;
زندگیموفقیت

عادت های میلیاردرهای خودساخته: ۷ عادتی که افراد عادی را به میلیاردر تبدیل می کند!

عادت های میلیاردرهای خودساخته: دکتر رندال بل، اقتصاددان اجتماعی، ۲۵ سال است که به مطالعه موفقیت می‌پردازد و ویژگی‌های اصلی مشترک همه افراد موفق را تحلیل می‌کند. بخشی از تحقیقات او شامل بررسی بیش از 5000 نفر در سراسر جهان از جمله متخصصان، دانشجویان موفق، بازنشستگان، بیکاران و مولتی میلیونرها بود.

او در کتاب جدید خود با عنوان «من ما هستم» می‌نویسد: «ما ده‌ها آیین از نوشتن یادداشت‌های سپاسگزاری گرفته تا غذا خوردن با هم به‌عنوان یک خانواده را مطالعه کردیم. سپس ما عادات مختلف را با معیارهای مختلف موفقیت به صورت آماری مرتبط کردیم.

معلوم می شود که کاری که هر روز انجام می دهید مهم است. موفق ترین افراد از آداب و رسوم و روال روزانه خاصی پیروی می کنند، یا آنچه او « عادت ها و اصول موفقیت» می نامد. در این مطلب موفقیت، ۷ عادت افرادی موفق که آز آن ها مولتی میلیاردر ساخته با هم بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: درمان تنبلی: روش 1 دقیقه ای ژاپنی ها برای تنبلی نکردن!

۱.ورزش می کنند

عادت های میلیاردرهای خودساخته، بل می نویسد: «کسانی که حتی 15 دقیقه در روز ورزش می کردند، از نظر آماری بر هر معیار موفقیت تسلط داشتند.

ریچارد برانسون میلیاردر خودساخته را در نظر بگیرید که حدود ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شود تا قبل از شروع کار خود ورزش کند. او به FourHourBodyPress می‌گوید: «قطعاً می‌توانم با حفظ تناسب اندام دو برابر بیشتر به دست بیاورم. در واقع ورزش و فعالیت های بدنی، مغز را به خوبی حفظ و فعال نگه می دارد.

عادت های میلیاردرهای خودساخته، برانسون تنها فرد موفقی است که تناسب اندام را در اولویت قرار می دهد. ده ها تن از رهبران برتر کسب و کار امروزی، از مارک زاکربرگ فیس بوک گرفته تا اپرا وینفری، مدرس رسانه، در برنامه های شلوغ خود برای ورزش وقت می گذارند.

شاید بپسندید: میلیاردرهای زاغه‌ نشین، از ایلان ماسک تا بیل گیتس|تبدیل میلیاردرها به افراد فقیر با هوش مصنوعی!

۱.آنها مطالعه می کنند

بل می نویسد: «مطالعه به طور چشمگیری با تحصیلات عالی و درآمد و همچنین شادی کلی ارتباط دارد. “کسانی که هفت عدد کتاب یا بیشتر در سال کتاب می خوانند، بیش از 122 درصد بیشتر از کسانی که هرگز نمی خوانند یا فقط یک تا سه کتاب می خوانند، میلیونر می شوند.”

عادت های میلیاردرهای خودساخته، ثروتمندترین مرد جهان، بیل گیتس را در نظر بگیرید که 50 کتاب در سال می خواند یا وارن بافت که 80 درصد از روز خود را صرف مطالعه می کند.

شاید بپسندید: عادت های اشتباه زنان: ۱۴ عادت اشتباه زنان که زیبایی و جوانی شان را نابود می کند!

عادت های میلیاردرهای خودساخته

۳.تخت شان را مرتب می کنند

بل می‌نویسد: «کسانی که کارهای خود را انجام می‌دهند و فضای زندگی خود را مرتب‌تر نگه می‌دارند، معمولاً درآمد بیشتری کسب می‌کنند. به عنوان مثال، کسانی که صبح‌ها رختخواب خود را مرتب می‌کنند تا 206.8 درصد بیشتر احتمال دارد که میلیونر شوند. او توضیح می دهد که این ذهن شما را در یک ذهنیت سازنده قرار می دهد.

عادت های میلیاردرهای خودساخته، نویسنده چارلز دوهیگ در پرفروش‌ترین کتاب خود، «قدرت عادت» آن را «عادت اصلی» می‌نامد: قرار دادن رختخوابتان هر روز صبح با بهره‌وری بهتر، احساس رفاه بیشتر و مهارت‌های قوی‌تر در پایبندی به بودجه و درآمد تان مرتبط است.

بیشتر بخوانید: 14 عادت افراد موفق که در خواندن ذهن دیگران استاد اند و از آن به نفع خود استفاده می کنند!

۴.زود بیدار می شوند

بل تنها کسی نیست که متوجه می شود افراد موفق یک روز قبل از یک فرد معمولی شروع می کنند.

در یک مطالعه پنج ساله بر روی 177 میلیونر خودساخته، نویسنده Thomas C. Corley دریافت که تقریبا 50 درصد از آنها حداقل سه ساعت قبل از شروع واقعی روز کاری از خواب بیدار می شوند.

کورلی در کتاب خود با عنوان “عادت های خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید” می نویسد: این یک استراتژی برای مقابله با اختلالات روزانه اجتناب ناپذیر است، مانند جلسه ای که بیش از حد طولانی شد، و هنوز هم برای انجام تمام کارهایی که در آن روز برنامه ریزی کرده اید، زمان دارید. او توضیح می‌دهد: ساعت پنج صبح از خواب بیدار می‌شوید تا به سه چیز اصلی که می‌خواهید در روز انجام دهید، بپردازید، به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل زندگی‌تان را دوباره به دست آورید.

عادت های میلیاردرهای خودساخته، این به شما احساس اطمینان می دهد که شما در واقع زندگی خود را هدایت می کنید. به همین دلیل است که تیم کوک و سایر رهبران موفق حدود ساعت 4 صبح از خواب بیدار می شوند.

بیشتر بخوانید: راز پولدار شدن: اگر می خواهید پولدار و ثروتمند شوید این ۱۷ راز را حتما بدانید!

۵.آنها روابط خود را در اولویت قرار می دهند

بل می نویسد: «تلاش برای حفظ  روابط عاشقانه فوایدی دارد. “کسانی که در روابط عاشقانه رضایت دارند، به احتمال زیاد به طور کلی شاد هستند و پول بیشتری به دست می آورند.”

عادت های میلیاردرهای خودساخته، بل در یک سخنرانی TED توضیح می دهد که صرف وقت گذاشتن برای صرف شام خانوادگی می تواند بسیار مفید باشد: «کسانی که به عنوان یک خانواده به طور منظم شام می خورند، 41 درصد بیشتر به احتمال زیاد خوشحال هستند و 43 درصد بیشتر احتمال دارد که بیش از 100000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

عادت های میلیاردرهای خودساخته

۶.آداب خوبی دارند

عادت های میلیاردرهای خودساخته، بل دریافت که یادآوری چیزهای کوچک، مانند تبریک تولد به مردم یا ارسال یادداشت های تشکر با موفقیت ارتباط دارد.

کورلی در تحقیقات خود به چیزی مشابه دست یافت. او در کتاب خود می نویسد: «میلیونرهای خودساخته به قوانین خاصی از اصول آداب و معاشرت تسلط دارند که اگر می خواهید موفق شوید، باید بر آنها مسلط شوید. اینها شامل تصدیق رویدادهای مهم زندگی مانند تولد و عروسی، داشتن آداب و رسوم خوب روی میز و لباس پوشیدن مناسب بسته به محیط اجتماعی است.

۷.آنها برای  هر روز خود برنامه ریزی می کنند و چیزها را یادداشت می کنند

عادت های میلیاردرهای خودساخته، بل می نویسد: «کسانی که هم تقویم و هم لیست کارهایی را که باید انجام دهند، 289 درصد بیشتر از کسانی که برنامه مشخصی ندارند، میلیونر می شوند». او همچنین دریافت که افراد موفق بینش‌های خود را مستند می‌کنند.

بیشتر بخوانید: محبوب بودن: ۷ رفتاری که باعث می‌شود همیشه محبوب باشید و دیگران بیشتر به شما احترام بگذارد!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا