;
تفریح و سرگرمی

اصطلاح بار الاغ را که بردارند پالانش را هم به مقصد نمی رساند از کجا آمده است+ داستان

بار الاغ را که بردارند پالانش را هم نمی رساند:ﺍﯾﻦ ﺿﺮﺏﺍﻟﻤﺜﻞ ﺭﺍ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﺑﻪﮐﺎﺭ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻦﭘﺮﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﮐﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩﺷﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﺪﺍﻡ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺗﯽ ﻫﻢ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺁﻥﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺑﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺷﺎﻧﻪ ﺧﺎﻟﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺭ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖﻫﺎﯾﺸﺎﻥ.

 

حکایت بار الاغ را که بردارند پالانش را هم به مقصد نمی رساند

هیزم شکنی، الاغ و شتری داشت و از آن‌ها برای حمل هیزمش کمک می گرفت. هیزم ها را بار آنها می کرد و به شهر می برد تا آنها را به فروش برساند.

روزی طبق معمول هیزم هایش را روی دوش الاغ و شتر گذاشت و به سمت شهر حرکت کرد. در میانه راه الاغ بنا به ناسازگاری گذاشت و خود را به خستگی زد. هیزم شکن که دید الاغ توان حمل هیزم ها را ندارد، از بار او کم کرد و بر دوش شتر گذاشت. باز هم به همین روال گذشت، تا اینکه هیزم‌شکن همه ی بار هیزم را از روی دوش الاغ برداشت و روی شتر سوار کرد.

هنوز کمی نگذشته بود که الاغ روی زمین خوابید و وانمود کرد که دیگر نمی تواند راه برود.

هیزم شکن که از رفتار الاغ عصبانی شده بود، پالان الاغ را هم برداشت و خود الاغ را به همراه پالانش روی شتر بیچاره سوار کرد.

این ضرب‌المثل را زمانی به کار می رود که فردی کار و مسئولیتش را به خوبی انجام ندهد و همیشه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

بیشتر بخوانید: چیستان: آن چیست نه چشم دارد نه دست و پا اما از همه جا خبر می دهد؟

بار الاغ را که بردارند پالانش را هم نمی رساند

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: تست هوش: با توجه به وضعیت موجود، آنکه آسیبی نمی بیند را شناسایی کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =

دکمه بازگشت به بالا