;
دنیای مدگوناگون

۶ معجزه لیمو شیرین برای تیرگی پوست قسمت های مختلف بدن!

خواص لیمو شیرین: لیمو شیرین که به آن موسامبی هم گفته می‌شود، در دسته‌ی مرکبات قرار می‌گیرد و بیشتر در آسیای جنوب شرقی یافت می‌شود. لیموشیرین در ظاهر شبیه به لیموترش است، اما مزه‌ی شیرین‌تری دارد. استفاده از آب لیمو شیرین در کشورهایی مثل هند و پاکستان بسیار رایج است. جالب است بدانید با وجود اینکه این میوه جزء مرکبات محسوب می‌شود، اما اسیدی نیست.

یک عدد لیموشیرین تقریبا ۴۳ کالری و ۰٫۳ گرم چربی دارد. لیموشیرین ۹٫۳ میلی‌گرم کربوهیدرات و ۰٫۸ گرم پروتئین به بدن می‌دهد. لیموشیرین از آنجایی که جزء مرکبات محسوب می‌شود، سرشار از ویتامین ث است؛ به طوری که یک عدد از آن ۵۰ میلی‌گرم ویتامین ث دارد. علاوه بر این لیموشیرین حاوی میزان قابل‌توجهی پتاسیم است. یک عدد لیموشیرین تقریبا ۴۹۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد. این میوه حاوی مقدار کمی از مواد معدنی دیگر مثل مس، کلسیم، آهن و فسفر است.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

فواید لیمو شیرین برای پوست

لیموشیرین علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن و مو فوایدی دارد، برای پوست هم عالی محسوب می‌شود. معمولا از آب لیموشیرین به دلیل رایحه‌ی شیرین و دارا بودن مقدار زیادی ویتامین ث با هدف درمان خشکی و زبری پوست، مرطوب کردن پوست، بهبود رنگ پوست و سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود زخم در محصولات مراقبت از پوست و مکمل‌های دارویی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب دنیای مد  بعضی از خواص لیموشیرین برای پوست را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: چه مدل یقه ای شما را زیباتر و باکلاس تر نشان می ده!

درمان جوش صورت با لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین، لیموشیرین برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد. شما می توانید پوست لیمو شیرین را بر روی صورت ماساژ دهید تا آکنه و جوش صورت را درمان کند، همچنین می توانید پالپ های لیمو شیرین را بر روی صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

شاید بپسندید: 9 بهترین روش های فر کردن مو در خانه + تصاویر

۲.لیمو شیرین پاک کننده آرایش

خواص لیمو شیرین، آب لیمو شیرین حاوی مواد سفید کننده و پاک کننده ملایم بوده و می تواند به عنوان پاک کننده طبیعی آرایش صورت استفاده شود.

شاید بپسندید: ۴ مزیت بی نظیر روغن دنبه برای پوست درخشان و بدون لک!

خواص لیمو شیرین

احتمالاً بپسندید: 20 جدیدترین طراحی لاک ناخن کهکشانی که باید امتحان کنید!

۳.درمان سیاهی آرنج، زیر بغل و زانو با لیمو شیرین

لیمو شیرین برای روشن شدن پوست صورت و درمان سیاهی زیر بغل، آرنج و زانو مفید می باشد.هر روز نصف لیمو شیرین را بر روی صورت و یا آرنج و زیر بغل و زانو به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید تا پوست را روشن و نرم کند.

جالب خواهد بود: پرپشت کردن ابرو: ۷ راه آسان خانگی برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته!

۴.لیمو شیرین مرطوب کننده طبیعی پوست

لیموشیرین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند. یک قاشق آب لیمو شیرین را با یک قاشق روغن جوانه گندم و یک قاشق عسل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

احتمالاً بپسندید: رنگ مو جوان کننده برای پوست گندمی و زیبایی صورت!

۵.لیمو شیرین نرم کننده و روشن کننده رنگ لب ها

۳ تا ۴ بار در روز آب لیمو شیرین بخورید تا رنگ لب ها روشن و صورتی شود و لب ها نرم تر شوند، همچنین می توانید روزی ۳ بار آب لیمو شیرین را بر روی لب ها بمالید تا رنگ آن ها را روشن تر کند.

خواص لیمو شیرین، آب لیموشیرین ترکیبات سفیدکننده و پاک‌کننده‌ی ملایمی دارد که در رها شدن از جوش، لکه و مشکلات پوستی مفید هستند و پوست را روشن و شفاف می‌کنند.

شاید بپسندید: روز زن و روز مادر: ۱۰ ایده جذاب و ارزان برای هدیه روز مادر و زن!

۶.لیمو شیرین درد ناشی از نیش حشرات را کاهش می‌دهد

در فصل تابستان که تعداد حشرات افزایش پیدا می‌کند، می‌توانید برای درمان درد جای نیش از آب لیموشیرین کمک بگیرید، چون در کاهش درد ایجاد شده در اثر نیش حشرات اثرگذار است.

شاید بپسندید: بزرگ شدن لب ها با ۹ ترفند پنهان و بسیار ساده خانگی!

خواص لیمو شیرین

شاید بپسندید: از بین بردن خشکی پوست: ۷ راه آسان برای رفع خشکی پوست در زمستان!

سایر خواص لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین، لیموشیرین در سم‌زدایی بدن و دفع سموم بسیار مؤثر بوده و همچنین این میوه می‌تواند تأثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها را خنثی کند.

خواص لیمو شیرین، همچنین منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

شاید بپسندید: جدیدترین و زیباترین طرح های لاک ناخن با رنگ های سبز!

ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن و همچنین به تأمین آب بدن بعد از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلات در ورزشکاران کمک می‌کند.

لیمو شیرین از بروز پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی جلوگیری و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین به خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.

مصرف منظم لیموشیرین خستگی و ضعف را از بدن دور کرده و به افزایش انرژی کمک می‌کند.

آب لیموشیرین سرشار از پتاسیم بوده و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:  درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: پر پشت شدن مو به سبک زنان هندی: ۸ روش خانگی که موهای نازک را تقویت و پر پشت می کند!

بیشتر بخوانید: جدیدترین طرح های پدیکور بنفش برای سال 1403+ چگونگی و نحوه انجام هر طرح!

احتمالاً بپسندید: پرپشت شدن و رشد ابرو با ۱۰ روش خانگی شگفت انگیز در یک هفته!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − پنج =

دکمه بازگشت به بالا