;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل دزد باش و مرد باش!

ضرب المثل دزد باش و مرد باش: در دوران قدیم کاروانسرایی بود که دیوار هایش بسیار بلند و درب بزرگی از جنس آهن داشت، مسافران و تجار از این کاروانسرا برای توقف و استراحت در مسیر های گذر شان استفاده می کردند…..

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل خرش از پل گذشته!

 داستان ضرب المثل دزد باش و مرد باش

زمانی که مسافران پا به این کاروانسرا می گذاشتند با دیدن دیوار های بلند و درب بزرگ خیال شان از بابت امینت کالا هایی که همراه داشتند آسوده می شد و مطمئن می شدند که هیچ دزد و راهزنی نمی تواند به آن مکان نفوذ کند.

سه دزد ماهر که آوازه و شهرت کاروانسرا به گوش شان رسیده بود تصمیم گرفتند به هر طریق ممکن وارد کاروانسرا شده و اموال تجار و مسافران را به سرقت ببرند.

شاید بپسندید: اگه اشتباه تصویر کلاس را پیدا کنی، در باهوشی دست هرکول پوآرو رو از پشت بستی!

ضرب المثل دزد باش و مرد باش

آن ها چندین روز راه های ورودی و خروجی کاروانسرا را بررسی کردند و پس از مشورت با یک دیگر به این نتیجه رسیدند که تنها راه نفوذ به کاروانسرا از زیر زمین است زیرا دیوار ها آن قدر بلند بود که به هیچ طریقی نمی شد از آن بالا رفت و از طرفی در ورودی هم از جنس آهن بود که چندین نگهبان به طور شبانه روز در آن جا نگهبانی می دادند.

چند روز بعد دزد ها شروع به کندن زمین در نزدیکی کاروانسرا کردند تا از آن جا راهی به داخل پیدا کنند، کندن زمین چند روزی طول کشید اما بالاخره آن ها موفق شدند و زیر زمینی حفر کردند و بدون آن که کسی متوجه شود از چاه وسط کاروانسرا خارج شدند، حالا هر زمان که می خواستند می توانستند تمام اموال را به راحتی از آن جا خارج کنند.

چند شب بعد آن ها از راه تونلی که حفر کرده بودند دوباره داخل کاروانسرا شدند و اموال بعضی از بازرگانان را سر فرصت و زمانی که همه در خواب بودند از آن جا دزدیدند و هیچ رد پایی هم از خود به جا نگذاشتند.

احتمالاً بپسندید: اگر نکته تصویر ببر حنگلی را پیدا کنی، جزو 1 درصد تیزبین جهان هستی!

صبح آن روز بازرگانان خبر سرقت اموال شان را به نگهبانان دادند و این خبر کم کم در تمام شهر پیچید و به گوش حاکم شهر رسید، حاکم شهر از شنیدن ماجرای دزدی در کاروانسرا بسیار تعجب کرد و تصمیم گرفت که خودش شخصا این موضوع را پیگیری کند.

او همراه با ماموران به کاروانسرا رفت و دستور داد که تمام کاروانسرا را بگردند تا بلکه رد پایی از دزد ها پیدا کنند، اما ماموران هر چه گشتند چیزی پیدا نکردند و تلاش شان بی نتیجه بود به همین دلیل حاکم کمی فکر کرد و گفت: چون هیچ رد و نشانی از دزد ها نیست پس حتما دزد یکی از نگهبانان کاروانسرا است، خودش بیاید اعتراف کند در غیر این صورت همه را مجازات می‌ کنم.

دزد ها که با خیال راحت اموال را از تونل خارج کرده بودند بعد از مخفی کردن آن ها دوباره به شهر بازگشتند تا ببینند اوضاع از چه قرار است و از صحبت های مردم متوجه شدند که حاکم نگهبانان بی گناه را به دزدی متهم کرده و در میدان شهر در حال مجازات کردن آن هاست تا به گناه ناکرده اعتراف کنند.

یکی از دزد ها گفت: این رسم جوانمردی نیست که نگهبانان به جای ما مجازات شوند سپس هر سه به میدان شهر رفتند و دیدند که ماموران در حال کتک زدن نگهبانان کاروانسرا هستند یکی از دزد ها جلو رفت و گفت: نگهبان ها را نزنید این دزدی کار من است، من از بیرون به داخل چاه وسط کاروانسرا تونلی کندم و دیشب از آن جا وارد شدم و بعد از برداشتن اموال بازرگانان از همان تونل دوباره خارج شدم.

حاکم همراه دزدی که اعتراف کرده بود بر سر چاه کاروانسرا رفت و سرش را داخل چاه برد اما چیزی ندید به دزد گفت: شما دروغ می ‌گویید از این جا که چیزی پیدا نیست.

شاید بپسندید: با پیدا کردن مقدار عددی هر کیک، معادله آخر را حل کن!| ریاضی‌ات چقدر خوبه!

دزد برای اثبات حرفش گفت: بله چون داخل چاه تاریک است، شخصی را با طناب به پایین چاه بفرستید تا تونل را ببینید اما هیچ کس حاضر نشد به داخل چاه رفته و از تونلی که معلوم نبود به کجا راه دارد خارج شود مرد دزد هم با دیدن اوضاع، از دهانه ی چاه خود را به پایین چاه پرتاب و از راه تونل فرار کرد.

مردم مدتی صبر کردند تا مرد دزد از چاه بیرون بیاید اما او فرار کرده بود همه فهمیدند که دزد راست گفته ولی دیگر فایده ‌ای نداشت چون دزد باز هم از آن تونل استفاده کرده بود و خود را نجات داده بود.

حاکم هم چاره ای ندید و دستور داد که نگهبانان را آزاد کنند، یکی از بازرگانان که شاهد ماجرا بود و اموالش توسط دزدها به سرقت رفته بود گفت: اموال من حلال دزدها، دزدی که تا این حد جوانمرد باشد که تحمل دیدن محاکمه نگهبانان بی گناه را نداشته باشد اموال دزدی حلالش باد، دزدی کار درستی نیست اما او با این که کار اشتباهی انجام داده بود با هم طاقت نیاورد و خود را به خطر انداخت تا حق دیگری ضایع نشود.

معنی ضرب المثل دزد باش و مرد باش

ضرب المثل دزد باش و مرد باش کنایه از جوانمردی و انسانیت حتی در زمان انجام کار اشتباه است.

برخی از افراد حتی زمانی که کار اشتباهی هم انجام می دهند سعی می کنند جوانمردی را فراموش نکنند و در صورتی که متوجه شوند کارشان به کسی ضرر رسانده است سعی می کنند آن را جبران کنند.

احتمالاً بپسندید:فقط کسایی که حواسشون جمع هست متوجه اشتباه تصویر این ماهیگیر میشن!

ضرب المثل دزد باش و مرد باش

گاهی نیز تنها شرایط سخت بعضی انسان های خوب را مجبور می کند تا دست به کار اشتباهی بزنند اما طولی نمی کشد که وجدان بیدار و جوانمردی آن ها باعث می شود از این کار، سخت پشیمان شوند، باید به این اشخاص کمک کنیم تا شرایط سخت را پشت سر گذاشته و راه درستی را برای زندگی خود انتخاب کنند.

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

 

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

احتمالاً بپسندید: در کمتز از 10 ثانیه مجموع عددی میوه ها را در معادله آخر پیدا کن!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

شاید بپسندید: شرط می بندیم که نمی توانید این دنباله اعداد را در کمتر از 20 ثانیه شکست دهید!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل آخرش معلوم شد توی ظرف یارو چی بود

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: معماهایی که تاکنون بشر رمزگشایی نتوانسته است: از نسخه خطی ووینچ تا سنگ راهنما گرجستان!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: داستان ضرب المثل هنوز زرده را بالا نکشیده قدقد می کند!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:حکایت مرد گل خوار و عطار قند فروش از داستان های پرمعنای مثنوی معنوی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: اگه تو 10 ثانیه تفاوت های تصویر این دو کودک بازیگوش رو پیدا کنی، واقعاً نابغه ای!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

حکایت ضرب المثل سواره خبر از حال پیاده ندارد و سیر از گرسنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا