;
تازه هادانش

مطالعات جدید از وجود میکروپلاستیک ها در قطب جنوب خبر می دهند!

دانشمندان نیوزلندی در 8 زوئن 2022 به صورت رسمی از وجود میکروپلاستیک ها در برف های قطب جنوب، خبر دادند. دانشمندان دانشگاه کانتربری، مستقر در نیوزلند، اولین مطالعه جهان را منتشر کرده اند که  وجود میکروپلاستیک در برف های تازه در قطب جنوب را تایید می کند. قطب جنوب همواره به عنوان یک مکان دست نخورده در نظر گرفته می شد، اما میکروپلاستیک های کوچکتر از یک دانه برنج به دلیل آلودگی جهانی به این نقطه از جهان رسیده است.

بیشتر بخوانید: در دعوایی که کل جهان نظاره گر آن بود، جانی دپ بر امبر هرد پیروز شد!

وجود میکروپلاستیک ها در برف های قطب جنوب، آب شدن برف و یخ را تسریع می کند!

مطالعات نشان داده اند که میکروپلاستیک ها اثرات منفی بر سلامت محیط دارند.علاوه بر محدود کردن رشد، تولید مثل و عملکردهای بیولوژیکی عمومی در موجودات، اثرات منفی برای انسان نیز دارند. در مقیاس بزرگتر، وجود ذرات میکروپلاستیک در هوا در قطب جنوب این پتانسیل را دارد که با تسریع ذوب برف و یخ بر آب و هوا تأثیر بگذارد.

میکروپلاستیک ها در برف های قطب جنوب

میکروپلاستیک در هر نمونه یافت شد

الکس ایوس، دانشجوی دکترای دانشگاه کانتربری، در اواخر سال 2019 نمونه‌های برف را از قفسه یخی راس در قطب جنوب جمع‌آوری کرد و آنها را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاد. این تیم اظهار داشت که نمونه‌هایی را از 19 منطقه قطب جنوب جمع‌آوری کردند و در هر نمونه میکروپلاستیک پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ ثبت شد!

وجود میکروپلاستیک ها در برف های قطب جنوب بیشتر از دریا

بر اساس اخبار منتشر شده در DHA، دانشمندان تاکید کردند که میکروپلاستیک شناسایی شده در هر لیتر برف ذوب شده به طور متوسط ​​29 ذره میکروپلاستیک است و این میزان از میزان موجود در دریا بیشتر است. بزرگترین ایستگاه در قطب جنوب، جزیره راس، درست در کنار پایگاه های علمی در پایگاه اسکات و ایستگاه مک موردو، چگالی میکروپلاستیک ها حدود 3 برابر بیشتر بود، مشابه آنچه در زباله های یخبندان ایتالیایی یافت می شود. ۱۳ نوع مختلف پلاستیک پیدا شد که رایج‌ترین آن‌ها PET برای ساخت بطری‌های نوشابه است.

میکروپلاستیک ها در برف های قطب جنوب

بیشتر بخوانید: نمونه های جمع آوری شده از مریخ در سال 2020،چه زمانی به زمین می رسند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا