;
سلامت

دیر پریود شدن: با این ۸ ترفند دیگه خبری از دیر پریود شدن نیست!

دیر پریود شدن: این که هر ماه منتظر بمانید تا عادت ماهانه بشوید از دغدغه‌های خانم‌هاست. علاوه بر آن تحمل چند روز درد و حالت روحی نوسان‌دار و حساس و همچنین خونریزی تحملش سخت است. درک کردن خانم‌ها در این دوران خیلی لازم و حیاتی است. اما گاهی به علت‌های مختلف که می‌تواند ناشی از استرس، به هم ریختگی اعضای بدن و یا یک مشکل جدی باشد این مساله عقب یا جلو می‌شود! یعنی ممکن است تمام علائم پریود شدن را داشته باشید ولی این اتفاق نیفتد.

قطعا ناراحت کننده است. حتی ممکن است به دکتر مراجعه کنید، سونوگرافی هم انجام بدهید اما هیچ مشکلی نباشد اینجاست که یک سر قضیه به مسائل روحی و درونی شخص برمی‌گردد. با استفاده از یکسری اعمال و خوردن برخی خوراکی‌ها می‌توانید تاحدودی با این تاخیر در پریود شدن مقابله کنید.

چون دیر پریود شدن و احتباس آب و نمک در بدن باعث ایجاد نفخ، ورم کردن شکم و حتی عصبانیت و اخلاق مرزی می‌شود. این چند توصیه را در نظر داشته باشید چون هیچ ضرری ندارند. به کار بگیرید و از مشکلات گذر کنید!

بیشتر بخوانید: رابطه استرس و چاقی+ ۷ راه کنترل ساده چاقی ناشی از استرس!

۱.روغن سیاهدانه

این گیاه طبع گرم و خشک دارد. در کل گرمیجات برای قاعدگی خیلی مناسب هستند. و سیاه دانه هم به خاطر همین خاصیتی که دارد برای تنظیم عملکرد رحم و تخمدان‌ها مفید است. این گیاه با سخاوت، باعث افزایش خونرسانی به رحم می‌شود.

می‌توانید سیاه دانه را با عسل مخلوط کنید و بخورید. اما راهکار ساده‌تر هم آن است که روغن آن را تهیه کنید و شکم و زیرشکمتان را با آن ماساژ بدهید.

احتمالاً بپسندید: متولدین کدام ماه‌ها برونگراترین و درونگراترین آدم‌ها هستند؟

دیر پریود شدن

۲.زعفران

دیر پریود شدن، از قدیم توصیه می‌کردند که خانم‌های باردار از زعفران استفاده نکنند! حداقل در ماه‌های اول بارداری دور زعفران را خط بکشند چون ممکن است باعث سقط جنین شود. شما هم به منظور سریعتر پریود شدن می‌توانید شربت زعفران یا دم کرده‌ی آن را میل کنید.

شاید بپسندید: تهیه لیمو عمانی یا لیمو خشک با طعم واقعی بدون تلخی در منزل به شیوه ای آسان و کاربردی!

۳.آویشن

دیر پریود شدن، خوردن دم کرده‌ی آویشن یا استفاده از آن در غذا هم می‌تواند به شروع قاعدگی‌ای که به تاخیر افتاده است کمک کند.

۴.دمنوش زنجبیل و بابونه

دیر پریود شدن، یکی از بهترین دمنوش‌هایی که می‌توانید بخورید تا کمکی باشد برای تحریک رحم شما، استفاده از زنجبیل و بابونه است. این دو دمنوش که معمولا همیشه هم در دسترس شما هستند را به خاطر بسپارید. زنجبیل توانایی ایجاد انقباضات رحمی را دارد.

شاید بپسندید:خواص خرفه ، گیاهی جادویی با خواص بی شمار که قطعاً تاکنون از آن بی خبر بودید!

۵.دمنوش برگ تربچه!

شاید کمتر به گوشتان خورده باشد اما واقعیت دارد! برگ‌های تربچه همیشه مورد غفلت قرار می‌گیرند اما اگر می‌خواهید مشکل پریود نشدن شما برطرف شود مقداری از برگ‌های تربچه را در مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه خوب یکدست شد از صافی رد کنید و میل کنید. علاوه بر اینکه به مشکل قاعدگی شما کمک خواهد کرد، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هم است.

احتمالاً بپسندید: پایین آوردن تب در خانه با ۸ روش بسیار ساده و موثر!

دیر پریود شدن

احتمالاً بپسندید: حساسیت پاییزی: تشخیص و موثرترین درمان های خانگی آن!

۶.مدیتیشن و مراقبه

دیر پریود شدن، گاهی اوقات آنقدر از نظر روحی و روانی تحت فشار هستید که شاید خودتان هم متوجه نباشید! ناخودآگاه مضطرب خیلی کارها می‌تواند بکند! برای مدتی آرام یک گوشه بنشینید. موسیقی ملایم و بدون کلامی پخش کنید. سعی کنید خود را از هر نوع فکر رها کنید و روی نفس کشیدنتان متمرکز بشوید. این کار خیلی به کاهش استرس شما کمک می‌کند.

برایتان جالب خواهد بود: درمان فوری یبوست: روش خانگی که معجزه می کند

۷.پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین و پرفایده ‌ترین کارهایی است که در حق خودتان می‌توانید انجام بدهید! باعث افزایش خونرسانی می‌شود و به تحریک رحم شما کمک می‌کند.

احتمالاً بپسندید: ۱۵ نوشیدنی و خوراکی مفید برای درمان فوری سرماخوردگی!

۸.کاهش وزن

دیر پریود شدن، اگر مرتب دچار تاخیر در پریود می‌شوید شاید یکی از علت‌های آن وزن بالا باشد. با کاهش وزنتان کم کم این اتفاق در موقع خودش می‌افتد.

بیشتر بخوانید

رفلاکس معده: اگر سوزش سردل دارید به این ۷ مواد غذایی لب نزنید

شاید بپسندید: کلسترول بد: این غذاها قاتل کلسترول بالا است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا