;
تازه هادانش

بیل گیتس این ۵ کتاب را برای شما توصیه کرده که در تابستان مطالعه کنید

بیل گیتس یکی از میلیاردرهای بزرگ جهان علاوه بر کسب و کار بزرگی که دارد، بسیار اهل مطالعه است. در واقع او با مطالعه و تلاش همه آنچه را دارد به دست آورده است. او همواره برخی کتاب هایی را که مطالعه کرده و آن ها را بسیار مفید یافته است، برای همه توصیه می کند که بخوانند. او امسال هم برای تابستان ۲۰۲۲، ۵ کتاب مهمی را توصیه کرده که همه باید یک بار آن ها را بخوانند. در واقع دانستن در مورد  کتاب های مهم از نظر بیل گیتس بسیار قابل اهمیت است. زیرا این نوع کتاب ها می توانند برای ما راهگشا و الهام بخش باشند. در این بخش از تازه های چشمک این ۵ کتاب توصیه شده از سوی بیل گیتس برای شما معرفی می شود.

این میلیاردر کتاب‌شناس و یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت با جدیدترین فهرست توصیه‌های مطالعه خود بازگشته است. همان طور که اشاره شد، گیتس در پستی در وبلاگ Gates Notes خود که روز دوشنبه منتشر شد اعتراف می کند، لیست امسال به عنوان کتاب هابی بسیار سنگین برای مطالعه در تعطیلات شناخته می شود. گیتس ۶۶ ساله می نویسد: «اینجا کتاب هایی درباره برابری جنسیتی، قطبی شدن سیاسی، تغییرات آب و هوایی و این حقیقت سخت وجود دارد که زندگی هرگز آنطور که جوانان فکر می کنند پیش نمی رود. “این دقیقاً مانند آنچه در ساحل خوانده می شود به نظر نمی رسد.” او خاطرنشان می کند، اما این بدان معنا نیست که خواندن آنها سخت است. گیتس از ازرا کلاین، ستون نویس نیویورک تایمز تا کیم استنلی رابینسون، نویسنده داستان های علمی تخیلی، می نویسد که نویسندگان آخرین انتخاب های او همگی «می توانند یک موضوع گوشتی را در نظر بگیرند و آن را بدون فدا کردن هیچ گونه پیچیدگی جذاب کنند».

بیشتر بخوانید: مطالعات جدید از وجود میکروپلاستیک ها در قطب جنوب خبر می دهند!

کتاب های مهم از نظر بیل گیتس

۱.قدرت

نویسنده نائومی الدرمن

گیتس می‌نویسد که «قدرت» اثر علمی تخیلی ۲۰۱۶ از رمان‌نویس بریتانیایی نائومی آلدرمن، ابتدا توسط دختر بزرگ‌اش جنیفر به او توصیه شد.

پیش‌فرض رمان سناریویی را تصور می‌کند که در آن زنان در سراسر جهان به طور ناگهانی توانایی ساطع شوک الکتریکی مرگبار از دستان خود را پیدا می‌کنند که منجر به تبدیل شدن زنان به جنس غالب و تشکیل یک مادرسالاری می‌شود. این کتاب که به موضوعات برابری جنسیتی و نقش‌های جنسیتی می‌پردازد، با انتشار تحسین منتقدان از جمله نیویورک تایمز و باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

گیتس می‌نویسد: «با خواندن «قدرت»، احساس قوی‌تر و عمیق‌تری از آزار و بی‌عدالتی که بسیاری از زنان امروز تجربه می‌کنند به دست آوردم. و من قدردانی خود را از افرادی که روی این موضوعات در ایالات متحده و سراسر جهان کار می کنند، گسترش دادم.

کتاب های مهم از نظر بیل گیتس

۲.چرا ما قطبی شده ایم

نوشته ازرا کلاین

او می نویسد گیتس سعی می کند در مورد آینده «به طور کلی خوشبین» بماند، اما قطبی شدن سیاسی در ایالات متحده «چیزی است که دیدگاه من را ضعیف می کند». همین موضوع، موضوع کتاب «چرا ما قطبی هستیم» است که توسط ازرا کلاین، تحلیلگر سیاسی و یکی از بنیانگذاران Vox نوشته شده است.

کتاب کلاین از منظر روان‌شناختی به تقسیم‌بندی‌های سیاسی آمریکا می‌پردازد و استدلال می‌کند که گروه‌هایی که مردم با آن‌ها خودشناسی می‌کنند – از جمله احزاب سیاسی – نقش بزرگی در نحوه تصمیم‌گیری و نگاه آنها به جهان دارند. گیتس می نویسد: «اگر می خواهید بفهمید که در حال حاضر در مورد سیاست در ایالات متحده چه می گذرد، این کتابی است که باید انتخاب کنید.

۳.بزرگراه لینکلن: یک رمان

توسط آمور تولز

آمور تاولز، رمان‌نویس آمریکایی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین فهرست‌های کتاب‌خوانی گیتس است. این میلیاردر، پرفروش‌ترین «یک جنتلمن در مسکو» تاولز را در فهرست تابستانی ۲۰۱۹ خود قرار داد و اکنون می‌نویسد که از «بزرگراه لینکلن» تقریباً به همان اندازه لذت برده است.

آخرین اثر تاولز که سال گذشته منتشر شد، یک رمان ماجراجویی است که در سال ۱۹۵۴ اتفاق می‌افتد. این داستان یک سفر بین‌المللی یک نوجوان با برادر کوچک‌ترش است که توسط یک جفت برچسب از تاریخ قهرمان داستان بر روی یک اثر از مسیر خارج می‌شود. مزرعه برای مجرمین نوجوان. گیتس می‌نویسد: «تاولز از سفرهای قهرمانان مشهور الهام می‌گیرد و به نظر می‌رسد که می‌گوید سفرهای شخصی ما هرگز آنقدر که ما امیدواریم خطی یا قابل پیش‌بینی نیستند.

بیشتر بخوانید: 5 شگفت انگیزترین حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا

کتاب های مهم از نظر بیل گیتس

۴.وزارت آینده

نویسنده کیم استنلی رابینسون

وزارت آینده یک رمان علمی تخیلی یا کلی‌تخیلی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. این رمان در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد و یک سازمان جهانی خیالی را دنبال می‌کند که تلاش‌های مختلفی را برای مبارزه با آن رهبری می‌کند. تغییرات آب و هوایی یکی از مسائل مهم است. خود گیتس یک فعال در زمینه تغییرات اقلیمی است که سال گذشته کتاب خود را در ارائه راه حل های بالقوه برای تغییرات آب و هوا نوشت. قابل ذکر است، او می نویسد که رمان رابینسون “ایده های جذاب زیادی” را ارائه می دهد و در عین حال به طور مؤثر علم پشت تغییرات آب و هوا را توضیح می دهد و برای “پایانی شگفت انگیز امیدوارکننده” کار می کند.

کتاب های مهم از نظر بیل گیتس

۵.دنیا واقعاً چگونه کار می‌کند: علم در پس چگونگی رسیدن ما به اینجا و به کجا می‌رویم

نویسنده وکلاک اسمیل

گیتس از تعریف و تمجید خود برای «دنیا واقعاً چگونه کار می کند» خودداری نمی کند و آن را «شاهکاری دیگر از یکی از نویسندگان مورد علاقه خود» می خواند.

این کتاب جدیدترین اثر واسلاو اسمیل، استاد بازنشسته چک-کانادایی علوم محیطی در دانشگاه مانیتوبا است. در سال ۲۰۱۷، گیتس نوشت که تمام کتاب‌های منتشر شده اسمیل را که در آن زمان ۳۷ کتاب منتشر شده بود، در موضوعاتی از انرژی پاک گرفته تا تولید و کشاورزی خوانده است. گیتس قصد داشت «منتظر کتاب‌های جدید اسمیل مانند برخی افراد باشد.

امروزه، گیتس می‌نویسد که اکثر کتاب‌های اسمیل مانند کتاب‌های درسی خوانده می‌شوند. اما «این کتاب برای مخاطبان عام نوشته شده است و مروری بر زمینه‌های اصلی تخصص او می‌دهد». این نشان می دهد که انرژی چگونه تاریخ تمدن را شکل داده است، از جوامع کشاورزی تا عصر مدرن و صنعتی ما.

گیتس می نویسد، اسمیل «همه اعداد را خرد کرده است» تا «آموزشی مختصر اما کامل در تفکر عددی در مورد بسیاری از نیروهای اساسی که زندگی انسان را شکل می دهند» ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: فرود فضاپیمای سایوز MS-19 بر روی زمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا