;
آرایش و زیباییدنیای مد

براق شدن موها: ۸ روش خانگی موثر برای داشتن موهای براق و صاف

براق شدن موها: هزاران فولیکول مو در پوست سر وجود دارند و حاوی غدد آزاد کننده چربی هستند که به عنوان غدد چربی شناخته می شوند. روغن ترشح شده طبیعی مسئول ظاهر براق و سالم موها است. چندین عامل سبک زندگی می تواند باعث کدر شدن مو شود.

با این حال در بیشتر موارد، به سادگی می توانید از کدر شدن موهای تان جلوگیری کنید و برخی از درمان های خانگی را برای بازگرداندن درخشش به موهای خود دنبال کنید. در بخش آرایش و زیبایی به ۸ روش خانگی برای براق شدن موها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: صاف کردن مو: با شیر در ۵ مرحله موهای خود را ابریشمی کنید

۸ روش خانگی موثر برای موهای براق و صاف

۱.ماسک تخم مرغ

زرده تخم مرغ می تواند به بهبود سلامت کلی موهای شما کمک کند. به همین علت ماسک های تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین درمان های خانگی هستند و استفاده از آنها برای دستیابی به موهایی براق و صاف توسط مطالعات علمی تایید شده است.

براق شدن موها، زرده تخم مرغ حاوی پپتیدهای رشد مو است و به بهبود سلامت کلی مو کمک می کند. علاوه بر این، محتوای اسید چرب تخم مرغ به تغذیه و مرطوب کردن مو کمک می کند و آن را براق می کند.

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، زیتون یا ویتامین E را با ۲ تخم مرغ و نیم فنجان ماست یا عسل مخلوط کنید. اگر تخم مرغ تمام شده است، می توانید از سس مایونز بر پایه تخم مرغ نیز استفاده کنید. موهای خود را خیس کنید و این مخلوط را روی پوست سر و مو ماساژ دهید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید.

۲.موهای خود را چرب کنید

استفاده منظم از روغن برای بازگرداندن درخشندگی و سلامت موها بسیار مفید است.  چندین روغن برای براق کردن موها بسیار مفید است. از جمله نارگیل، آرگان مراکشی، روغن زیتون، جوجوبا، آفتابگردان، بادام، و آووکادو. این روغن ها دارای محتوای اسید چرب بالایی هستند که می تواند به مرطوب کردن موهای خشک کمک کند.

براق شدن موها، هر یک از روغن ها را کمی گرم کنید و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند یا بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

براق شدن موها

۳.موهای خود را با قهوه آبکشی کنید

قهوه می تواند موهای شما را صاف تر و درخشان تر کند. در واقع استفاده از قهوه می تواند سلامت و رشد مو را تقویت کند. تصور می شود پلی فنول ها و بیوفلاونوئیدهای موجود در قهوه به صاف، براق و نرم شدن موهای شما کمک می کنند. علاوه بر این، قهوه می تواند به مرطوب کردن مو و بهبود گردش خون در فولیکول های مو کمک کند.

براق شدن موها، موهای مرطوب را با قهوه دم کرده و خنک شده ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. یا قهوه دم کرده را با نرم کننده خود مخلوط کرده و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 6 بهترین دستورالعمل ماسک خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده!

۴.از آووکادو استفاده کنید

براق شدن موها، شواهد حکایتی قابل توجهی از اثربخشی آووکادو در بهبود سلامت مو وجود دارد. اعتقاد بر این است که ویتامین و اسید چرب موجود در آووکادو به موها درخشندگی می بخشد و آن را سالم جلوه می دهد.

یک آووکادو را له کنید و با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام مخلوط کنید. همچنین می توانید یک موز رسیده و له شده را نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را روی موهای کمی مرطوب از ریشه تا انتها بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

۵.با سرکه سیب بشویید

براق شدن موها، شستن مو با سرکه سیب (ACV) برای بهبود صافی و درخشندگی مو بسیار موثر است. پروتئین رازک موجود در سرکه سیب باعث تقویت رشد مو می شود. می شود. به علاوه به حالت بخشیدن به مو و براق شدن آن کمک می کنند. مقداری سرکه سیب را با آب سرد مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای شامپو شده و پوست سر بمالید. بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موهای نازک و کم پشت با ۶ مرحله آسان که نمی دانستید!

براق شدن موها

۶.ماست

براق شدن موها، ماست به حالت بخشیدن به موهای شما کمک می کند. ماست یک درمان حکایتی محبوب است که به حالت بخشیدن به مو کمک می کند و آن را صاف و نرم می کند. مقداری کافی ماست را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب بشویید. موهای تان را طبق معمول شامپو بزنید و حالت دهید.

۷.ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن پلی ساکارید یک عامل مرطوب کننده کارآمد است که می تواند به صاف و براق شدن مو کمک کند. ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با ۳ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی موهای مرطوب بمالید. پس از ۳۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

۸.از عسل استفاده کنید

براق شدن موها، عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند به آبرسانی و حفظ رطوبت مو کمک کند. موهایی که به خوبی هیدراته شده اند، نرم و براق به نظر می رسند. ۱ تا ۲ قاشق چایخوری روغن بادام یا زیتون را با عسل ارگانیک مخلوط کنید. مخلوط را به موهای خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک موی رنگ شده: ۶ ماسک خانگی برای نرمی موهای رنگ شده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا