;
دنیای مدگوناگون

دکوراسیون خانه مدرن: ۵ رنگی که برای یک خانه شاد و پر از عشق به آن نیاز دارید!

دکوراسیون خانه مدرن: همه ما می دانیم که چگونه رنگ ها می توانند بر روحیه ما تأثیر بگذارند و به همان اندازه شخصیت ما را منعکس کنند، اما وقتی صحبت از دکوراسیون خانه می شود، بهترین رنگ ها برای برانگیختن احساس شادی کدامند؟ شما می توانید رنگ‌های بسیار زیادی انتخاب کنید، بهترین رنگ‌هایی که خلق و خوی شما را تقویت ‌کند و محیط شاد در خانه به وجود آورد. مثلا رنگ زرد بهترین رنگ برای تقویت روحیه است، اما صورتی پر جنب و جوش، نشان دهنده نگرش خوش بینانه به زندگی است. در این مطلب ۵ بهترین رنگی که محیط شاد و جذاب در خانه ایجاد می کند برای دکوراسیون داخلی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که خوش شانسی می آورند: ۱۰ گیاهی که ثروت، سلامتی و عشق را به خانه می آورد

۵ رنگی که برای یک خانه شاد و پر از عشق به آن نیاز دارید

۱.قرمز

قرمز رنگی بسیار شاد و پر شور است. مطالعات نشان می‌دهد که قرمز ضربان قلب را افزایش می‌دهد و احساسات را تحریک می‌کند، بنابراین برای صاحبان خانه‌های پر انرژی که دوست دارند کارهای زیادی را انجام دهند، ایده‌آل است.

دکوراسیون خانه مدرن، به علاه رنگ قرمز نشان دهنده شور زندگی است. این رنگ نماد خوش بینی، اعتماد به نفس و سرزندگی است. استفاده از رنگ قرمز در فضاهای نشیمن باعث می شود اتاق مجلل و دلپذیر باشد. همچنین احساس گرما را به خصوص در ماه های زمستان ایجاد می کند.

دکوراسیون خانه مدرن

۲.زرد

زرد رنگ شاد و صمیمی است. همانند اشعه خورشید به چشم ها نشاط و روشنی می بخشد. به علاوه رنگ زرد باعث ترشح سروتونین می شود، یک ماده شیمیایی انتقال دهنده عصبی که به احساس شادی و سلامتی کمک می کند. بنابراین، از نظر علمی، بهترین رنگ برای تقویت روحیه است.

چه روشن و مطبوع و چه پررنگ و روشن، رنگ زرد قدرت تحریک خلاقیت را نیز دارد. در حالی که رنگ زرد به هر اتاق در خانه شادابی می بخشد، با این حال رنگ زرد برای اتاق خواب و حمام  بیشتر پیشنهاد می شود.

۳.آبی

دکوراسیون خانه مدرن، آبی رنگی آرام بخش است که حتی در فرم های پررنگ تر آن برای ذهن و بدن مفید است. آبی نماد وفاداری و اعتماد است. لورنا می‌گوید کسانی که رنگ آبی را انتخاب می‌کنند، دارای اعتماد به نفس و قابل اعتماد هستند. مشخص شده که افراد در یک اتاق آبی کارآمدتر هستند زیرا آرام و متمرکز هستند. رنگ های آبی در حمام، اتاق مطالعه و اتاق خواب بهترین کارایی را دارند. همچنین یک رنگ ایده آل برای اتاق های کوچک است.

البته بهتر است که از رنگ آبی با ته رنگ گرم استفاده کنید تا از سردی اتاق جلوگیری کنید. توهم فضا را با رنگ های مشابه روی دیوارها، قالب ها و کف ایجاد کنید تا مرزهای اتاق را ادغام کنید.

بیشتر بخوانید: 5 گیاه آپارتمانی که بمبهای اکسیژن برای تصفیه هوای خانه شما هستند!

دکوراسیون خانه مدرن

۴.سبز

دکوراسیون خانه مدرن، سبز رنگی است که آرامش و إحساس خوب را به همه تزریق می کند. در واقع سبز طبیعت را تقلید می کند. رنگ سبز در فرم های ملایم خود سایه ای تسکین دهنده است که به تمرکز و آرامش کمک می کند. استفاده از رنگ سبز در خانه می تواند فضای خانه را بزرگ تر و باز تر نشان دهد. به علاوه اگر از رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق ها استفاده شود، اعضای خانواده بیشتر با هم إحساس صمیمت می کنند.

۵.صورتی

دکوراسیون خانه مدرن، صورتی انتخاب فردی دوست داشتنی، مهربان و سخاوتمند است. صورتی کم رنگ نشان دهنده گرما و حساسیت است. همچنین رنگ عاشقانه و احساسی است. به علاوه صورتی پر رنگ نشان دهنده نگرش خوش بینانه به زندگی است. این رنگ سرگرم کننده، پرانرژی و الهام بخش است. صورتی بهتر است در فضاهای خانگی مانند اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق خواب استفاده شود.

دکوراسیون خانه مدرن، البته صورتی می تواند فضا را کوچک جلوه دهد. این رنگ بهتر است در فضایی با پنجره های بزرگ یا فضایی که نور زیادی دریافت می کند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: 6 ایده برای ساخت وسایل تزئینی زیبا در منزل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا