;
تازه هادانش

۱۳ راه مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

عسل سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فواید بی نظیر برای سلامتی است. از این رو جز از مواد خوراکی محسوب می شود که بسیار مفید و مقوی است. با این حال، زمانی که عسل می خرید مهم ترین مساله طبیعی بودن آن است. برای بهره مندی از فواید عسل، شناخت خلوص آن مهم است. بدون این دانش، محصولات بی‌کیفیت می خرید. زیرا بسیاری از سوپرمارکت‌ها عسل تقلبی و ناخالص را می‌فروشند. بسیاری از شرکت‌ها از محبوبیت روزافزون عسل استفاده کرده‌ و عسل تقلبی را به فروش می‌رسانند که فواید مشابهی ندارد. به همین علت شناخت عسل طبیعی از تقلبی بسیار مهم است. در این مطلب از سری مطالب تازه ها به ۱۳ راه مطمئن برای شناخت عسل طبیعی از تقلبی پرداخته می شود. با استفاده از این راهها می توانید تشخیص دهید که عسلی که خریده اید طبعی است یا تقلبی.

بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین عوارض جانبی مصرف چای سیاه که تا حالا نمی دانستید!

عسل طبیعی چگونه است؟

عسل طبیعی عسل خالص است که باید مستقیماً از زنبور عسل تهیه شود و در آن شیرین کننده های مصنوعی اضافه نشود. عسل خالص که در مغازه ها عسل “ارگانیک” یا “طبیعی” نامیده می شود، توسط زنبورها ساخته می شود. در واقع عسل ارگانیک توسط زنبورهایی که از گل های ارگانیک تغذیه می شوند، تهیه می شود.

عسل تقلبی چگونه است؟

عسل تقلبی تغییر یافته یافته است که در آن بیشتر شیرین کننده ها و قندهای مصنوعی وجود دارد، اما تشخیص آن از عسل واقعی در بسته بندی تقریبا غیرممکن است. راه های زیادی برای تشخیص عسل تقلبی وجود دارد، مطمئن شوید که فقط از عسل واقعی و خالص استفاده می کنید. بنابراین برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن عسل به ۱۳ نکته توجه کنید.

شناخت عسل طبیعی از تقلبی

۱.چسبندگی

عسل طبیعی اگر بین انگشتان شما مالیده شود، چسبناک نیست. اما عسل تقلبی به دلیل شیرین کننده های اضافه شده در آن، چسبناک است. این تفاوت به راحتی قابل آزمایش است و بسیار محسوس است.

۲.شناخت عسل طبیعی از تقلبی، بافت

عسل طبیعی از نظر بافت کاملاً غلیظ است و حرکت آن به زمان نیاز دارد، در حالی که عسل تقلبی بسیار روان است و به سرعت می ریزد و حرکت می کند. بهترین راه برای آزمایش این است که ببینید چقدر طول می کشد تا از یک طرف شیشه عسل به طرف دیگر برود. یا این که مقداری را روی انگشت خود بگذارید و ببینید که آیا مستقیماً از بین می رود یا خیر.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره قهوه: حقایق جالب از نحوه برداشت، پردازش و بو دادن قهوه

۳.رایحه

عسل واقعی بوی ملایم و اغلب گلی دارد. این بو می تواند با گرم کردن و خنک شدن تغییر کند، اما عسل تقلبی اغلب اصلاً بو ندارد یا می تواند بوی ترش داشته باشد. این تست را می تواند با تمرین یاد بگیرید و تشخیص دهید.

۴.گرمایش

هنگامی که عسل واقعی گرم می شود، به سرعت غلیظ تر می شود و هیچ کفی ایجاد نمی کند. با این حال، عسل تقلبی حباب تولید می کند و هرگز کاراملی نمی شود. این تفاوت های قابل توجه به سرعت به جدا کردن عسل تقلبی از عسل واقعی کمک می کند.

شناخت عسل طبیعی از تقلبی

۵.شناخت عسل طبیعی از تقلبی، نان تست

روی یک تکه نان تست عسل بمالید. عسل واقعی در حدود ۶۰ ثانیه سفت می شود. عسل تقلبی هرگز سفت نمی شود و در عوض به دلیل رطوبت بیشتر نان را مرطوب می کند. این یک آزمایش ساده دیگر برای تعیین خالص بودن عسلی است که استفاده می کنید.

۶.حل شدن

عسل واقعی در آب حل نمی شود، در عوض در ته آب به صورت توده ای می نشیند. در صورت هم زدن، عسل واقعی می تواند برای مدت طولانی رقیق شود. عسل تقلبی فوراً در آب حل می شود و به سرعت متوجه می شوید که خالص نیست.

۷.تست با چوب کبریت

یک چوب کبریت را در عسل فرو کنید. اگر عسل واقعی باشد، بعد از غوطه ور شدن به راحتی روشن می شود. با این حال عسل تقلبی به دلیل سطوح رطوبت، نور کبریت را متوقف می کند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که تاکنون درباره گوجه فرنگی نمی دانستید!

۸.ناخالصی ها

شناخت عسل طبیعی از تقلبی، عسل طبیعی اغلب حاوی ناخالصی های کوچکی است که شامل ذرات گرده می شود. عسل تقلبی هیچ ناخالصی نخواهد داشت، زیرا کاملا شفاف است و بافتی صاف و یکدست دارد.

۹.الکل های متیله

با ترکیب آن با الکل های متیله می توانید واقعی یا تقلبی بودن عسل را بررسی کنید. هنگام مخلوط کردن عسل واقعی با الکل های متیله، عسل همچنان در ته هر ظرفی می نشیند. عسل تقلبی این طور نیست، در عوض در الکل متیله حل می شود و محلول را شیری می کند.

شناخت عسل طبیعی از تقلبی

۱۰.شناخت عسل طبیعی از تقلبی، طعم

طعم عسل واقعی و خالص فقط برای چند دقیقه باقی می ماند. عسل تقلبی طعمی خواهد داشت که برای مدت طولانی تری باقی می ماند. زیرا شکر طعم را در دهان حفظ می کند.

۱۱.قابلیت جذب

عسل واقعی لک نمی کند. به عنوان مثال، اگر قطرات را روی کاغذ بریزید، روی آن باقی می ماند و جذب نمی شود. اگر روی پارچه سفید ریخته شود، لک نمی شود. با این حال، عسل تقلبی جذب کاغذ می شود و اگر روی پارچه سفید ریخته شود، لکه دار می شود.

۱۲.تست با زرده تخم مرغ

اگر عسل واقعی را با زرده تخم مرغ در ظرفی بریزید، وقتی مخلوط را هم بزنید، زرده مانند پخته شده به نظر می رسد. با عسل تقلبی، زمانی که این فرآیند انجام می شود، زرده تغییری نمی کند و همان طور باقی می ماند.

۱۳.دقت به برچسب روی شیشه عسل

اگر از فروشگاهی خرید می‌کنید که برچسب‌هایی روی شیشه وجود دارد، این ساده‌ترین راه برای درک خلوص عسل است. تولیدکنندگان موظفند هر گونه افزودنی یا مواد اضافی را که به عسل تولیدی خود اضافه می کند، ذکر کنند. به برچسب روی ظرف عسل نگاهی بیندازید، اگر وجود دارد، می توانید به سرعت متوجه شوید که آیا چیزی به عسل خالص اضافه شده است یا خیر، و اگر دارد، چه چیزی است.

بیشتر بخوانید: خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =

دکمه بازگشت به بالا