;
تفریح و سرگرمیحکایت

معنی ضرب المثل شستم خبردار شد!

معنی ضرب المثل شستم خبردار شد: عبارت شستش خبردار شد کنایه از این است که شخص از یک موضوع خاص که منجر به رساندن ضرر و آسیب به او می شده به نحوی آگاهی یابد….

بیشتر بخوانید:باهوشا جواب بدن: چه نکته عجیبی در این کلاس درس وجود دارد!؟

معنی ضرب المثل شستم خبردار شد

برای ریشه ی این عبارت دو روایت وجود دارد.

  • یعنی از موضوعی که سعی در پنهان شدن آن بود، مطلع شدم.
  • زمانی این ضرب المثل را به کار میبرند که افرادی بخواهند موضوعی را از کسی مخفی کنند و برای این کار تدابیر مختلفی می اندیشند. اما فردی که قرار است موضوع از آن پنهان باشد، از قضیه خبردار می شود و این ضرب المثل شامل حال او می گردد.
  • یعنی خبرهایی را یافتم که ممکن است دیگران آن را ندانند. ( یا خودش تلاش به دانستن اخبار سری کرده یا خبرچینان به او رسانده اند.)
  • به راز چیزی پی بردن.
  • از راه های گوناگونی خبرهای تازه و سِری به کسی می رسد.

معنی ضرب المثل شستم خبردار شد

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل کینه شتری داشتن | ریشه این ضرب المثل از کجا آمده است!؟

ریشه ضرب المثل

به قلاب ماهیگیر «شست» می گویند. وقتی ماهیگیر قلابش را به دریا می اندازد در حالیکه انگشت شستش داخل سر قلاب است، وقتی قلاب به ماهی برخورد می کند ماهی خودش را برای رهایی از دام به این طرف و آن طرف می زند. در این هنگام قلاب تکان می خورد و شست ماهی گیر متوجه حرکت آن میشود. این اصطلاح از این موضوع ریشه می گیرد.

بیشتر بخوانید: تست روان شناسی: وضعیت عاطفی تان را با نوع دست گرفتن طرف مقابل شناسایی کنید!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

 

 

 

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

با شناسایی مادر کودک اثبات کن که از هرکول پوآرو باهوش تری!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: وقتی میگن مثل بز از دیوار راست بالا و پائین میره! | این ویدیو رو ببین تا متوجه مفهوم جمله بشی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: چیستان: آن چیست که بی صدا زنگ می زند!؟

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: کدومیکی از این دو زن همسر مرد جوان است!؟

احتمالا بپسندید: کدامیک از این 3 نفر نقاش نیست و داره ادای نقاش ها را در میاره!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا