;
دنیای مدآرایش و زیبایی

آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت  

آرایش چشم دودی از زمان های قدیم همیشه رایج بوده است. این مدل آرایش چشم هیچ وقت از مد نمی افتد. زیرا آرایش چشم دودی برای هر نوع رنگ چشم و رنگ پوست زیبا و خیره کننده است. چشم ها با آرایش دودی واقعا دیوانه کننده می شود. به همین خاطر در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب می پرداریم. چشمان شما با این سبک آرایش چند برابر جذاب و خیره کننده می شود.

آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب، می تواند خیلی ساده باشد. البته به شرطی که ترکیب مناسب از رنگ ها را بی عیب و نقص انجام دهید. بسیار مهم است که رنگ های پایه روشن را با رنگ های تیره به خوبی ترکیب کنید. یک ترکیب مناسب شامل پایه طلایی ملایم با بنفش تیره در بالا زیر ابرو و پایه شامپاین با آبی روشن و پایه هلویی با رنگ سبز در پشت پلک ها می شود.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

لوازم مورد نیاز برای آرایش چشم دودی

۱.پرایمر چشم، برای حفظ سایه چشم در جای خود نیاز است

۲.سایه چشم، یکی روشن و یکی تیره تر

۳.خط چشم

۴.برس های آرایشی

۵.ریمل

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

چگونه آرایش چشم دودی را انجام دهید؟

۱.آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب، پشت چشم ها را تمیز کنید

ابتدا پشت چشم ها و پلک ها را تمیز کنید. نباید هیچ نوع چربی در پشت چشم ها و به ویژه پلک ها وجود داشته باشد. زیرا اگر پلک ها تمیز باشد سایه چشم در چین و چروک ها ذوب نمی شود. زمانی که پشت چشم ها و پلک ها را تمیز کردین، برای زیر سازی از یک پرایمر مناسب جلد تان استفاده کنید. به سادگی پرایمر را روی چشم بکشید و اجازه دهید قبل از ادامه مرحله بعدی خشک شود.

بیشتر بخوانید: تاریخ انقضای محصولات آرایشی + نشانه های فاسد شدن آن ها

۲.خط چشم بزنید

اگر می خواهید چشم دودی مشکی، قهوه ای یا خاکستری معمولی داشته باشید، خط چشم را به یکی از آن رنگ ها بالای خط مژه بزنید. البته خط را در وسط چشم ضخیم تر بکشید. اگر چشمی با رنگ جواهر انتخاب می‌کنید مثلا بنفش دودی، چشم‌ها را با خط چشم بنفش، آبی یا سبز تیره بکشید. زیرا بنفش دودی با این رنگ ها فوق العاده جذاب می شود.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

۳.آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب، ترکیب رنگ روی مژه های پایین

برای سایه انداختن در قسمت پایین چشم باید از خط چشم مدادی استفاده کنید زیرا راحت‌تر کشیده می‌شود. پس از کشیدن خط، با انگشت خود آن را کمی پخش کنید. به علاوه می‌توانید کمی سایه بزنید تا به خوبی سایه پخش شود.

آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب

۴.رنگ پایه روشن را استفاده کنید

همان طور که اشاره شد نکته مهم در آرایش چشم دودی ترکیب یا جفت کردن پایه روشن تر با رنگ تیره تر است. یک سایه کرم خوب را برای پایه خود ترجیح دهید. سپس یک سایه روشن و درخشان را پشت پلک ها تا استخوان ابرو بکشید.

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

۵.با رنگ تیره تر مخلوط کنید، اما رنگ تیره را زیر چین چشم نگه دارید

اکنون که پایه و خط چشم را انجام دادید. وقت آن است که افکت دودی را دریافت کنید. برای این مرحله شما به سایه چشم تیره تر نیاز دارید. مثلا خاکستری تیره یا مشکی بسیار زیبا می شود. با استفاده از برس سایه چشم، رنگ‌هایی را که از خط مژه‌تان شروع می‌شود، با هم ترکیب کنید. مطمئن شوید که رنگ ها را با خط مژه ترکیب می کنید تا خط چشم به نوعی ناپدید شود. رنگ تیره را در چین چشم نگه دارید. همان طور که اشاره شد، نکته کلیدی این است که به درستی رنگ ها را ترکیب کنید تا آرایش چشم تان زیبا و یک دست شود.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۶.آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب، آرایش چشم خود را دوباره بررسی کنید

مطمئن شوید که آرایش چشم ها با هم مطابقت دارند. در صورت نیاز، رنگ ها را با نوک برس ترکیب کنید تا به خوبی یک دست شوند.

۷. آرایش خود را با چند لایه ریمل به پایان برسانید

برای مرحله آخر از یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده استفاده کنید. حتما چند لایه ریمل بزنید تا مژه ها ضخیم تر، بلند تر و تیره تر شوند. البته اگر به طور طبیعی مژه های بلند و فر ندارید، ابتدا از فر مژه استفاده کنید. با رعایت این مراحل واقعا چشم های تان جذاب و دیوانه کننده می شوند.

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

چند نکته مهم

۱.تمرکز تان یا بر چشم ها باشد یا بر لب ها

برای این سبک آرایش چشم به یاد داشته باشید که برای لب ها از ماتیک مات و کم رنگ استفاده کنید. زیرا هنگامی که می خواهید آرایش غلیظ تری انجام دهید، توجه داشته باشید که یا تمرکز را بر چشم ها بگذارید یا بر لب ها. مثلا اگر آرایش چشم دودی انجام دادید، بهتر است برای لب ها از ماتیک مات و کم رنگ استفاده کنید. اما اگر تمرکز را بر لب ها می گذارید و به لب ها ماتیک قرمز پر رنگ می زنید، برای چشم ها آرایش چشم دودی انجام ندهید. به عنوان مثال، آنجلینا جولی را در نظر بگیرید. او یا چشم های بزرگش یا لب های بزرگش را با آرایش سنگین برجسته می کند. هرگز هر دو را با هم انجام نمی دهد. زیرا اگر این کار را انجام دهد، شبیه یک دلقک به نظر می رسد.

۲. آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب، استفاده از ریمل آبی یا بنفش

برای کمی تفاوت، ریمل آبی یا بنفش را امتحان کنید. این باعث می شود چشم های تان آبی به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

۳.سایه ها بهترین خط چشم ها را می سازند

لاینر لازم نیست حتما مداد جامد یا مایع باشد. مکاپ آرتیست ها توصیه می کنند که سایه‌ها بهترین خط چشم‌ها را می‌سازند. برای انجام این کار، یک برس مناسب بردارید، آن را خیس کنید، سپس برس مرطوب را به سایه تیره بکشید. به راحتی می توانید با این روش یک خط چشم عمیق و دقیق بکشید. همچنین می توانید ابتدا از سایه های تیره بدون برس مرطوب استفاده کنید. در هر صورت، خط چشم برای چشم دودی ضروری است.

۴.آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب، رنگ های جواهراتی تیره

بهتر است در فصل بهار، از رنگ های جواهراتی پر رنگ استفاده کنید. مثلا آبی تیره برای شما دختران چشم آبی واقعا عالی است اما از قهوه ای تیره و مشکی دوری کنید. در عوض، به سراغ رنگ‌های بنفش تیره، طلایی-قهوه‌ای یا هر یک از رنگ‌های شاد امسال بروید.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا