;
تفریح و سرگرمی

اگه ریاضی رو خوب یاد گرفته باشی تو 8 ثانیه جواب معادله را پیدا می کنی!

بازی فکری با اعمال ریاضی: بازی های فکری و معادلات ریاضی از جمله معماهای جذابی هستند که ذهن و مغز شما را درگیر می‌کنند و در تقویت ظرفیت‌های شناختی شما نقش دارند. اگر در حل پازل مهارت دارید، ما از صمیم قلب از شما می خواهیم که با این بازی فکری خاص مقابله کنید. با مجله خبری چشمک و بازی فکری با اعمال ریاضی همراه باشید.

بازی های فکری معمای پیچیده ای هستند که تفکر جانبی را برای حل آنها دعوت می کنند. برای کسانی که از رمزگشایی پازل های گیج کننده و راه حل های آنها لذت می برند، کاوش بازی های فکری به شدت توصیه می شود. درگیر شدن با این چالش های ذهنی نه تنها استرس و خستگی را کاهش می دهد، بلکه توانایی های ذهنی شما را نیز در بهترین فرم نگه می دارد.

انبوهی از توهمات، بازی های فکری، و معماها فراوان است. روی مواردی تمرکز کنید که علاقه شما را برمی انگیزد و به مغز شما تمرین کامل می دهد. به پازل زیر که با عنوان بازی فکری با اعمال ریاضی در مجله خبری چشمک منتشر شده است، نگاهی بیندازید.

شاید بپسندید: 3 تفاوت تصویر سگ جهانگرد را در 10 ثانیه پیدا کنی، چشای تیز مثل عقاب داری!

بازی فکری با اعمال ریاضی

معماهای ریاضی با ارائه سناریوهایی که مستلزم کاربرد فعال مهارت حل مسئله است، خوانندگان را مجذوب خود می کند. این پازل ها با دقت طراحی شده اند تا افراد را به تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده و به کارگیری خلاقانه اصول ریاضی برای رسیدن به راه حل ها ترغیب کنند.

تصویر ارائه شده در بالا دارای یک معادله است و کلید حل آن در کشف الگوی پنهان حاکم بر عناصر آن نهفته است. با این حال، احساس فوریت با این کار همراه است، زیرا باید به سرعت منطق زیربنای الگو را تشخیص دهید. این چالش مستلزم پاسخ شناختی سریع و مهارت های تحلیلی ماهرانه است، همه در یک بازه زمانی مختصر. پیروزی بر این پازل نیازمند توجه دقیق به جزئیات و مشاهده دقیق اجزای تصویر است.

تحقیقات حتی نشان می دهد که درگیر شدن با بازی های فکری مانند این می تواند به حفظ تناسب شناختی کمک کند. تقویت عقل خود از طریق چالش هایی مانند این پازل نه تنها توانایی های فوری حل مسئله شما را افزایش می دهد، بلکه چابکی ذهنی گسترده تری را نیز پرورش می دهد که می تواند به خوبی در تلاش های تحصیلی، حرفه ای و شخصی به شما کمک کند.

شاید بپسندید: یکی از پروانه ها را انتخاب کن تا بهت بگم بهترین ویژگی ات چیه!؟

بازی فکری با اعمال ریاضی

شاید بپسندید: در تصمیم‌گیریها محتاطی یا جسور!؟ | فقط بگو در نگاه اول چی دیدی؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: چیستان: کدام حیوان است که اگر از آخر بخوانیش، شوم و بد یُمن می شود!؟

پاسخ بازی فکری با اعمال ریاضی

این معمای ریاضی خود را به عنوان یک چالش اساسی معرفی کرده است. اگر هنوز نتوانسته اید که این چالش را حل کنید باید بدانید که زمان شما به پایان رسیده است. می توانید بیشتر تلاش کنید.

شاید بپسندید:دیده و چشیده نمیشود،با دستان لمس نمیشود، اما همه جا هست و همه به آن نیاز دارند!

.

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: تست شخصیت: میخوای تو کدوم یکی از منظره ها عکس یادگاری بگیری!

 

برای حل عبارت

 70÷7x 5+9-2

از ترتیب عملیات (PEMDAS) استفاده می کنیم. ابتدا تقسیم را انجام می دهیم که 70 ÷ 7 برابر با 10 می شود. سپس 10 را در 5 ضرب می کنیم و حاصل 50 می شود. با حرکت به جلو 9 را به 50 اضافه می کنیم که به 59 می رسد. در نهایت 2 را از 59 کم می کنیم. در راه حل نهایی: 57.

پس انجام معادله به صورت زیر است:

70÷7×5+9-2 = 57

شاید بپسندید: کدوم یکی از این خانمای ظاهراً باردار، همسر مرد بیمار است!

پاسخ بازی فکری با اعمال ریاضی

امیدوارم از بازی فکری با اعمال ریاضی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: چشات عقابی باشه در 10 ثانیه تفاوت های دو آووکادو را پیدا می کنی!

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: چشات تیز باشه توستر متفاوت را در یک نگاه شناسایی می کنی!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: تست قدرت تمرکز: کدوم خرس با بقیه فرق داره!؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: چیستان: یک واژه بگوئید که همه حروف در آن باشد!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: با دلیل منطقی بگو کدومیکی از دو زن عصبانی، همسر این آقای بیچاره است!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: این معادله را در 10 ثانیه حل کن و اثبات کن در حل معادلات ریاضی رو دست نداری!

 

شاید برایتان جالب باشد

حکایت موش آهن خوار، حکایتی شنیدنی از کلیله و دمنه!

اگر بینایی ات مشکلی نداشته باشه به راحتی اعداد مخفی تصویر را می بینی!

داستان مرد حکیم و حاکم شهر!

تست قدرت دید با عدد 36: آیا می توانید عدد 36 را در کمتر از 8 ثانیه پیدا کنید؟

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

    1. تقسیم وضرب هردو مجهول هستند وبر هم تقدم ندارند وبه ترتیب نوشتار جلو میرویم
      جمع و تفریق هم برهم تقدم ندارند وبه ترتیب نوشتار
      این ۲گانه ضرب و تقسیم بر دو گانه جمع و تفریق مقدم هستند.
      ما۷۰تامداد داریم میخایم تقسیم کنیم بین ۷نفر و۵روز پشت سر هم این تقسیم مداد ادامه دارد،هرنفر با خودش از منزل۹مداد هم آورده است وباید ۲عدش را مالیات بدهد حالا در پایان ۵روز هرکدام چند مداد دارد
      57=2 -9+ (5×7÷70)
      ۵۷=(۵×۷÷۷۰)+۲ – ۹
      ۷/۵=(۷۰÷۷×۵)+۲ -۹
      ۷/۵=۲ – ۹+(7۰÷۷×۵)
      ۱۰۵=(۷×5÷۷۰)+۲ -۹
      ۱۰۵=۲ – ۹+(۷×۵÷۷۰)
      برای امتحان میتوانید بدون گذاشتن پرانتزها معادله رو در ماشین حساب کامپیوتر یا ماشین حساب مبایل بزنید

  1. عزیز اول ضرب بعد تقسیم و بعد عمل جمع هست یک نفر تو اون خبرگزاری نیست که ریاضی بلد باشه
    (عمل منها نداریم فقط جمع داریم منها همون عدد منفی هست)

    جواب 9هست

    1. ضرب و تقسیم در یک اولویت هستن و از سمت چپ هر کدوم زودتر بیاد تو اولویت قرار میگیره
      همین موضوع درباره ی جمع و تفریق هم صدق میکنه

      1. نه اینطور نیست! ضرب همیشه الویته حتی اگیه آخرین عمل باشه، ترتیب داره.
        7×5: ۳۵
        70÷35: ۲
        ۲+۹: 11
        حالا اگه دو تا از یازده کم کنیم میشه نه! به همین سادگی.

    2. عزیز ضرب و تقسیم در یک سطح اولویت دارند و هر کدام (از چپ به راست) زودتر آمده بود اون عمل اولویت داره

  2. ا.س.ک.ل ، تو ریاضی اول ضرب ، دوم تقسیم ، سوم جمع و آخر منها ، اگه پرانتز کنار تقسیم بود اون موقع اول تقسیم ، اول ۷ ضربدر ۵ میشه ۳۵ بعد ۷۰ تقسیم بر ۳۵ میشه ۲ سپس ۲ به علاوه ۹ میشه ۱۱ بعد ۱۱ منهای ۲ میشه ۹ .

  3. عزیزم جوابتون غلطه. جواب میشه 9.اول ضرب انجام میشه بعدش تقسیم. سری قبل هم جواب رو اشتباه نوشته بودید. لطفا کسی که این جوابها رو مینویسه در جایگاه دیگه ای قرارش بدید اصلا اصول چهارعمل اصلی روبلد نیست. ویا اینکه اصلا سوال ریاضی مطرح نکنید چون ظاهرا توی گروه تون هیچکدوم ریاضی رو درست بلد نیستن.

  4. اولویت با ضرب نیست بلکه اولویت با ضرب یا تقسیم است و از آنجایی که تقسیم در ابتداست تقسیم را انجام میدهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا