;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

۱۶ باور کاملا اشتباه درباره کاهش وزن که باعث میشه لاغر نشی!

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن: قطعا کاهش وزن پروسه راحتی نیست؛ اما اگر نکاتی را در مورد آن بدانید راحت ‌تر می‌ توانید به این مهم دست پیدا کنید. مهمتر از همه این که خیلی‌ ها باور های رایج و اشتباهی در مورد کاهش وزن دارند که در این قسمت از تناسب اندام و تغذیه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا شما هم مانند بقیه دچار اشتباه نشوید.

شاید بپسندید: هالیودی ها واسه اینکه زودتر لاغر شن از این ۶ ترفند استفاده می کنند!

۱.مصرفِ چربی را به طور کامل کنار بگذارید

این یک باور غلط است که باید مصرف چربی را به طور کامل در پروسه کاهش وزن کنار گذاشت. بدن به اندازه کافی به چربی نیاز دارد؛ بنابراین برای از بین بردن وزنِ اضافه نباید چربی را به طور کامل حذف کرد؛ زیرا انجام این کار به بدن تان آسیب وارد می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش اشتها برای لاغری با ۷ روش بدون عوارض و فشار!

۲.گرسنگی را نادیده بگیرید

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، اگر گرسنگی خیلی زیاد و برای مدت طولانی باشد؛ به بدن آسیب وارد می کند. خیلی از افرادی که رژیم می‌ گیرند، به اشتباه گرسنگی های خیلی زیادی را تحمل می‌ کنند اما بهتر است که مراقب باشید، زیرا برخی از این گرسنگی ها باعث بیماری می شوند؛ پس بهتر است که رژیمِ خود را تدریجی پیش ببرید.

شاید بپسندید: آب کردن شکم بدون ورزش با ۸ روش جادویی!

۳.کالری را بشمارید

خیلی‌ ها فکر می‌ کنند که برای لاغر شدن باید تک تک کالری های مصرفی را محاسبه کنند؛ اگرچه این کار در روند لاغری تاثیر مثبت خواهد داشت؛ اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که نوع بدن هر فردی متفاوت است و این تئوری 100 درصد برای همه جواب نمی دهد؛ پس بهتر است که خیلی حساسیت به خرج ندهید.

شاید بپسندید: کاهش سریع وزن برای خانم‌ها: ۱۲ روش ساده مخصوص آب کردن چربی شکم و پهلو خانم ها !

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن

شاید بپسندید: کاهش وزن آسان با ۷ توصیه عالی غذایی برای لاغر شدن سریع!

۴.دارو و مکمل کمک کننده است

دارو و مکمل می تواند به کاهش وزن کمک کند؛ اما باید مراقب باشید که رژیم غذایی را هم در نظر بگیرید و فقط به دارو و مکمل اکتفا نکنید و به طور کل سبک زندگی تان را سالم کنید.

بیشتر بخوانید: چاقی شکم و پهلو در زنان: ۱۰ غذایی که علت اصلی بزرگ شدن شکم در زنان و مردان می شود!

۵.چربی دشمن است

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، همانطور که پیش از این هم گفته شد؛ بعضی از افراد به اشتباه چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف می کنند. در صورتی که شما می توانید از چربی های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، آجیل، ماهی سالمون استفاده کنید تا به اندازه کافی بدن تان انرژی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری کانادایی: با این رژیم لاغری پرطرف دار در ۱۵ روز لاغر و خوش هیکل می شوید!

۶.ناراحتی و احساسات بد باعث کاهش وزن می شود

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، ناراحتی عاملی برای کاهش وزن نیست، پس بهتر است که خودتان را گول نزنید، زیرا ناراحتی و احساسات بد باعث می شود که آسیب های دیگری به بدن تان وارد شود که قطعا جبران ناپذیر است.

احتمالا بپسندید: لاغر نشدن: ۱۰ کار اشتباه که باعث میشه وزن کم نکنید!

۷.کاهش وزن یعنی از بین رفتن همه مشکلات

خیلی از افراد فکر می‌ کنند که اگر وزنشان را کاهش دهند؛ یعنی همه مشکلات پایان یافته است؛ اما در واقع این گونه نیست و زمانی که به این هدف مهم دست پیدا کنید؛ متوجه می شوید که ارزش های دیگری هم در زندگی وجود دارند و لاغری همه چیزی نیست که شما باید به آن برسید.

شاید بپسندید:لاغری شکم و پهلو در طب سنتی با ۱۴ روش ساده و عملی!

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن

۸.باید رژیم سفت و سخت داشته باشید

وقتی صحبت از لاغری به میان می ‌آید؛ رژیم غذایی اولین چیزی است که افراد به آن فکر می کنند اما در واقع همیشه مؤثر نیست چرا که محدود کننده است و منجر به احساس کمبود و در نتیجه پرخوری می شود و نتیجه عکس خواهد داشت و برای مدت طولانی پایدار نخواهد بود؛ بنابراین حتماً باید به بدن تان گوش بدهید و سیگنال های گرسنگی را دریافت کنید و به موقع غذا را در حجم کمتری به بدن تان برسانید.

۹.ژنتیک بر علیه شماست

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، خیلی از افراد فکر می ‌کنند که ژنتیک شان به گونه ‌ای است که باعث می شود در پروسه کاهش وزن موفق نشوند؛ اما باید این طرز فکر را کنار بگذارید. شما می‌ توانید با سبک زندگی سالم تا حد زیادی وزن خود را کم کنید.

۱۰.لاغری مساوی با سلامتی است

طبق بررسی های اخیر به این نتیجه رسیده اند که اگرچه اضافه وزن باعث فشار خون بالا؛ بیماری های قلبی، دیابت و غیره می‌ شود اما لزوماً همیشه چاقی به معنای نبودن وضعیت خوب نیست. بسیاری از مشاوران تغذیه ثابت کرده اند که شما می توانید چاق و سالم باشید؛ بنابراین باید بدون توجه به اندازه بدن تان به آن احترام بگذارید و دوستش داشته باشید.

۱۱.همه چیز ورزش و رژیم است

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، خیلی از افراد فکر می‌ کنند که اگر ورزش و رژیم را رعایت کنند، یعنی به لاغری نزدیک شده اند اما این گونه نیست. سبک زندگی سالم است که می تواند در لاغر شدن شما مؤثر باشد؛ به عنوان مثال داشتنِ خواب کافی یکی از بهترین و مهم ترین عوامل رسیدن به وزن ایده آل است.

۱۲.باید مدام خودتان را وزن کنید

در واقع وزن کردن مداوم می تواند یکی از بزرگترین موانع در مسیر کاهش وزن شما هم از لحاظ جسمی و هم روانی باشد؛ بنابراین بهتر است این عادت را کنار بگذارید. این که هر روز خودتان را وزن می کنید؛ ممکن است باعث شود که ناامید شوید و انگیزه تان را از دست بدهید.

۱۳.مصرف زیاد میوه به کاهش وزن کمک می ‌کند

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، میوه می تواند تا حد زیادی اشتهای بیش از حد را کنترل کند؛ اما به شرطی که آن را به اندازه کافی مصرف کنید، زیرا اگر خیلی زیاد مصرف شود، قند بالایی دارد و ممکن است نتیجه عکس بگیرید.

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن

۱۴.باید گلوتن را کنار گذاشت

این یک باور غلط است که برای داشتنِ سبک زندگی سالم باید مصرفِ گلوتن را کنار گذاشت؛ در واقع باید مراقب باشید که در هیچ روشی زیاده روی نکنید.

۱۵.باید اسموتی را جایگزین غذا کرد

این یک باور کاملا غلط است. اسموتی نمی‌ تواند جایگزین غذا باشد، زیرا فقط غذا می تواند مواد مغذی را به بدن تان برساند؛ پس بهتر است این روش را برای همیشه کنار بگذارید.

۱۶.نباید به هوسِ غذا اهمیت داد

باورهای اشتباه درباره کاهش وزن، افرادی که رژیم می‌ گیرند، گاهی بیش از حد خودشان را آزار می دهند و فقط به سراغ مواد بی مزه ای مانند آب کرفس می روند؛ اما این روش غلط است زیرا بعد از مدتی شما را ضعیف کرده و باعث می شود که از رژیم تان دست بکشید.

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

شاید بپسندید: لاغری شکم و پهلو با ۷ قویترین چربی سوز خانگی!

احتمالا بپسندید: برای داشتن شکم صاف و محکم، تا عید این خوراکی های خوشمزه را بخورید!

بیشتر بخوانید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

10 مسخره ترین رژیم غذایی کاهش وزن که باور نمی کنید کسی در گذشته آنها را انجام می داده!

سلامت دستگاه گوارش با فیبر: ۱۴ مواد غذایی دارای فیبر بالا که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

چربی سوزی: ۵ قوی ترین نوشیدنی گیاهی برای چربی سوزی و کاهش وزن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا