;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت، داستانی پندآموز و طنز از ادبیات عامیانه!

حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت: حکایت‌ها و داستان های فارسی مملو از سخنان نغز، پند و اندز و راهکارهای مفید برای زندگی بهتر هستند. این داستان ها می توانند در کنار تجربه افراد مسیری درست برای آینده هر کس را ترسیم کنند. اگر شما هم از علاقمندان داستان ها و حکایت های پندآموز هستید با مجله خبری چشمک و حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت همراه باشید.

شاید بپسندید: حکایت درویش و سه دزد از داستان های عامیانه ادب فارسی!

حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت

یک روز منشی دفتر، مسئول بخش و مدیر شرکت در حال رفتن به سمت سلف برای صرف ناهار بودند. ناگهان در مسیر خود چراغ جادویی پیدا کردند و بعد از لمس آن، غول چراغ جادو ظاهر شد.

حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت

غول به آن‌ها گفت: من تنها یک آرزوی شما را برآورده می‌کنم.

منشی دفتر جلو پرید: اول من، اول من!….من می‌خوام به جزایر قناری برم، سوار یک قایق بادبانی زیبا باشم و هیچ نگرانی و غمی در دنیا نداشته باشم

غول چراغ جادو آرزوی منشی را برآورده کرد و منشی ناپدید شد.

بعد از آن، مسئول بخش جلو آمد و گفت: حالا نوبت من هستش!….من می‌خوام تو سواحل هاوایی باشم، کنار ساحل دراز بکشم و یک ماساژور شخصی داشته باشم. تمام عمرم را به خوشی بگذرانم.

غول چراغ جادو، آرزوی مسئول بخش را نیز برآورده کرد و او نیز ناپدید شد.

نوبت به مدیر شرکت رسید. غول چراغ جادو گفت: حالا نوبت تو هستش

مدیر گفت: من می‌خوام که هر دو کارمندان من برای ناهار توی شرکت حاضر باشند.

شاید بپسندید:کدامیک از این دو زن، بی مسئولیت و حواس پرت است!؟

نتیجه اخلاقی حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت

همیشه اجازه دهید اول رئیس و یا مدیر عامل حرف و نظرش را بگوید! به هر روی شاید این داستان و حکایت را به صورت‌های دیگر هم شنیده باشید، اما اطمینان داریم که چیزی از پند آن کم نخواهد کرد.

شاید بپسندید: فقط نابغه ها تو 10 ثانیه تفاوت های تصویر موش شهری را پیدا می کنند!

حکایت غول چراغ جادو و رئیس شرکت

احتمالاً بپسندید: چیستان: هر که آن را بسازد، آن را فاش نمی کند. هر که بگیرد، آن را نمی داند، و هر که آن را بداند، آن را نمی خواهد!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: بینایی و دقت خود را با پیدا کردن تفاوتهای کودک در حال بازی آزمایش کنید!

 

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: یکی از گل های آفتابگردان را انتخاب کن تا بفهمی که آیا آدم خوش بینی یا بدبین!؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید:حکایت شاه و دو غلام زرخریدش!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: تست قدرت دید: آیا می توانی تمام پروانه های تصویر را در 11 ثانیه شناسایی کنی!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: یکی از این دخترا نوه پیرزنه است اما کتمان می کنه، اون بی ادب رو شناسایی کن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

مطالب مرتبط

داستان ضرب المثل دست کسی را توی حنا گذاشتن!

 یکی از این خانما وضع مالیش خوب نیست، کدومیکی هست!؟

شاید بپسندید:چیستان:از هر طرف که آن را بخوانی باز میوه است!؟

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا