;
تفریح و سرگرمی

بازی فکری مخصوص نابغه ها: با اضافه کردن 4 چوب کبریت، مربع را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید!

بازی فکری مخصوص نابغه ها: یکی از رایج ترین اشکال بازی فکری پازل چوب کبریت موضوع اخیر مورد علاقه بسیاری از کسانی است که به دنبال چنین معماهایی برای حل هستند. ما یکی از این پازل های جالب چوب کبریت داریم که می توانید آن را امتحان کنید. پازل های منطقی چوب کبریت یکی از انواع بازی های فکری است که شامل پازل های تصویری، معماهای ریاضی، معماها و بسیاری موارد دیگر نیز می شود. بسیاری به دنبال انواع مختلفی از بازی‌های فکری هستند تا ذهن خود را به آن سرگرم کنند و تمرین ذهنی داشته باشند.

پازل های منطقی چوب کبریت اساساً پازل های بازآرایی هستند که در آنها باید چوب های کبریت را که به شکل ها یا معادله هایی چیده شده اند دوباره مرتب کنید تا معما را رفع و حل کنید. به طور کلی پازل های چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست هستند و نیاز به حل دارند. برای همه کسانی که به دنبال بهبود ضریب هوش و مهارت های منطقی حل مسئله خود هستند، ما در این مقاله یکی از این پازل های چوب کبریت را داریم. به خواندن بازی فکری مخصوص نابغه ها در مجله خبری چشمک ادامه دهید تا متوجه شوید این معما چیست و سعی کنید آن را حل کنید.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی مادر دخترک زیبا:کدامیک از این دو زن، مادر این دختر نوجوان زیباست!

بازی فکری مخصوص نابغه ها

ما در این بخش یکی از جالب ترین پازل های چوب کبریت را داریم که در آن باید چوب کبریت ها را دوباره مرتب کنید تا مشکل ارائه شده برطرف شود. در واقع انواع مختلفی از پازل های چوب کبریت وجود دارد. برخی از شما نیاز به جابجایی 1 چوب برای رفع معما دارند، برخی از شما باید 2 یا بیشتر چوب را جابجا کنید، و همچنین مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد 1 یا چند چوب کبریت اضافه کنید یا 1 یا چند چوب کبریت را برای رفع مشکل بردارید.

شما باید راه حل را بر اساس پازل چوب کبریت که با آن روبرو هستید پیدا کنید. در تصویر زیر پازل چوب کبریت وجود دارد که باید آن را حل کنید. در بازی فکری مخصوص نابغه ها شما باید به مربع موجود 4 چوب کبریت اضافه کنید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

این بازی فکری پازل چوب کبریت یکی از سخت ترین معماهایی بود که با آن برخورد کردیم، شما را به چالش این معمای چوب کبریت دعوت می کنیم. زمان شما برای انجام این آزمون تنها 8 ثانیه است.

شاید بپسندید: یکی از این سه گدا تبدیل به یک زامبی شده، سریع شناسایی کنید تا انسان های کمتری را آلوده کند!

بازی فکری مخصوص نابغه ها

احتمالاً بپسندید: کدام صندلی را انتخاب می کنی؟ | صندلی ای که انتخاب می کنی نکات جالبی را افشا می کند!

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید: چه چیزی شما را با بقیه متفاوت می کنه!؟ | میخای بدونی، فقط بگو تو تصویر اول چی دیدی!؟

 

.

.

.

شاید بپسندید: اگه دقت ات خوب باشه میتونی 3 تا اختلاف رو تو تصویر گربه ملوس پیدا کنی!

پاسخ بازی فکری مخصوص نابغه ها

زمان شما به پایان رسیده است. آیا موفق شده اید. مهارت های حل پازل خود را آزمایش کنید! ما در بازی فکری مخصوص نابغه ها، یک نوع سرگرم کننده و چالش برانگیز از پازل های کلاسیک چوب کبریت را پیشنهاد کردیم! اگر نتوانستید پازل را حل کنید بهتر است از شانس دوم خود استفاده کنید.

شاید بپسندید: یکی از این خانما می خواهد از فروشگاه لباس چیزی را سرقت کند، کی دزده و میخاد چی بدزده!؟

.

.

.

شاید بپسندید: باهوشا بگن: بچه مال کیه!؟

 

 

 

 

احتمالاً بپسندید: راحت تصمیم می گیری یا سخت!؟ اگه مطمئن نیستی فقط چشمت رو ببند و یکی از جاده ها را انتخاب کن!

پاسخ بازی فکری مخصوص نابغه ها: پاسخ در تصویر زیر مشخص شده است. به کسانی که موفق به انجام این پازل شدهاند، تبریک می گوئیم.

شاید بپسندید: با انتخاب یکی از این بچه گربه ها مشخص می‌کنید که آیا ذاتاً یه رهبری یا نه؟ | عجیبه اما نتیجه جالبه!

بازی مخصوص نابغه ها

احتمالاً بپسندید: تست هوش ریاضی مختص نابغه ها: فقط نابغه ها می توانند عدد مناسب را در تصویر پیدا کنند!

امیدوارم از بازی فکری مخصوص نابغه ها استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالا بپسندید: اگه ریاضی ات خوبه، پس مقدار عددی سیب و آووکادو رو با توجه به معادلات بالا بدست بیار!؟

 

 

 

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

احتمالاً بپسندید: یکی از این 3 مسافر با اینکه وضع مالی خوب نداره، سوار بخش بیزنس کلاس قطار شده، اون کیه!؟

 بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

شاید بپسندید: اگر هنوز استعدادت رو نشناختی، یه نماد را انتخاب کن تا متوجه شی! | آدم خلاق هستی یا منطقی یا ….؟

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید: چیستان: آن چیست که بی صدا زنگ می زند؟

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: چیستان: نام گلی است که باحذف کردن حرف اولش روی آب شناورمی شود…!؟

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

احتمالاً بپسندید: تمرکزت خوب باشه، تو 7 ثانیه 3 اختلاف دو تصویر راستی و چپی از عروس و دوماد را پیدا میکنی!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید:کدومیکی از این دو اینفلوئنسر اینستاگرام، یه آدم واقعی نیست و بواقع یه خون آشامه!؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: با جابجایی 1 چوب کبریت، یه معادله صحیح درست کن! | نابغه ها خیلی راحت موفق میشن!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: وقتی عصبانی میشی، چیکار می کنی، از کنترل خارج میشی یا …..!؟| یه منظره رو انتخاب کن تا بهت بگم!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: آیا کسی رو که به عنوان دیوونه گرفتن، واقعا یه دیوونه است!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: دخترک واقعی رو میون عروسکا شناسایی کنید!

شاید برایتان جالب باشد

آزمون شناسایی اختلاف خرمن: اگه 6 تا اختلاف خرمن سمت راست و چپ رو پیدا کنی، خیلی تیزی!

باهوشا بگن!| چگونه ممکن است که زن تصویر روز دوشنبه در تصویر روز سه شنبه زنده است!؟

حکایت ضرب المثل آش نخورده دهن سوخته!

با حرکت دادن و جابجایی 1 چوب کبریت، یک معادله صحیح درست کن! | نابغه ها تو یه نگاه موفق میشن!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

دکمه بازگشت به بالا