;
خانواده و زناشوییزندگی

نشانه های بی علاقگی به همسر: ۸  نشانه که دیگر به همسر خود علاقه ندارید

نشانه های بی علاقگی به همسر: شما و شریک زندگی تان در ابتدای رابطه تان همیشه شاد و پر شور بودید. با این حال، پس از مدتی، این احساسات سرخوشانه محو می شوند. شما به جای این که به آینده نگاه کنید، در حال یادآوری روزهای خوب گذشته هستید. در واقع وقتی فاز ماه عسل را ترک می‌کنید، عینک‌های رز رنگی که تا آن زمان استفاده می کردید شروع به محو شدن می‌کنند و برای اولین بار، نقاط تفاوت یک دیگر را می بینید.

این امر طبیعی است. اما زمانی فرا می رسید که احساس می کنید که دیگر دوست ندارید با همسرتان وقت بگذرانید یا از فعالیت های مشترک لذت نبرید. نقاط ضعف و منفی او بیشتر برای تان برجسته می شود و کم کم إحساس تنفر نسبت به عملکرد او در شما شکل می گیرد. همه این علائم شاید بیان گر این است که شما دیگر به همسر تان علاقه ای ندارید و از او دور شده اید. در بخش خانواده و زناشویی ۸ نشانه که دیگر به همسر تان علاقه ندارید، بررسی شده است. بهتر است برای حفظ رابطه و زندگی مشترک تان مراقبت این نشانه ها باشید و قبل از این که دیر شود فکری کنید.

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: با این ۵ عادت زن و شوهر شاد و خوشبخت باشید

۸  نشانه که دیگر به همسر خود علاقه ندارید

۱.شما برای گذراندن زمان با هم هیجانی ندارید

اگر در ابتدای رابطه خود همیشه با هم بودید اما دیگر مشتاق گذراندن زمان با کیفیت با شریک زندگی خود نیستید، ممکن است نشانه ای از این باشد که دیگر به او علاقه ای ندارید. از یک طرف، دادن فضای بیشتر به یکدیگر می تواند سالم باشد. اما اگر متوجه شدید که مشتاقانه با هرکسی برنامه‌ریزی می‌کنید و در عین حال از یک قرار شام آینده با شریک زندگی‌تان می‌ترسید، وقت آن است که در احساسات خود تجدید نظر کنید.

نشانه های بی علاقگی به همسر، این چیزی نیست که در مورد آن احساس گناه کنید، اما فرصتی است تا در مورد رابطه خودتان فکر کنید تا بفهمید که آیا واقعا علاقه خود را به همسرتان از دست دادی یا خیر. بنابراین ارزیابی کنید که چه چیزی می تواند نیروی محرکه این تغییر روحیه باشد.

۲.شما با همسر خود راحت نیستید

وقتی احساس راحتی می کنید که درونی ترین افکار خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید، هیجان انگیز است. یک راه عالی برای برقراری ارتباط با کسی است، بنابراین اگر زمانی با شریک زندگی خود کاملاً صریح و صادق بودید اما ناگهان علاقه ای به بحث در مورد آنچه در ذهن خود دارید، نداشتید، این یک پرچم قرمز است.

بدتر از آن، اگر می‌بینید که میل تان برای اشتراک‌گذاری کم تر و کم تر می‌شود تا جایی که به طور کلی ارتباط با او را متوقف می‌کنید، این نشانه آن است که او را دیگر دوست ندارید. ارتباط با کسی که با او قرار می گذارید بخش بزرگی از هر رابطه موفقی است، بنابراین اگر از مکالمه دوری می کنید، تماس چشمی برقرار نمی کنید یا از بحث در مورد احساسات خود امتناع می کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که روابط خود را قطع کنید.

 

نشانه های بی علاقگی به همسر

۳.شما به دنبال فرصت هایی برای دوری از شریک زندگی خود هستید

علاوه بر این که دیگر برای گذراندن وقت با هم هیجان زده نمی شوید، ممکن است به شدت از شریک زندگی خود دوری کنید. ممکن است تا دیر وقت سر کار بمانید، فیلم ببینید یا خودتان شام بخورید، یا حتی راه طولانی خانه را طی کنید تا برای لحظه ای بیشتر از زمان لازم با همسرتان نباشید. این نشان می دهد که دیگر علاقه ای به همسرتان ندارید.

نشانه های بی علاقگی به همسر، اگر متوجه شدید که از شریک زندگی خود دوری می کنید، یک قدم به عقب بردارید و به دلیل آن فکر کنید. هنگامی که با دیدگاه خود کنار آمدید، یک گفتگوی صادقانه را آغاز کنید. اگر احساس می کنید که رابطه شما هنوز پتانسیل دارد، از شریک زندگی خود بخواهید که برای تقویت تجربه عاطفی خود در کنار هم، آنچه را که نیاز دارید، فراهم کند.

بیشتر بخوانید: نشانه های زن آزارگر: ۹ نشانه زن آزارگر که باید از او دوری کنید!

۴.شما تحقیر خاموش را به جای اختلاف نظر ها انتخاب می کنید

هیچ کس دوست ندارد بحث کند، اما گاهی اوقات برای تقویت رابطه خود مجبور هستید با هم بحث کنید. ولی بحث را نباید با تحقیر کردن اشتباه گرفت. در واقع اگر دائما در مورد کارهایی که انجام می‌دهد و شما را آزار می‌دهد یا ناراحت می‌کند به جای بحث در مورد آنها سکوت کنید. زیرا تحقیر شما ممکن است بر رابطه شما تأثیر بگذارد و به آرامی تا نقطه شکست رابطه شما را از بین ببرد. این یک نشانه آشکار است که شما در حال از دست دادن عشق خود نسبت به همسر تان هستید.

۵.با او نسبت به آینده خود مطمئن نیستید

نشانه های بی علاقگی به همسر، اگر مطمئن نیستید که از عشق دور شده اید، از خود بپرسید که در مورد آینده خود به عنوان یک زوج چه احساسی دارید. اگر از این ایده که برای مدت طولانی با شریک زندگی خود باشید احساس ناراحتی، به دام افتادن یا ترس می کنید، وقت آن است که با او صحبت کنید. احساسات خود را از طریق یادداشت روزانه، مدیتیشن یا حتی صحبت کردن با یک طرف بی طرف، مانند یک درمانگر، بیان کنید. وقتی می نشینید تا با شریک زندگی خود صحبت کنید، به سادگی آنچه را که احساس می کنید و نگرانی هایی که در مورد آینده دارید، بیان کنید.

۶.شما مشتاق کسی هستید

نشانه های بی علاقگی به همسر، اگر به غیر از همسر تان مشتاق کسی دیگری هستید، این خود نشان دهنده بی علاقگی شما به همسرتان است. انسان ها در عین زمان نمی توانند عاشق چند نفر باشند. زمانی که شما متوجه می شوید که به کس دیگری علاقه پیدا کرده اید، یعنی علاقه خود را به همسر تان از دست داده اید. در چنین حالتی حتما با خودتان فکر کنید و به خوبی احساسات تان را بررسی کنید. اگر امکان داشت برای بهبود رابطه تان با همسر تان تلاش کنید.

بیشتر بخوانید: چرا مردان خیانت می کنند؟ + ۷ علت مهم که نمی دانستید

نشانه های بی علاقگی به همسر

۷.شما بیش از حد حالت تدافعی دارید

چهار عنصری که رابطه ای را به نابودی می کشاند، انتقاد، سنگ اندازی، تدافعی و تحقیر است. حالت تدافعی یکی دیگر از تاکتیک‌های ارتباطی مضر است که نشان می‌دهد دیگر شریک زندگی‌تان را با دید مثبت نمی‌بینید. دفاعی بودن به این معناست که در هر موقعیتی به عنوان پاسخی به احساس انتقاد یا متهم شدن، سرزنش را به گردن شریک خود می‌اندازید.

نشانه های بی علاقگی به همسر، وقتی حالت تدافعی دارید، برای شریک زندگی‌تان غیرممکن است که نارضایتی‌های خود را بیان کند و به طور مؤثر با شما ارتباط برقرار کند. اگر متوجه شدید که در بیشتر مکالماتی که با شریک زندگی خود دارید حالت تدافعی به خرج می دهید، ممکن است عشق لازم برای ادامه رابطه را نداشته باشید.

۸.شما دائما از شریک زندگی خود انتقاد می کنید

نشانه های بی علاقگی به همسر، هیچ کس دوست ندارد مورد انتقاد قرار گیرد، به خصوص شریک زندگی تان. انتقادی که در رابطه شما فراگیر می شود، نشانه دیگری است که نشان می دهد عشق خود را نسبت به شریک زندگی خود از دست داده اید. به جای این که به احساسات او توجه کنید و ناامیدی خود را با احترام بیان کنید، هر بار که اشتباه می کند یا به نوعی شما را ناامید می کند به شخصیت او حمله می کنید.

همه چیز به این بستگی دارد که آیا احساس می کنید انتقاد شما ناشی از دوست نداشتن شریک زندگی خود است یا از یک جنگ روانی درونی دیگر. این در مورد تمام علائم بالا نیز صدق می کند. همیشه از خود بپرسید، چه ترسی ممکن است بر واکنش من نسبت به شریک زندگی‌ام تأثیر بگذارد، و آیا این چیزی است که می‌توانم بدون از دست دادن عشق بزرگ زندگی‌ام به آن بپردازم یا بر آن غلبه کنم؟

بیشتر بخوانید: راه های پیشگیری از طلاق: ۱۲ نکته طلایی برای حفظ زندگی مشترک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا