;
تناسب اندام و تغذیه

مسخره ترین رژیم های کاهش وزن که در گذشته طرفدارن زیادی داشت!

رژیم های عجیب کاهش وزن: در طول سالیان متمادی، افراد روش های مختلفی را برای رسیدن به وزن مورد نظر و تناسب اندام خود امتحان کرده اند. برخی از این رژیم ها سالم و معقول هستند، در حالی که برخی دیگر بسیار مضر و عجیب و غریب هستند. بیایید به برخی از رژیم های عجیب کاهش وزن بپردازیم. رژیم هایی که حتی باور نمی کنید وجود داشته باشند. با بخش تناسب اندام و تغذیه و تازه ها مجله خبری چشمک همراه باشید.

برایتان جالب خواهد بود: چربی سوزی شکم و پهلوها با کمک نوشیدنی های گیاهی+نحوه تهیه و مصرف برای تأثیرگذاری!

بیشتر بخوانید: با کاهش و یا حذف این 10 خوراکی مانع بزرگ شدن شکم و تجمع چربی در پهلوها شوید!

رژیم های عجیب کاهش وزن

در ادامه به معرفی این رژیم ها خواهیم پرداخت. رژیم هایی که نه تنها سبب کاهش وزن نمی شدند، بلکه ممکن بود جان فرد را کاملاً به خطر بیندازد. با مجله خبری چشمک همراه باشید.

احتمالا بپسندید: این سبزی علاوه بر کاهش وزن، نیاز بدن شما به ویتامین C را رفع می کند+نحوه مصرف صحیح

شاید بپسندید: ۴ نوشیدنی خوشمزه که به کاهش وزن در طول خواب شبانه کمک می‌کنند!

رژیم های عجیب کاهش وزن

کاهش وزن با یخ

این رژیم به افراد توصیه می کند که روزانه چهار فنجان (یک لیتر) یخ مصرف کنند. هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی یا سبک زندگی مورد نیاز نیست. برخی از متخصصان تغذیه فکر می کنند که افراد می توانند با این رژیم لاغر شوند زیرا آب بیشتری مصرف می کنند. تلاش بدن برای به تعادل رساندن میان سرمای یخ و دمای طبیعی بدن به کالری سوزی کمک می کند.

جدا از درست یا غلط بودن این رژیم غذایی، مطمئن هستیم که جویدن یخ می‌تواند برای دندان‌های شما مضر باشد. بعید است که این رژیم به کاهش چربی کمکی کند.

توپ پنبه ای

از دیگر رژیم های غذایی عجیب کاهش وزن، رژیم غذایی توپ پنبه ای بود. این رژیم افراطی که توسط بسیاری از پزشکان خطرناک و مضر خوانده شده است. تاریخچه شکل گیری این رژیم غذایی در صنعت مدلینگ بوده است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند، گلوله های پنبه را در آب، سوپ و سایر مایعات فرو می برند.

تصور می شد  که این کار به آنها کمک می کند تا غذای کمتری بخورند. به این ترتیب آنان با خوردن پنبه های زیاد کالری کمتری مصرف می کنند و لاغرتر می مانند. پزشکان بارها گفته‌اند که خوردن اقلام غیرخوراکی مانند گلوله‌های پنبه و دستمال کاغذی می‌تواند باعث مشکلات شدید و دائمی در روده شود.

شاید بپسندید: کاهش وزن 7 کیلویی در ۷ روز با رژیم معروف به جنرال موتورز + واقعی یا کیک!؟

احتمالا بپسندید: کاهش وزن در یک هفته: با این برنامه تا ۸ کیلو در یک هفته لاغر شوید!

رژیم غذایی هوا

این رژیم از رژیم های غذایی عجیب کاهش وزن شاید از مسخره ترین های آن باشد. رژیم هوایی شامل درست کردن غذا، تصور غذا، کشیدن غذا، نقاشی غذا یا صحبت در مورد غذا است. اما هر کاری که انجام می دهید، غذا را نخواهید خورد. نام این رژیم کاملاً واضح است – شما چیزی جز هوا مصرف نمی کنید. افرادی که این کار را انجام می دهند، تقریباً مطمئن هستند که وزن آنها بر روی ترازو کاهش می یابد.

اما آنها همچنین احتمالاً با از سرگیری عادات غذایی منظم به جای چربی، عضله را از دست می دهند. به متابولیسم خود آسیب می رسانند و به سرعت وزن اضافه می کنند.

احتمالا بپسندید: سالم ترین و مغذی ترین میوه ها برای کاهش وزن کدامند!؟

شاید بپسندید: راهکارهای موثر برای آب کردن چربی شکم | این رژیم غذایی می تواند چربی شکم و پهلو را کاهش دهد!

رژیم های عجیب کاهش وزن

غذای کودک

غذای کودک برای نوزادان ساخته شده است، اما برخی افراد معتقدند که برای بزرگسالان نیز فوایدی دارد. افراطی‌ترین نسخه‌های رژیم غذایی کودک از مردم می‌خواهد به جای هر وعده غذایی کامل، یک شیشه غذای کودک بخورند. نسخه‌های دیگر این رژیم چهارده شیشه غذای کودک در روز یا ده شیشه غذای کودک را در کنار یک وعده غذایی کامل بزرگسالان توصیه می‌کند.

شاید بپسندید: با قرار دادن این خوراکی ها در وعده صبحانه، کاهش وزن موثر داشته باشید!

رژیم دعا کردن

رژیم دعا در میان کسانی که از یک دین پیروی می کنند محبوب است. دعای مداوم هر روز صبح بخش اصلی این رژیم است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند از خدای خود برای خوردن غذای کمتر، کاهش چربی یا عضله سازی کمک می خواهند. نتایج معمولاً تنها زمانی دیده می‌شوند که دعا در کنار عادات غذایی سالم و سبک زندگی گنجانده شود.

احتمالا بپسندید: چاقی بعد از ازدواج: چرا بعد از ازدواج چاق می‌شویم + ۳ راه رهایی از چاقی

بیشتر بخوانید: آیا می دانستید ژاپنی ها با نوشیدن آب، تناسب اندام خود را حفظ می کنند+نحوه انجام

منگنه گوش

برخی از مطالعات نشان داده اند که منگنه زدن نواحی خاصی از گوش می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، بسیاری از متخصصان پزشکی تفاوت بین این طب و طب سوزنی سنتی را زیر سوال برده اند. طب سوزنی سنتی توسط یک متخصص آموزش دیده می تواند به بدن کمک کند تا آرام شود و انرژی مثبت را به مناطق خاصی از بدن هدایت کند. به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم و متعادل، می تواند باعث کاهش پایدار چربی و عضله سازی شود.

احتمالا بپسندید: چه زمانی میوه بخوریم تا لاغر شویم +باورهای غلط

کاهش وزن با خواب

از دیگر رژیم های غذایی عجیب کاهش وزن، رژیم خواب بود. بر اساس شیوه انجام این رژیم، موثرترین رژیم غذایی این است که فرد تقریباً 24 ساعت در روز بخوابد. دلیل این امر این است که خوابیدن فرد را از خوردن منع می کند. بسیاری از متخصصان پزشکی چنین رژیم های غذایی افراطی را محکوم کرده اند. اما خواب اضافی می تواند کمک زیادی به ارتقای سلامتی کند. در واقع، کیفیت خواب خوب با عمر طولانی تر، مغز و قلب سالم تر و سلامت کلی بهتر مرتبط است.

شاید بپسندید: این ادویه و گیاهان دارویی برای کاهش وزن معجزه می کنند+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: میوه های چاق کننده: ۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

رژیم های کاهش وزن

دسر با صبحانه

در جامعه ای که اغلب به ما می گویند دسرها برای ما مضر است، این رژیم کاملاً عجیب به نظر می رسد. به عنوان بخشی از این رژیم غذایی، افراد تشویق می شوند که یک نوع دسر را همراه با صبحانه خود بخورند. این قرار است به کاهش میل به شکر در روز کمک کند. این می تواند یک کیک، یک کلوچه یا یک بستنی باشد. با این حال، خوردن غذاهای پر قند در اولین وعده غذایی در روز می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. همچنین می تواند اضطراب یا بدخلقی را در طول روز تشدید کند و بر سطح انرژی شما تأثیر بگذارد.

رژیم غذایی ویژن

رژیم ویژن در آغاز قرن بیست و یکم به وجود آمد. بر اساس این ایده غذاهایی که از طریق عدسی آبی دیده می شوند، برای چشم انسان جذابیت کمتری دارند. تصور می‌شود که استفاده از عینک با لنزهای آبی به جلوگیری از هوس غذا کمک می‌کند و غذا را به روشی کمتر جذاب می‌بینید.

چندین سال بعد، نسخه دیگری از رژیم غذایی ویژن ساخته شد. عینک‌های واقعیت مجازی باعث می‌شوند که کاربر اقلام غذایی را بزرگ‌تر از آنچه بود ببیند. این باعث شد آنها باور کنند که غذای بیشتری خورده اند.

شاید بپسندید: ۱۴ دمنوش گیاهی که برای لاغری شکم و پهلو معجزه می کنند!

احتمالا بپسندید: نوشیدنی های مفید و مضر برای لاغری و تناسب اندام+میزان و نحوه مصرف برای اثرگذاری

رژیم های عجیب کاهش وزن

رژیم سیگار

در دهه 1920، یک شرکت تولید سیگار شروع به تبلیغ اثرات بالقوه کاهش وزن با سیگار کرد. براساس تبلیغات این شرکت، نیکوتین موجود در سیگار می تواند اشتها را سرکوب کند و باعث شود فرد کالری کمتری بخورد.

پیشنهاد شده بود که مردم به جای خوردن یک وعده غذایی یک سیگار بکشند. اما تصور اینکه چگونه این رژیم تا به حال به عنوان یک رژیم غذایی مؤثر تبلیغ شده است، دشوار است. سیگار کشیدن به طور منظم خطر ابتلا به سرطان ریه و سایر انواع سرطان و بیماری را به همراه دارد. با وجود این خطرات، رژیم سیگار هنوز هم نوعی از سرکوب اشتها است که توسط افراد در صنعت مدلینگ استفاده می شود.

افراط و تفریط هایی که برخی افراد برای دستیابی به اهداف بدن خود می کنند، باورنکردنی است. در طول دهه ها، رژیم های غذایی عجیب توسط شرکت ها و افراد تبلیغ شده است. بسیاری از پزشکان اکیداً از پیروی از این رژیم‌ها که می‌توانند باعث آسیب قابل توجهی شوند، هشدار داده اند.

به نظر شما کدام رژیم از همه شوکه کننده تر بود؟ ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال و نظرات خود را مطرح کنید.

لینک های مفید:

در این لینک ها برخلاف مطلب فوق به صورت اصولی، رژیم ها و یا مواد غذایی مفید برای کاهش وزن معرفی شده اند. پیروی درست از رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش وزن دائم شما منجر شود.

6 بهترین راه برای حفظ کاهش وزن: مسئله ای که مهمتر از کاهش وزن است!

۱۶بهترین مواد خوراکی پر فیبر: از کاهش وزن تا درمان یبوست

خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

طرز تهیه سمبوسه عدس، یک غذای خوشمزه و رژیمی برای کاهش وزن

خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا