;
دنیای مدآرایش و زیبایی

ترک کف پا، پوست مرده و نرمی پا: با ۶ درمان خانگی معجزه گر!

ایجاد پوست مرده در کف پاها روشی است که پاها به طور طبیعی لایه برداری می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. زمانی که پاها دائما در کفش‌ یا جوراب‌ باشد یا در اثر اصطکاک راه رفتن یا دویدن، به دلیل کمبود رطوبت، پوست مرده یا خشکی بیشتر ایجاد می شود. اگر به طور مرتب از پاهای خود مراقبت و لایه برداری نکنید، پوست های مرده تبدیل به لایه های ضخیم تر در کف پا و به خصوص قسمت پاشنه می شود. در مرور زمان پاشنه پا پوسته پوسته و دچار ترک های دردناک می شود. به خصوص مراقبت و تمیز نگه داشتن کف پاها نه تنها برای زیبایی ظاهری ضروری است بلکه برای سلامتی کلی بدن هم مهم است. در بخش آرایش و زیبایی به درمان ترک کف پا و از بین بردن پوست مرده آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: از بین بردن بوی بد دهان با ۱۰ روش خانگی آسان و موثر

۱.سنگ پا

سنگ پوکه یک سنگ گدازه طبیعی است که می تواند به حذف پوست مرده و پینه از روی پا کمک کند. سنگ پا را در آب گرم فرو کنید. همچنین می توانید پاهای خود را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید تا نرم شوند. سپس سنگ را به آرامی با حرکات دایره ای یا پهلو در اطراف پای خود حرکت دهید تا پوست مرده از بین برود. روی برداشتن لایه بالایی پوست و نه کل ناحیه پوست مرده تمرکز کنید، که به بهبود گردش سلولی سالم کمک می کند. پس از آن از لوسیون یا روغن نارگیل استفاده کنید تا به نرمی پاهای تان کمک کند. البته هرگز از سنگ پا در نواحی آسیب دیده یا دردناک استفاده نکنید.

درمان ترک کف

۲.موم پارافین

درمان ترک کف پا، بسیاری از سالن های ناخن موم پارافین را به عنوان یک مکمل برای درمان پدیکوراستفاده می کنند. موم پارافین یک موم نرم است که در دمای متوسط ​​حدود ۱۲۵ درجه فارنهایت (۵۱ درجه سانتیگراد) ذوب می شود. موم نباید آنقدر داغ باشد که پوست شما را بسوزاند یا تحریک کند. همچنین می‌توانید با استفاده از حمام پارافین واکس در منزل، موم پارافین را در خانه انجام دهید، یا می‌توانید موم را در یک قابلمه ذوب کرده و سپس آن را به کاسه‌ای برای فرو بردن پاهای خود منتقل کنید. در طول درمان با موم پارافین، پاهای خود را چندین بار در موم فرو می برید. پس از اعمال چندین لایه موم، پاهای خود را در پلاستیک بپیچید. پس از سفت شدن موم، می توانید موم را جدا کنید. هر گونه پوست مرده روی پای شما همراه با موم پاک می شود. سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

البته در موارد زیر از پارافین واکس استفاده نکنید:

۱.گردش خون ضعیفی دارید

۲.در پاهای خود راش یا زخم باز دارید

۳.احساس خود را در پاهای خود از دست داده اید، مانند نوروپاتی دیابتی

۴.اگر از موم پارافین در خانه استفاده می کنید، بسیار محتاط باشید و دمای موم را با دماسنج کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: 7 بهترین راه حل طبیعی برای رفع بوی بد پا!

۳.اسکراب پا

درمان ترک کف پا، اکثر داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی اسکراب های مختلف پا را بدون نسخه می فروشند. به دنبال محصولی با گرانول باشید که به پاک کردن پوست مرده کمک  می کند. یا حتی می‌توانید با رقیق کردن دو قاشق غذاخوری نمک دریا به مقدار مساوی روغن بچه و آب لیمو، خودتان آن را درست کنید. برای استفاده از اسکراب پا، اسکراب را مستقیماً روی پای خود بمالید و به آرامی با کف دست مالش دهید. یا با برس یا اسفنج اسکراب پا برای از بین بردن پوست مرده استفاده کنید. اسکراب را پس از استفاده با آب گرم کاملاً بشویید و در آخر یک مرطوب کننده یا روغن نارگیل به پاهای تان بزنید.

۴.اسکراب بلغور جو دوسر

می توانید از بلغور جو دوسر برای تهیه یک لایه بردار خانگی برای از بین بردن پوست مرده کف پا استفاده کنید. برای تهیه اسکراب، مقدار مساوی بلغور جو دوسر را با گلاب یا شیر مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.  اسکراب را روی پاهای خود بمالید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. از یک برس پا برای لایه برداری پاهای خود استفاده کنید. با آب سرد بشویید و بگذارید پاهای تان خشک شود. در آخر کرم پا بزنید. البته برای بهترین نتیجه این درمان را یک  روز در میان انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اگر پوست خشک و حساسی دارید به این ۱۳ قانون طلایی توجه کنید!

درمان ترک کف پا

۵. اسکراب نمک اپسوم

نمک اپسوم شکل کریستالی سولفات منیزیم است. سولفات منیزیم یک ترکیب معدنی است. می توانید پاهای خود را در نمک اپسوم که در آب حل شده است خیس کنید. این نوع نمک به لایه برداری و صاف کردن پاهای خشک و ترک خورده کمک می کند. 1/2 فنجان نمک یا یک فنجان کامل  را در وان حمام پر از آب گرم یا یک تشت بریزید. پاها را در درون آن بگذارید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس برای کمک به رفع خشکی پوست می توانید از سنگ پا یا برس پا استفاده کنید.

۶.سرکه

درمان ترک کف پا، استفاده از سرکه به نرم شدن پاها کمک می کند و پوست مرده، خشک یا ترک خورده پا را از بین می برد. تقریبا از هر نوع سرکه ای می توانید استفاده کنید. سرکه سیب یا سرکه سفید گزینه های محبوبی هستند و ممکن است از قبل آنها را در آشپزخانه خود داشته باشید. مقداری آب در یک تشت بریزید و یک تا دو قاشق سرکه در آن اضافه کنید. سپس پاهای تان را داخل آن بگذارید و۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس با یک سنگ پا کف پاهای تان را خوب بشورید. در آخر از روغن نارگیل یا یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. البته این روش را فقط چند بار در هفته انجام دهید زیرا اگر بیشتر تکرار کنید ممکن است باعث خشک شدن پوست پا شود

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا