;
تازه هادانش

خواص انار: ۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد انار که نمی دانستید

خواص انار: انار بومی هند و ایران در نوشته های باستانی به عنوان میوه ای مقدس توصیف شده است که چیزهایی مانند فراوانی و باروری را فراهم می کند. به علاوه انار فواید شگفت انگیز زیادی برای سلامتی دارد. در بخش تازه ها ۱۰ مزیت شگفت انگیز انار برای سلامتی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: خواص پوست انار: پوست انار را دور نریزید + ۹  معجزه آن

۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد انار که نمی دانستید

۱.سرشار از آنتی اکسیدان

خواص انار, انار سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنولا است. پلی فنول ها دسته ای از ترکیبات گیاهی زیست فعال با خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده برای مبارزه با مولکول های ناپایدار هستند که می توانند در طول زمان به سلول های شما آسیب وارد کنند. این مولکول های مضر رادیکال های آزاد نامیده می شوند.

به طور خاص، آریل های انار حاوی آنتوسیانین ها هستند که نوعی فلاونوئید (یکی از دو دسته پلی فنل ها) هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنتوسیانین ها ممکن است با مجموعه ای از مزایای سلامتی بالقوه مانند کاهش فشار خون و کند کردن رشد سرطان مرتبط باشد. آنتوسیانین ها رنگ یاقوتی زیبا را به انار می دهند و به طور معمول، هرچه رنگ میوه تیره تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری در آن وجود دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که انار قرمز تیره یک منبع غنی است.

پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

۲.منبع خوبی از فیبر

خواص انار، طبق گفته‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، انار در هر وعده، چهار گرم فیبر برای ما فراهم می‌کند. این تقریباً ۱۵ درصد از ارزش روزانه توصیه شده ما (DV) فیبر برای بزرگسالان در حدود نیم فنجان آریل است. به طور خاص، بیشتر فیبر موجود در انار فیبر نامحلول است. فیبر نامحلول به ما کمک می کند تا سیستم گوارش خود را سالم نگه داریم.

خواص انار

۳.سرشار از ویتامین C

خواص انار، انار در هر نصف فنجان منبع خوبی از ویتامین C است. این نصف فنجان حدود ۹ میلی گرم ویتامین C را فراهم می کند که حدود ۱۰٪ از DV ریز مغذی مهم برای بزرگسالان است.

بیشتر حیوانات می‌توانند ویتامین C خود را تولید کنند، اما انسان نمی‌تواند و این باعث می‌شود که این ویتامین برای ما یک نیاز غذایی باشد. ویتامین C خود یک آنتی اکسیدان است که به عملکرد خوب سایر آنتی اکسیدان ها در بدن کمک می کند. این ویتامین نقش کلیدی در چندین فرآیند ضروری بدن مانند متابولیسم پروتئین، سنتز کلاژن و تولید انتقال دهنده های عصبی دارد. به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند و به جذب آهن غیر هم که در منابع گیاهی آهن موجود است، کمک می کند.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

۴. کمک به کیفیت تمرینات ورزشی

خواص انار، یکی دیگر از فواید آنتی اکسیدان های موجود در انار مربوط به ورزش است. با محافظت از آن در برابر تجزیه در بدن، دسترسی زیستی اکسید نیتریک را افزایش می دهند.

اکسید نیتریک با ایجاد اتساع عروق یا گشاد شدن عروق خونی، جریان خون را در حین حرکت بهبود می بخشد. اکسید نیتریک به بدن شما کمک می کند تا اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را در طول ورزش دریافت کند.

۵.کاهش التهاب در بدن

خواص انار، یکی دیگر از مزایای آنتی اکسیدان های موجود در انار و آب انار کاهش احتمال التهاب در بدن است. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن منظم آب انار می‌تواند نشانگرهای التهاب مانند اینترلوکین-6 و پروتئین واکنش‌گر C را کاهش دهد.

التهاب مزمن پیش ساز چندین بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت است، بنابراین گنجاندن انواع غذاهای مغذی مانند انار و سایر میوه ها در رژیم غذایی ایده آل است. به خاطر داشته باشید که التهاب عوامل مختلفی به غیر از رژیم غذایی در حال بازی دارد، از جمله استرس، مصرف الکل، ورزش و شرایط خودایمنی.

۶. بهبود سلامت قلب

خواص انار، از آنجایی که التهاب یک نشانگر رایج در بیماری قلبی است، منطقی است که انار با بهبود سلامت قلب مرتبط باشد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب انار ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

انار و آب انار ممکن است اثرات محافظتی برای مبتلایان به بیماری قلبی داشته باشند. در یک کارآزمایی بالینی، بیماران قلبی که روزانه یک فنجان آب انار می‌نوشیدند، در مقایسه با گروه دارونما، به‌طور قابل‌توجهی شدت، بروز و مدت درد قفسه سینه را کاهش دادند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف میوه های سرشار از پلی فنل، از جمله انار، ممکن است در کنترل بیماری قلبی مفید باشد.

خواص انار

۷.منبع پتاسیم

آب انار منبع خوبی از پتاسیم است، یک الکترولیت مهم برای عملکرد سالم عضلات. پتاسیم همچنین برای عملکرد سالم اعصاب و تنظیم ضربان قلب ضروری است.

خواص انار، این آب میوه تقریباً ۵۳۳ میلی گرم پتاسیم در هر فنجان فراهم می کند، در حالی که آریل ها ۲۰۵ میلی گرم پتاسیم در هر وعده نصف فنجان دارند.

بیشتر بخوانید: هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

۸. بهبود سلامت کلیه

سنگ‌های کلیه که مانند سنگ‌های کوچکی هستند که می‌توانند در کلیه‌های ما تشکیل شوند، در حدود ۱۱ درصد از مردان و ۶ درصد از زنان در ایالات متحده رخ می‌دهند که اگر درمان نشوند، می‌توانند باعث خون در ادرار، درد شدید و عوارض شدید کلیوی شوند. مطالعات نشان داده است که انار در پیشگیری و درمان سنگ کلیه موثر است.

۹.منبع کربوهیدرات های پیچیده

خواص انار، علیرغم پیام های ترسناک اخیر در فرهنگ رژیم غذایی در مورد کربوهیدرات ها، کربوهیدرات ها یک گروه درشت مغذی هستند که ما در هر وعده غذایی و میان وعده به آن نیاز داریم. در واقع، ما به کربوهیدرات نیاز داریم که از حدود نیمی (یا بیشتر، بسته به نیازهای خاص شما) از دریافتی ما تامین شود. گنجاندن انار و آب انار در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها می‌تواند به ما در رفع نیازهای کربوهیدراتی کمک کند.

۱۰. لذت خوردن

خواص انار، برخی مطالعات نشان می‌دهند که انار لذت خوردن، از جمله لذت بردن از تجربیات حسی غذا در حین غذا خوردن و آشپزی، ممکن است رفتارهای غذایی و تغذیه‌ای سالم را تقویت کند. در واقع با رنگ، بافت و طعم پویا، انارهای خوب ممکن است به افزایش تجربه حسی در فرآیند غذا خوردن و پختن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب و شگفت انگیز درباره گوجه فرنگی که مطمئناً تاکنون نشنیده اید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا