;
خانواده و زناشوییزندگی

نشانه های ناباروری در زنان چیست؟

علائم ناباروری در زنان: علائم ناباروری در زنان گسترده و متنوع هستند. علامت اصلی ناباروری، ناتوانی در باردار شدن به مدت طولانی است. با این حال، علائم ناباروری دیگری نیز در زنان وجود دارند که باید بررسی شوند. با ما همراه باشید تا با تمام علائم ناباروری در زنان آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:  مردان از نظر جنسی از این ۶ ویژگی فیزیکی زنان خوششان می آید؟

شایع‌ ترین علائم ناباروری در زنان

ناباروری اغلب بدون علامت است، اما گاهی اوقات، با علائمی رو به رو می‌شوید که ممکن است نشان دهنده ناباروری شما باشند. لیست زیر، بعضی از مهم‌ترین علائم ناباروری در زنان را شامل می‌شود که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید:

احتمالاً بپسندید: علل مجرد ماندن دختران: دختران با این ۷ ویژگی‌ مجرد می‌مانند!

۱. قاعدگی نامنظم

به طور متوسط، یک سیکل قاعدگی ۲۸ تا ۳۰ روز طول می‌کشد. برخی از زنان دقیقاً پس از ۲۸ روز پریود می‌شوند، اما پریود برخی دیگر از زنان پس از روز ۳۰ام چرخه اتفاق می‌افتد. البته زنانی نیز هستند که بعد از ۲۷ یا حتی ۳۲ روز پریود می‌شوند.

بنابراین، تغییرات چند روزه و گاه به گاه طبیعی هستند. با این حال، اگر سیکل قاعدگی شما آن‌قدر بی‌نظم است که نمی‌توانید تاریخ پریود بعدی خود را تخمین بزنید، این ممکن است یکی از علائم ناباروری در زنان باشد. سیکل قاعدگی کمتر از ۲۱ روز یا بیشتر از ۳۵ روز غیرطبیعی در نظر گرفته می‌شود و ممکن است ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا مشکلات هورمونی باشد.

احتمالاً بپسندید: ۱۰ گیاه شگفت انگیز که کم خونی رو درمان میکنه!

علائم ناباروری در زنان

۲.قاعدگی دردناک یا سنگین

بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی خود به مدت یکی دو روز گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنند. این گرفتگی معمولاً قابل تحمل است، اما در برخی از زنان آن‌قدر دردناک است که می‌تواند در زندگی روزمره آن‌ها اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، خونریزی قاعدگی نیز ممکن است در این زنان، بیش از حد و غیرطبیعی باشد.

علائم ناباروری در زنان، این یکی از علائم و نشانه های ناباروری در زنان است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از اندومتریوز باشد. اندومتریوز به وضعیتی گفته می‌شود که بافت پوششی رحم در خارج از آن و عمدتاً در تخمدان‌ها شروع به رشد می‌کند و می‌تواند باعث انحرافات آناتومیکی مانند اسکار لگن شود. اسکار لگن نیز به نوبه خود می‌تواند منجر به ناباروری شود.

احتمالاً بپسندید: متولدین کدام ماه‌ها برونگراترین و درونگراترین آدم‌ها هستند؟

۳.خونریزی بین قاعدگی

به طور کلی، شما فقط باید زمانی خونریزی کنید که پریود هستید. خونریزی در بین سیکل‌ها یا بعد از رابطه جنسی می‌تواند نشان دهنده وجود پولیپ، فیبروم رحم یا ضایعه‌ای در دهانه رحم باشد. حتی علاوه بر مسئله باردار شدن، پزشک باید مطمئن شود که این علائم نشان دهنده چیز جدی‌تری مانند سرطان نیست. البته این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد.

مهم این است که بدانید خونریزی‌ بین پریود‌ها نیز می‌تواند یکی از علائم ناباروری در زنان باشد.

احتمالاً بپسندید: لاغری آسان با رژیم تخم مرغ: ۳ کیلو کاهش وزن در ۳ روز

۴.چرخه‌های قاعدگی کوتاه و سبک

سیکل‌های قاعدگی کوتاه و سبک دلایل مختلفی می‌توانند داشته باشند. اگر سیکل‌های قاعدگی شما به طور مداوم بسیار سبک یا کوتاه‌تر از ۱۸ روز هستند، امکان دارد که اصلاً تخمک ‌گذاری نداشته باشید یا در صورت تخمک گذاری، نتوانید پروژسترون کافی را برای حفظ بارداری خود تولید کنید.

علائم ناباروری در زنان، این یکی از علائم ناباروری در زنان است که باید مورد آزمایش قرار بگیرد. در واقع، پزشک می‌تواند از شما آزمایش‌های هورمونی بگیرد و مشکل شما را تشخیص دهد.

۵.علائم نوسان هورمون‌ها

هورمون‌هایی که بر باروری تأثیر می‌گذارند و می‌توانند در علائم ناباروری در زنان دخیل باشند، عبارتند از:

علت ناباروری اغلب عدم تعادل هورمونی است. علائم عدم تعادل هورمونی نیز عبارتند از:

آکنه و مشکلات پوستی

رشد موهای صورت

نازک شدن موهای سر

افزایش یا کاهش وزن به میزان غیر قابل توضیح

کاهش میل جنسی

نشانه ناباروری در زنان

علائم ناباروری در زنان

۶. درد هنگام مقاربت

علائم ناباروری در زنان، در حالت ایده آل، رابطه جنسی نباید دردناک باشد. درد در حین رابطه جنسی ممکن است به علت مشکلات زمینه‌ای زیر رخ دهد:

اندومتریوز

فیبروم

بیماری‌های مقاربتی

بیماری التهابی لگن

مشکلات رحم و دهانه رحم

نشانه های ناباروری

این مشکلات می‌توانند خطر ناباروری را افزایش دهند و از علائم ناباروری در زنان باشند. عوامل دیگری که می‌توانند به عنوان شاخص‌های خطر ناباروری عمل کنند نیز عبارتند از:

سن

مشکلات تیروئید

چاقی

اختلالات خود ایمنی

دیابت

فشار خون بالا

سرطان یا درمان‌های سرطان

بیشتر بخوانید: چرا زن و شوهر پس از مدتی شبیه به هم می شوند + ۶ دلیل جالب که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا