;
تازه هادانش

10 راه حل سریع و کاربردی برای از بین بردن بوی سیر از روی دستان

در حین تهیه غذاهای لذیذ در آشپزخانه، بوی غذایی که خانه را فرا می گیرد، اشتها را بیدار می کند. این بوهای اشتها آور می توانند گهگاه باعث ایجاد موقعیت های ناخواسته برای ما شوند. به عنوان مثال پیاز و سیر را که بعد از پوست کندن به غذا اضافه و به دلخواه خرد می کنید، بوی آن تا مدتی بر روی دست باقی می ماند. ماندگاری این بو برای مدت طولانی می تواند شما را آزار می دهد. برای پایان دادن به بوی تحریک کننده پیاز و سیر بر روی دستان، مطلب بسیار موثری را برای شما آماده کرده ایم. با چشمک و روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فواید پوست سیر برای سلامتی که قطعاً از آن بی خبرید!

روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان

خمیر دندان

برای از بین بردن بوی سیر یا پیازی که در حین پختن بر روی دستتان می ماند، یک قاشق چای خوری خمیردندان را روی دست خود بمالید و ۵ دقیقه صبر کنید.

سپس دست های خود را با مالش با آب ولرم بشوئید. مواد پاک کننده موجود در خمیر دندان، پالپ سیر یا پیاز را از دستان شما پاک می کند. همچنین با مسواک زدن می توانید بوی دهان را نیز در مدت کوتاهی از بین ببرید.

قاشق غذاخوری فلزی

در میان موادی که بوی سیر را از بین می برد، مواد فلزی نیز وجود دارد. برای از بین بردن بوی سیر با استفاده از قاشق غذاخوری می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

یک قاشق غذاخوری بزرگ بردارید و آن را در دست خود زیر آب گرم بمالید. با بهره مندی از خاصیت بو زدایی مواد فلزی و آهنی می توانید در عرض چند دقیقه بوی سیر را از دستان خود پاک کنید. توصیه می کنیم فقط از قاشق استفاده کنید. سایر محصولات فلزی می توانند با کمی حواس پرتی به دست شما آسیب بزنند.

روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، استفاده از پودر قهوه و تفاله چای

ممکن است ردی از سیر به غذا اضافه شود. می توانید این بوها را در چند دقیقه با مواد خانگی از بین ببرید. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

تفاله قهوه یا تفاله های چای دم کرده را در کف دست خود بگیرید و دست خود را طوری بمالید که انگار صابون دارید. پس از چند دقیقه دست خود را زیر آب گرم بشویید و آن را بو کنید.ممکن است متوجه شوید که بوی سیر دستان شما از بین رفته است.

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، استفاده از پودر قهوه و تفاله چای

بیشتر بخوانید: آزمون دقت: به نظر شما کدامیک از فنجان های قهوه، زودتر پر می شود!؟

کربنات

جوش شیرین یا کربنات این بار با فوایدش به شما کمک می کند. برای از بین بردن بوی ناخواسته سیر با جوش شیرین می توانید این توصیه ها را به کار ببرید:

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در کف دست خود بریزید و دست خود را با کمی آب بمالید. پس از ایجاد کف روی دستانتان، اقدام به آبکشی با آب ولرم کنید. جوش شیرین نه تنها کثیفی دست های شما را پاک می کند، بلکه بوی پیاز و سیر را نیز از بین می برد.

فراموش نکنید که بعد از شستن با جوش شیرین به دستان خود مرطوب کننده بزنید. در صورت وجود زخم باز، جوش شیرین می تواند این زخم ها را بسوزاند. خوب است که مراقب باشید.

کربنات

بیشتر بخوانید: 10 بهترین ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، مصرف شیر

چگونه بوی سیر را از بین ببریم، آیا به راحتی بوی سیر از فضای دهان خارج می شود؟ البته برای این هم روشی وجود دارد. چطور؟

برای رفع بوی سیر بعد از غذا مقداری شیر بردارید و آن را در دهان غرغره کرده و بچرخانید. شیر باعث آرامش و نرمی کام شما می شود. همچنین می توانید این روش را برای از بین بردن سایر بوهایی هم که موجب ناراحتی شما می شوذ، استفاده کنید.

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، مصرف شیر

لیمو

لیمو یک چاشنی عالی است. هر چیزی به آن اضافه شود زیبا می شود. حالا چگونه از شر بوی آزاردهنده سیر خلاص شویم!؟

برای از بین بردن بوی پیاز و سیر در دست شما؛ نصف لیمو را بردارید و آن را به تمام دست خود بمالید. پس از چند دقیقه صبر کردن، دستان خود را با آب گرم تمیز کنید. با این روش کثیفی روی دست نیز پاک می شود. ممکن است متوجه شوید که بعد از شستشو اثری از بو نیست.

لیمو

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، استفاده از آب نمک

درست مانند جوش شیرین، نمک در از بین بردن بوی ناخواسته سبزیجات موثر است. در مدت کوتاهی بوی به جا مانده از سیر را از بین می برد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید:

یک قاشق چای خوری نمک روی دست خود بریزید و آن را با یک یا دو قطره آب بمالید. با خاصیت حلال نمک می توانید تمام بوهای بدی که در دستانتان ایجاد می شود را پاک کنید. اگر بریدگی یا زخم دارید، توصیه نمی شود این روش را امتحان کنید. توصیه می کنیم روش های دیگر را امتحان کنید، زیرا نمک می تواند زخم ها را بسوزاند.

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، استفاده از آب نمک

سیب زمینی

اگر در آشپزخانه متوجه بوی سیر روی دستانتان شدید، بلافاصله پوست یک سیب زمینی کوچک را بگیرید و با برش های سیب زمینی خام این بو را از بین ببرید. ترفندها به شرح زیر است:

سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت ورقه های گرد برش دهید. با سیب زمینی که استفاده می کنید تقریباً مانند صابون، دست های خود را به کل مالش دهید. سپس دستان خود را با آب سرد بشویید و در مدت زمان کوتاهی از شر آن خلاص شوید.

سیب زمینی

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، استفاده از سیب

پس از بریدن سیب، اگر بلافاصله آن را مصرف نکنید، شروع به تیره شدن می کند. موادی که این سیاهی را ایجاد می کنند در از بین بردن بوی سیر موثر هستند. برای خلاص شدن از شر بوی سیب و سیر، حتما باید این مراحل را امتحان کنید:

شما به محض گاز گرفتن سیب، می توانید احساس کنید که بوی دهان از بین می رود. علاوه بر این، اگر دستان خود را با یک تکه سیب مالش دهید، می توانید بوی بد را از دستان خود پاک کنید.

از روش های از بین بردن بوی سیر از روی دستان، استفاده از سیب

گوجه فرنگی

شاید فکر کنید بوی سیر با گوجه فرنگی از بین می رود. به یاد داشته باشید که گوجه فرنگی یک ماده غذایی آنتی اکسیدانی است. برای مشاهده اثر، می توانید راه زیر را دنبال کنید:

یک گوجه فرنگی متوسط ​​را پوره کنید و دستان خود را با این پوره بشویید. مطمئن شوید که چند دقیقه فرصت دارید. اگر وقت پوره کردن ندارید، یک گوجه فرنگی متوسط ​​را از وسط نصف کنید و قسمت باز شده را روی دست بمالید و صبر کنید. پس از چند دقیقه می توانید دست های خود را با آب سرد و صابون از تمام بوها پاک کنید.

گوجه فرنگی

بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت جالب و باور نکردنی درباره کاکتوس ها که قبلا نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا