;
خانواده و زناشوییزندگی

نشانه های زن آزارگر: ۹ نشانه زن آزارگر که باید از او دوری کنید!

نشانه های زن آزارگر: هر چقدر هم که شوکه کننده باشد، زنان نیز می توانند آزارگر باشند. به دلیل عدم آگاهی عمومی در مورد آزار و اذیت مردان، آنها حتی متوجه نمی شوند که با همسری آزارگر سر و کار دارند. نشانه‌های یک زن آزارگر اغلب می‌تواند آنقدر ظریف باشد که مردان ممکن است متوجه نشوند که در انتهای کار قرار دارند.

با مراجعه به لیست زیر دریابید که آیا شما یا کسی که می شناسید قربانی یک همسر آزارگر شده اید یا خیر. در بخش خانواده و زناشویی، ۱۰ مهم ترین نشانه های زن آزارگر بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اختلافات زناشویی: ۱۰ تکنیک طلایی برای حل اختلافات زن و شوهر

۹ نشانه زن آزارگر که باید از او دوری کنید

۱. کنترل رفتار

نشانه های زن آزارگر، همسران آزارگر رفتار کنترلی دارند. او کنترل می‌کند که با چه کسی معاشرت می‌کنید، کجا می‌روید، کجا کار می‌کنید، با حقوق خود چه می‌کنید، چه می‌پوشید و چند بار در روز یا هفته با خانواده یا دوستان تان صحبت می‌کنید.

به علاوه زن آزارگر سعی می کند با استفاده از ارتباطات غیرکلامی شما را کنترل کند. او ممکن است از صحبت کردن با شما امتناع کند. یا شما را نادیده بگیرد، از صمیمیت با شما دست بردارد یا حتی تا زمانی که راهش را پیدا نکند، بغض کند و به شما اصلا نگاه نکند.

نشانه های زن آزارگر

۲.توهین کلامی

اگر می بینید که همیشه او با داد و فریاد حرف می زند، از جملات و حرف های توهین آمیز استفاده می کند مشخص است که همسر شما آزارگر است. زیرا او هیچ توجهی به احساسات و رفتار شما ندارد و توهین کردن برای او یک امر عادی و طبیعی تلقی می شود.

۳.خشونت

نشانه های زن آزارگر، اگر طرف مقابل تان خشن است، چه در مورد شما یا اطرافیان تان، بدون تردید در یک رابطه آزاردهنده قرار دارید. اگر او به شما حمله می کند، ضربه می زند و سیلی می زند، این ها نشانه های واضحی هستند که رابطه شما مشکل اساسی دارد و همسر شما یک آزارگر است.

بیشتر بخوانید: برای داشتن یک زندگی عاشقانه این ۱۰ افسانه را حذف کنید

۴.حسادت شدید

بیشتر همسران آزارگر حسود هستند. آنها ممکن است به محض این که ببینند شما در حال صحبت با شخص دیگری هستید، روحیه بدی نشان می دهند. البته، زنان وقتی می بینند که افراد مهم  زندگی شان با دیگران تعامل دارند، حسادت می کنند. با این حال، در این مورد، حسادت کمی متفاوت است. همسر آزارگر شما حتی اگر بیش از حد به خواهر و برادر یا والدین خود توجه کنید، حسادت خواهد کرد.

۵. واکنش های غیر منطقی

یکی دیگر از نشانه های بارز بدرفتاری همسرتان، واکنش های مزخرف اوست. وقتی مرتکب خطایی می‌شوید، احساس می‌کنید هیچ کاری نمی‌توانید برای جبران آن انجام دهید. او شما را به خاطر رفتار تان نمی‌بخشد، صرف نظر از این که این اشتباه چقدر مهم بوده یا چقدر از او درخواست بخشش کرده‌اید.

۶. انزوا

نشانه های زن آزارگر، همسر آزارگر فقط شما را می خواهد. آن ها نیازی به تعامل شما با همکاران، خانواده یا همراهان ندارند. او ترجیح می دهد شما بدبخت باشید و تنها باشید. او نیازی ندارد که شما با افراد دیگر معاشرت کنید، زیرا می ترسد، سوءاستفاده شان لو برود.

۷.ترس را القا می کند

اگر مواردی وجود دارد که او سعی می کند شما را تهدید کند، باعث ترس شما می شود، شما را کنترل می کند، تا جایی که شما از او می ترسید، به وضوح در یک رابطه توهین آمیز و آزارگر هستید.

بیشتر بخوانید: تفاوت های زن و مرد: ۷ تفاوت بزرگ بین زن و شوهر که حتما باید بدانید!

نشانه های زن آزارگر

۸.دیگران را سرزنش می کند

او راه هایی برای متهم کردن دیگران پیدا می کند. او هیچ مسئولیتی در قبال کارهایی که انجام داده یا گفته است ندارد و همه را به خاطر هر چیزی که بد به نظر می رسد، سرزنش می کند. او مطمئنا متوجه خواهد شد که چگونه انگشت خود را به سمت شما نشانه رود.

اگر هرگز نشنیده‌اید که همسرتان برای چیزی عذرخواهی کند و او همیشه در حال سرزنش است، ممکن است در یک رابطه آزار دهنده قرار دارید. او هیچ مسئولیتی در قبال آنچه انجام داده یا گفته است بر عهده نمی گیرد و دیگران را مقصر می داند.

۹. انتقاد

نشانه های زن آزارگر، او نمی تواند با بازخوردها کنار بیاید، صرف نظر از این که چقدر صادق است. بدون نتیجه معکوس نمی توانید بازخورد مفیدی بدهید. او همه چیز را به عنوان بازخورد منفی می بیند و احساس می کند بسیار مورد توهین و حمله قرار گرفته است. در هر صورت، او بیشتر از لحظه‌ای که شما سعی می‌کنید و چیزی به او می‌گویید، آماده انتقاد، اغلب به شیوه‌ای توهین‌آمیز است.

سخن نهایی

برای چیزها یا اعمالی که از همسرتان می پذیرید و نمی پذیرید حد و مرزی تعیین کنید. وقتی با شما یا در مورد شما صحبت می کند، مطمئن شوید که چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست. به او بفهمانید، به هیچ وجه نمی‌پذیرید که شما، هوش یا شخصیت تان را تحقیر کند.

اگر او از محدودیت های شما عبور کند و شما را با نام های بی ادبانه صدا کند، باید بین خود فاصله ایجاد کنید. بلند شوید و بروید و به او بگویید که هر همیشه چیزی منفی یا بد در مورد شما می گوید، او و آن موقعیت را رها می کنید.

به هیچ وجه نباید پس از شناسایی این نشانه های همسر آزارگر، قربانی یک رابطه باشید؟ البته انجام همه این کارها ممکن است کارساز نباشد. همسر آزارگر شما ممکن است پرخاشگرتر شود. اگر او چنین رفتاری از خود نشان داد و از احترام به شما به عنوان همسرش امتناع کرد، بهتر است راه خود را برای همیشه از هم جدا کنید. زندگی در یک ازدواج مسموم با همسری آزارگر هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: با این ۵ عادت زن و شوهر شاد و خوشبخت باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا