ما در این مطلب به هیچ عنوان روی توضیح روش‌های تهاجمی یا شیمیایی مثل کرم‌های زیبایی یا دستگاه لیزر مخصوص منزل نیست؛ ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم که با استفاده از چیزهایی که طبیعت در اختیارتان گذاشته و اصلاح سبک زندگی، جوانسازی پوست صورت را به خودتان هدیه دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

 ۱.ماسک زردآلو

اولین روش جوانسازی پوست در منزل که به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از ماسک زردآلو است. ویتامین C و E در زردآلو به میزان فراوان وجود دارد؛ ویتامین C با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، از پوست در برابر آسیب‌های اشعه UV و آلودگی محافظت می‌کند. ویتامین E هم برای آفتاب‌سوختگی و کاهش آثار آکنه مفید است.

برای درست کردن ماسک زردآلو 4 تا 5 عدد زردآلو را در آب خیس کنید و اجازه دهید پف کند. سپس آن را له کنید و 2 قاشق چایخوری عسل، نصف قاشق چایخوری روغن بادام، نصف قاشق چایخوری آب‌ لیمو را به زردآلوهای له شده اضافه کنید.

در نهایت این ترکیب را از صافی رد کنید، روی صورت بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه باقی بماند. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید و از شفافیت پوست خود لذت ببرید.

شاید بپسندید: زیبایی پوست با یه معجون ارزون خونگی + دستور

بیشتر بخوانید: نرم کردن موهای خشک و وز با استفاده از ۷ روش خانگی ساده و موثر!

۲.ماسک پوست پرتقال

پوست پرتقال را رنده کرده و آن را خشک کنید. 1 قاشق غذاخوری از آن را بردارید و به آن 2 گرم آرد و 1 قاشق چایخوری شیر اضافه کنید. بگذارید این ترکیب به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید.

جوان سازی پوست، اسید سیتریک و ویتامین C موجود در این ماسک، به سفت‌شدن و کلاژن‌سازی بیشتر پوست شما کمک می‌کند.

۳. ماسک هندوانه و خیار

میوه‌هایی که رنگ‌دانه قرمز دارند، برای پوست معجزه می‌کنند؛ مثل هندوانه. با مخلوط کردن خیار رنده شده و هندوانه رنده‌شده و چند قطره آبلیمو، یک ماسک جذاب بسازید.

ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک به کاهش چربی اضافه پوست شما و شفافیت بیشتر آن کمک می‌کند. همچنین وجود ماده‌ای به نام «لیکوپنی» در هندوانه از چین و چروک افتادن پوست جلوگیری می‌کند. می‌بینید؟ روش‌های جوانسازی پوست در منزل بسیار ساده، موثر و ارزانند.

شاید بپسندید: ۱۱ پیشنهاد زنان کره ای برای زیبایی و جوانی پوست!

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه کرم پودر گیاهی: این کرم‌ پودر گیاهی،پوست شما را بازسازی و زیبا می کند!

جوان سازی پوست

۴. ماسک موز

تاثیر موز روی پوست، خود را در کاهش لکه‌های پوستی نشان می‌دهد. برای درست کردن ماسک موز، کافی است یک موز متوسط را له کنید و 2 قاشق غذاخوری عسل و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید. ماسک شما آماده است!

جوان سازی پوست، به مدت 20 دقیقه، ماسک را روی پوست خود بگذارید و بعد آن را بشویید. بعد از شستن ماسک به وضوح می‌بینید که پوستتان صاف و درخشان‌تر شده است.

شاید بپسندید: جوانسازی و سفید کردن پوست صورت با این ماسک خانگی معجزه گر!

احتمالا بپسندید:با اضافه کردن این ماده دم دستی به شامپو، سلامت و زیبایی موهایتان را تضمین کنید+نحوه مصرف

 ۵. ماسک گوجه‌فرنگی

ماسک گوجه‌فرنگی آنتی اکسیدان زیادی به پوست شما می‌رساند. آنتی اکسیدان‌ها به افزایش جریان خون در پوست و ترمیم پوست کمک زیادی می‌کنند، پس این روش عالی را برای جوانسازی پوست در منزل، دست کم نگیرید.

برای تهیه ماسک گوجه‌فرنگی، 3 قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید. از این ترکیب یک خمیر یک‌دست درست کنید و آن را به صورت دورانی و با حرکات دایره‌ای روی پوست خود بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و ماسک را با آب ولرم بشورید.

توجه کنید که بعضی پوست‌ها به آب گوجه‌فرنگی حساسیت دارند، پس اگر دیدید پوست صورتتان با زدن ماسک می‌سوزد آن را بلافاصله بشویید.

شاید بپسندید: با ترکیب زردچوبه و شکر تمام موهای زائدت رو از بین ببر+نحوه تهیه و استفاده

بیشتر بخوانید: برای داشتن استایل بی نقص در سال 1403 این ترکیب رنگ ها را در لباس پوشیدن رعایت کنید!

۶. ماسک بلغور جوی دو سر

برای جوانسازی پوست صورت، به بلغور جوی دو سر یک شانس بدهید. بلغور جوی دوسر سرشار از خواص ضد التهابی است که می‌تواند به بهبود خشکی، پوسته‌پوسته شدن، زبری و خارش پوست کمک کند.

با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، کمی آب و 1 قاشق چایخوری عسل، یک خمیر یک‌دست تهیه کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. می‌بینید که انگار یک لایه کدر از روی پوستتان برداشته شده است. چه چیزی بهتر از این؟

جالب خواهد بود: صورت پر، شکم لاغر؛ با یه فرمول ارزون!

بیشتر بخوانید: درخشان شدن پوست با چکاندن این روغن در ناف!

۷. روغن زیتون

یکی از روش‌های توصیه شده برای جوانسازی پوست در منزل، استفاده از روغن زیتون به خصوص برای افرادی است که پوست خشکی دارند. احتمال دارد که بعضی از افراد از بوی روغن زیتون روی پوست خود، احساس خوبی نداشته باشند. با این حال ما باز هم آن را پیشنهاد می‌کنیم.

جوان سازی پوست، بهتر است شب‌ها قبل خواب، یک پنبه را به کمی روغن زیتون آغشته کنید و آن را به پوست صورت یا بدنتان بزنید.

بعد از اینکه از خواب بیدار شدید پوستتان را با آب ولرم و به طور کامل بشویید. بعد از چندبار استفاده از روغن زیتون، تاثیر استفاده از آن را روی چین‌وچروک‌های کم‌عمق می‌بینید و احساس می‌کنید پوستتان نرم‌تر شده است.

جالب خواهد بود: زیباترین و شیک ترین مدل صندل دخترانه 1403

بیشتر بخوانید: با کمک این بخور گیاهی، جوش و آکنه صورت را پاکسازی کنید+نحوه تهیه و انجام

جوان سازی پوست

۸. ماست

ماست می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. اسید لاکتیک موجود در ماست مانند یک لایه‌بردار و روشن‌کننده طبیعی برای پوست عمل می‌کند.

2 قاشق غذاخوری ماست، یک‌چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه و نیم گرم آرد را با هم ترکیب کنید، آن را 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

این ترکیب نه‌ تنها  به طور طبیعی پوست را تمیز و سفت می‌کند، بلکه باعث می‌شود پوست صورتتان شفافیت و قابلیت ارتجاع بیشتری پیدا کند. بهتر از این روش، روشی برای جوانسازی پوست در منزل سراغ دارید؟

۹.  ماسک عسل و دارچین

جوان سازی پوست، یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست در منزل، ماسک عسل و دارچین است. اگر جای جوش و آکنه روی صورت شما باقی مانده است، این ماسک به بهبود آن کمک زیادی می‌کند.

برای ساخت ماسکی که گفتیم 2 قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را مخلوط کنید و آن را تا جایی هم بزنید که که به صورت یک خمیر یک‌دست در بیاید. سپس ماسک را 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب ولرم آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: جوان سازی پوست دست با ۶ ماسک خانگی شگفت انگیز با اثر فوری!

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: خواص بی نظیر گزنه برای ریزش مو + روش

جالب خواهد بود: با توجه به فرم صورت، بهترین مدل مو را انتخاب کنید+دیدگاه کارشناسان زیبایی

شاید بپسندید: درمان لک پوست صورت با یک شیشه روغن گیاهی!

بیشتر بخوانید: با این ماده غذایی ریزش موهای تان را متوقف کنید! 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا