;
خواص گیاهان دارویی

ترکیب این 3 گیاه بمب سلامتی می شود+نحوه تهیه و مصرف

خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل و دارچین: برای تقویت سیستم ایمنی خود، می توانید از سبزیجات و میوه ها و همچنین ادویه ها حمایت کنید. در اینجا فواید ترکیبی از زنجبیل، زردچوبه و دارچین آورده شده است که ایمنی شما را مانند فولاد می کند. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت و خواص گیاهان دارویی به مهمترین خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل و دارچین پرداخته شده است. با مجله خبری چشمک همراه باشید.

جالب خواهد بود: با کمک این مواد ساده دم دستی، تمام مشکلات پوستی خود را درمان کنید+نحوه مصرف

بیشتر بخوانید: حرکت ورزشی ساده مخصوص دیابتی ها

سیستم ایمنی بدن

تضعیف سیستم ایمنی که به عنوان سپری در برابر بیماری ها عمل می کند، باعث آسیب پذیری بدن در برابر بیماری ها می شود. راه تقویت سیستم ایمنی، مراقبت از زندگی سالم است. نکته کلیدی در اینجا خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف غذاهای مفید برای بدن است.

همچنین توجه به پاکیزگی برای سیستم ایمنی ضروری است که به کل بدن کمک می کند تا با هم کار کند و تعادل را حفظ کند. ورزش منظم و عدم وقفه در نظافت دهان، دست ها و بدن از جمله عوامل حمایت کننده  هستند. از سوی دیگر، متخصصان تاکید می کنند که می توان از سبزیجات و میوه ها و همچنین ادویه ها برای تقویت سیستم ایمنی حمایت کرد. در اینجا نیز با خواص ترکیب زنجبیل، زردچوبه و دارچین مواجه می شویم که ایمنی بدن را مانند فولاد می کند.

پس خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل و دارچین چیست؟ چگونه تهیه می شود؟ ما در این مطلب فواید و دستور تهیه مخلوط زنجبیل، زردچوبه و دارچین را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل و دارچین

زنجبیل: زنجبیل از زمان‌های دور به کار برده می‌شد و هنوز هم در طب سنتی چین جایگاه باارزشی دارد. در ایران باستان نیز این گیاه با نام ژنگویر شناخته شده بوده است و از ایران و کشورهای عربی به سوی غرب، گسترش یافت. در غرب، پزشکی یونانی به نام «دیوسکوریدس» نخستین بار در سده یکم میلادی کاربرد درمانی زنجبیل را ثبت کرد. سده‌ها پیش از آن، این گیاه عطردار از کشورهای خاور دور به اروپا صادر می‌شده است و تا سده‌های میانه، به عنوان یک ماده اولیه آشپزی در اروپا کاملاً شناخته شده بود.

امروزه این گیاه در بیشتر مناطق استوایی کشت می‌شود. آشنایان با پزشکی هندی آیورودا از آن به عنوان داروی جهانی نام می‌برند؛ این امر نه تنها به خاطر خواص ضد قارچی، ضد باکتری آن است، بلکه به خاطر اثر تسکین بخش آن بر روی دستگاه گوارش هم هست، که اینها باعث شده هندیان بیش از ۲۰۰۰ سال زنجبیل را مصرف کرده‌اند و یکی از بهترین شفابخش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌های مسافرت، حالت تهوع و سرگیجه در غرب مطرح کرده‌اند.

در پژوهشی که در دانمارک انجام شد به ۴۰ نفر از دانشجویان نیرو دریایی یک گرم پودر زنجبیل و به ۴۰ نفر دیگر مقداری دارونما داده و مشاهده شد زنجبیل به مراتب در کاهش دفعات استفراغ[۵] و از بین بردن عرق سرد مؤثر بوده. زنجبیل دارای ترکیباتی همچون گینجرول است که گیرنده ۳ سروتونین در مرکز استفراغ (قسمتی در ساقه مغز) را مسدود می‌کند.

خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل و دارچین

متخصصان می گویند زنجبیل که به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود، واکنش بدن به عفونت ها را تسریع می کند. به همین دلیل کمک گرفتن از زنجبیل که خاصیت تسریع متابولیسم و ​​حمایت از قند خون را دارد، برای محافظت از عفونت ها بسیار مفید است.

علاوه بر این، تحقیقات، مشخص شده است که زنجبیل به لطف آنتی اکسیدان ها و اجزای موجود در آن به محافظت از دستگاه تنفسی و درمان سرفه کمک می کند و در عین حال زمینه را برای از بین بردن مشکلات معده فراهم می کند.

علاوه بر زنجبیل که نوشدارویی برای سرماخوردگی است، زردچوبه نیز به طور مکرر استفاده می شود. زردچوبه که به عنوان کوتاه کننده روند بهبود بیماری ها شناخته می شود، با ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان، اثر محافظتی بر بدن دارد.

زردچوبه: زردچوبه به‌دلیل خصوصیات آنتی‌اکسیدانی قوی خود یکی از موثرترین مواد در جلوگیری از سرطانی‌شدن سلول‌های بدن است. این گیاه همچنین موجب افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در بیماران دیابتی می‌شود. کارآزمایی‌های بالینی زیادی در ارتباط با فواید مصرف روزمره زردچوبه انجام‌شده‌است. گفته‌شده‌است که زردچوبه ممکن است شدت علائم بیماری آلزایمر را کاهش‌دهد. همچنین ماده مهم و اصلی زردچوبه یعنی کورکومین اثرات ضدالتهابی و ضد-درد شبیه داروهای آرام‌بخش معمولی را دارا است.

اثر ضدالتهابی کورکومین با اثر ضد التهابی داروهای استروئیدی و غیر استروئیدی با فنیل بوتازون قابل مقایسه است. این دارو با مهار سنتز پروستاگلاندین‌های التهابی، اثر ضدالتهاب خود را آشکار می‌سازد. در مطالعه روی موش صحرایی، اثر مهارکنندهٔ ۳ میلی‌گرم کورکومین سدیم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، موجب مهار آنزیم لیپواکسیژناز و سیکلواکسیژناز می‌شود.

مطالعات متعددی اثربخشی ماده موثره زردچوبه (کورکومین) در درمان بیماری های التهابی چشم از جمله یووئیت، نوریت اپتیک، التهاب اوربیت و غده اشکی مورد بررسی قرار داده اند. اکثر این مطالعات از مدل های حیوانی استفاده کرده و پژوهش های بالینی کافی در مورد اثرات مذکور وجود ندارد.

با وجود فواید زردچوبه برای سلامت بدن، همچنان هیچ‌گونه شواهد بالینی باکیفیتی وجود ندارد که نشان‌دهد مصرف زردچوبه یا کورکومین برای درمان یک یا چند «بیماری» در انسان مؤثر باشد.شواهد ضعیفی وجود دارد مبنی بر این‌که عصارهٔ زردچوبه ممکن است برای تسکین علائم آرتروز زانو، و همچنین برای کاهش درد و آسیب عضلانی پس از ورزش مفید باشد.

دارچین: استفاده از دارچین به ویژه در طب سنتی و به منظور کمک به سیستم گوارش، سابقهٔ طولانی دارد. با همهٔ این احوال، مطالعات معاصر نتوانستند به شواهدی مبنی بر اثر دارویی یا درمانی قابل توجهی در این زمینه دست یابند. بررسی عملکردهای بالینی، کاهش گلوکز پلاسما و اثرات متناقض بر هموگلوبین گلیکوزیله را گزارش کردند. این گزارش شامل ۴ مورد کاهش در گلوکز پلاسما بود.

در ۲ مورد از این عملکرد بالینی، هموگلوبین گلیکوزیله کمتری گزارش شد و ۱ مورد هم هیچ تغییری را نشان نداد. بررسی محدود (۴ تا ۱۶ هفته) کاکرین اشاره داشته که هیچ کارآزمایی در مورد تغییرات کیفیت زندگی، عوارض و یا میزان مرگ‌ومیر گزارش نشد. نتیجه‌گیری نویسندگان پژوهش کاکرین چنین بود که شواهد کافی برای حمایت از ایدهٔ استفاده از دارچین در زمینهٔ جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ وجود ندارد.

مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین ایالات متحده در همین زمینه و با استناد به گزارش کاکرین اظهار داشته که بر پایهٔ مطالعات انجام شده در افراد، این مرکز حامی ایدهٔ تاثیر دارچین بر روی هیچ بیماری نیست. ضمن اینکه، تفسیر نتایج مطالعات دشوار است چرا که اغلب مشخص نیست که چه نوع دارچین و یا چه قسمتی از این گیاه مورد استفاده قرار گرفته است.

با اندازه‌گیری چربی در یک فراتحلیل (متا آنالیز) از مکمل‌های حاوی دارچین، مجموع کلسترول و تری‌گلیسرید کمتری گزارش شد اما هیچ تغییر قابل توجهی در لیپوپروتئین کم‌چگالی یا (ال‌دی‌ال) و همچنین لیپوپروتئین پرچگالی یا (اچ‌دی‌ال) مشاهده نشد.در همین زمینه و در فراتحلیلی جداگانه، هیچ تغییری در وزن بدن یا مقاومت و تعارض به انسولین گزارش نشد.

اثر ضد آلزایمر دارچین: دارچین حاوی دو ترکیب است که از مغز حفاظت می‌کنند، این دو ترکیب عبارتند از سینامیک آلدهید و اپیکاتچین که مانع از تجمع پروتئین آسیب‌رسانی می‌شوند که باعث بروز آلزایمر می‌شود. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند. این پروتئین‌ها اتحاد و همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کنند. دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت می‌کند. در یک گزارش نیز نشان داده شده که ماده استخراج شده از عصاره دارچین خاصیت جلوگیری از بیماری آلزایمر در مدل موش را دارا می‌باشد.

خواص ترکیب زردچوبه و زنجبیل و دارچین

دستور تهیه مخلوط زنجبیل، زردچوبه و دارچین

مواد:

  • 500 گرم زنجبیل تازه
  • 250 گرم زردچوبه تازه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل دارچین

آماده سازی:

زنجبیل پوست کنده شده را از خردکن رد کنید. لازم نیست آن را صاف کنید، می توانید آن را تکه تکه شده بگذارید. 250 گرم زردچوبه را از خردکن رد کنید و در ظرفی بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل دارچین اضافه و مخلوط کنید تا قوام مارمالاد به دست آید. می توانید مخلوط آماده شده را به شیشه منتقل کرده و به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

مصرف:

خواص ترکیب زنجبیل، زردچوبه و دارچین : در دوره هایی که فکر می کنید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده است، یک قاشق از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش بریزید. بعد از 5 دقیقه مصرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا