;
خانواده و زناشوییزندگی

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی: ۹ راز مهم صلح دایمی میان زن و شوهر!

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی: محبت و دوستی روش مخصوص به خود را دارد و موجب شادی و آرامش زن و شوهر می شود. اگر دوست دارید خانه ای پر از محبت و صلح داشته باشید، اما احساس ناتوانی می کنید زیرا فکر می کنید تمام راه ها را رفته اید و کسی به این انگیزه ی شما توجه نمی کند، پیشنهاد می کنیم این مطلب بخش خانواده و زناشویی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: فواید ازدواج: ۱۰ دلیل جالبی که چرا باید ازدواج کنید!

۹ راز مهم صلح دایمی میان زن و شوهر

۱.آیا همسرتان را پذیرفته اید؟

بسیاری از زن و شوهرها دائما در حال گله کردن از همسرشانند و همسر خود را آنچنان که هست نپذیرفته اند . محبت پذیرش همسر به همان صورتی که هست با همه کمی وکاستی هایش بسیار مهم است. پذیرش نقایص یکدیگر از طرف زن و شوهر سبب ایجاد اعتماد و بهتر شدن روابط می شود.

۲.حمایت یک دیگر

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی، محبت بین زن وشوهر با حمایت کردن آن ها در مشکلات زندگی از یکدیگر بیشتر می شود و تداوم وآرامش خانوادگی را به همراه دارد . حمایت زن و شوهر از یکدیگر سبب آموزش حامی بودن به طور غیر مستقیم به فرزندان می شود.

احتمالاً بپسندید: انتظارات نابجای شوهر از زن: به این ۸ خواسته شوهر تان نه بگویید!

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی

۳.گفت و گوهای همدلانه

اگر می خواهید در زندگی زناشوی تان غرق محبت شوید به همسرتان گفتگوهای همدلانه داشته باشید و به دقت به حرف های او گوش کنید و حرف های او را سرسری نگیرید.

۴.دوستی با همسر

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی، بسیاری از زوج ها به همسرشان مشکوکند و دوست دارند وسایل خصوصی او را بگردند . آن ها نمی دانند که یکی از راه های ایجاد محبت در زندگی اعتماد به یکدیگر است . محبت یعنی اعتماد، اعتماد یعنی تعهد، اعتماد قلب و روح عشق است.

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی

۵.حرمت ها را حفظ کنید

احترام رنگ وبوی زندگی را تغییر می دهد و حرمت ها را حفظ می کند و زندگی شما را سرشار از محبت می کند. جنبه های قابل احترام یکدیگر را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: ابراز نکردن عشق به همسر: چرا نمی توانم به همسرم ابراز عشق کنم؟

۶.پای میز مذاکره بروید

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی، با شریک زندگی تان بر سر تفاوتها و پیدا کردن نکات مشترک یکدیگر گفت و گو کنید. مذاکره و گفت وگو بهترین راه حل برقراری تعادل و سازش در زندگی است.

۷.فراز و نشیب های محبت

نداشتن مهارت بیان احساسات و عواطف به طرف مقابل یکی از مشکلات زن و شوهرها است. برخی از زوج ها نمی توانند محبت خود را به طرف مقابل ابراز کنند و عبارت های نامناسب برای بیان محبت ابراز می کنند، به عنوان مثال مرد نمی گذارد همسرش به بیرون از خانه برود زیرا طاقت دوری از همسر خود را ندارد.

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی

۸.ابراز محبت

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی، زنان و مردان در ابراز محبت متفاوت عمل می کنند. مردان اغلب محبت خود را با سخنان محبت آمیز و خرید هدیه ابراز می کنند و زنان با محبت، درست کردن غذای مورد علاقه همسر و خانه داری و… ابراز محبت می نمایند. پی بردن به تفاوت های زنان و مردان در محبت کردن موجب کاهش سوء تفاهم ها می شود.

احتمالاً بپسندید: شناخت دنیای مردان: اگر می خواهید ازدواج کنید حتما این ۱۰ راز دنیای مردان را بدانید!

۹.تبدیل محبت به عشق

محبت در اوج خود به عشق تبدیل می شود و عشق از شناخت بیشتر و درست زوج نسبت به یکدیگر به وجود می آید. عشق با دوست داشتن خودتان آغاز می شود و بعد به دوست داشتن طرف مقابل می رسد.

جلوگیری از دعوا در زندگی زناشویی، افراد عاشق، عشق خود را به صورت ابراز محبت کلامی و جسمانی، رفتارهای شادی بخش و خشنود کننده برای یکدیگر، حمایت عاطفی و اخلاقی از همدیگر در همه شرایط زندگی، صبور و شکیبا بودن نسبت به رفتارهای ناخوشایند طرف مقابل و گذشت از خطاهای همسر نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

زن جذاب از نظر مردان: ۱۷ چیزی که مردان در زنان بسیار جذاب و دوست داشتنی می دانند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا