;
خانواده و زناشوییزندگی

ترک کردن شوهر: ۶ دلیلی که باعث می شود زنان همسرشان را ترک کنند!

ترک کردن شوهر: چرا زنان همسرشان را ترک می کنند؟ برای مثال ، آمار طلاق در ایران بسیار بالاست و روز به روز هم بر تعداد آن ها افزوده می شود. جالب است بدانید که بیشترین آمار درخواست طلاق مربوط به زنان است. سوال اینجاست که چه چیزی باعث این اتفاق می شود؟

چرا زوج هایی که چند ماه یا چند سال قبل قسم خورده بودند که همیشه در کنار هم بمانند، تصمیم به جدایی می گیرند؟ و چرا اکثر این جدایی ها از سوی خانم هاست؟

بخش خانواده و زناشویی ۶ دلیل اصلی که باعث می شود زن، همسر خود را ترک کند بیان می کند. بهتر است این دلایل را بشناسید و از وقوع آن پیشگیری کنید و یا قبل از این که دیر شود برای اصلاح آن بکوشید تا همسرتان را برای ادامه زندگی مشترک تان ترغیب کنید.

چرا زنان مردان را ترک می کنند ؟

ترک کردن شوهر، دکتر کریستین ویلکه Christine Wilke بر این عقیده است که معمولاً این زنان هستند که زودتر متوجه می شوند که زندگی زناشویی شان درست نمی چرخد و سعی می کنند در خارج از خانواده به دنبال کمک و گرفتن مشاوره باشند، در حالیکه مردان گاهی تا آن زمان هیچ متوجه نیستند که در زندگی زناشویی شان مشکل وجود دارد. این مشکلات چه چیزهایی هستند و از کجا می آیند؟

۶ دلیلی که باعث می شود زنان همسرشان را ترک کنند

۱.وقتی زن احساس کند که تمام وظایف بر دوش اوست

در یک مرحله از زندگی زناشویی زنان احساس می کنند که همه مسئولیتها را باید آنها به تنهایی تحمل کنند. بسیاری از زنان احساس می کنند که مسئولیت خانواده و حتی زندگی زناشویی به عهده آنهاست. در بسیاری از خانواده ها در تمام موارد چه احساسی چه غیر احساسی مخاطب همیشه زنان هستند و این تفاوت نمی کند که مرد چه مقدار از مسئولیتها را می پذیرد ولی اکثر زنان از این شرایط رنج می برند.

ترک کردن شوهر، برای مثال بردن زباله ها یکی از مسئولیتهای مرد خانواده است ، ولی در اکثر خانواده ها زنان باید در این مورد هم تذکر بدهند و اگر دفعه دوم تکرار کنند حتماً بعدش یک بگو مگو بیش می آید. مسلماً چنین رفتارها به مرور زمان باعث عصبانیت و نارضایتی زنان می شود و پیش خودشان فکر می کنند، چرا باید به خودشان آنقدر زحمت بدهند ؟

ترک کردن شوهر

۲.زوج ها در اکثر مواقع سر مسئله ثابتی جر و بحث می کنند

ترک کردن شوهر، بسیاری از زوج ها که در مشاوره شرکت می کنند عنوان می کنند که سالهاست سر یک موضوع ثابتی با هم جر و بحث می کنند و هر چه بیشتر با هم بگو مگو می کنند شرایط سخت تر می شود و میزان آزار دادن یکدیگر هم افزایش می یابد.

شرایط آنها شبیه یک دایره است که آنها دائماً آنرا دور می زنند. معمولاً زنان می گویند :”تو اصلاً گوش نمی کنی که من چه می گویم ، زیرا حرفهای من اصلاً برای تو معنی ندارد . ” در این شرایط یشتر این زنان هستند که سعی می کنند این رابطه را خاتمه دهند ، چون احساس می کنند دیگر چیزی را نمی توانند تغییر دهند .

احتمالاً بپسندید: انتظارات نابجای شوهر از زن: به این ۸ خواسته شوهر تان نه بگویید!

۳.آنها از رابطه جنسی خودشان راضی نیستند

ترک کردن شوهر، مسلماً هر چه زندگی زناشویی طولانی تر می شود، میزان رابطه جنسی هم بطور طبیعی کمتر می شود، زیرا آن میل و عشق اولیه کاهش می یابد، اما این مشکلی نخواهد بود وقتی هیچکدام از طرفین احساس کمبود نکنند.

ولی معمولاً دو طرف تصور مشابه از این شرایط ندارند، گاهی یکی بیشتر نیاز دارد در حالیکه دیگری هیچ احساس کمبودی نمی کند. مشاورین زناشویی معتقدند که این حالت نشانه مشکل بزرگی در خارج از اتاق خواب است. زنانی که از رابطه جنسی زناشوئی خود راضی نیستند احساس کمبود می کنند .

ترک کردن شوهر، مشاور زناشویی خانم کریستین داوین Kristin Davin معتقد است که نبود رابطه جنسی می تواند به وضوح نشان دهد که زندگی زناشویی به جدایی می انجامد .

۴.زنان احساس می کنند که دیگر هیچ رابطه عاطفی با همسرشان ندارند.

روانشناس خانواده خانم ویلکه Wilke معتقد است که دلیل اصلی که زنان همسرشان را ترک می کنند زمانی است که آنها احساس کنند که هیچ رابطه عاطفی با همسرشان ندارند. مسلماً کسی که چنین برداشتی از زندگی زناشویی خودش داشته باشد، آمادگی زیادی برای شروع یک رابطه خارج از زندگی زناشویی خواهد داشت ، و اگر این رابطه عاطفی را بیابد مسلماً سریع تر مایل به جدایی خواهد بود .

ترک کردن شوهر

۵.زن یا مرد احساس کنند که از زوج شان فاصله گرفته اند

ترک کردن شوهر، انسانها در زندگی زناشویی تغییر می کنند و این کاملاً نرمال می باشد، اما این تغییر وقتی تبدیل به مشکل می شود که هر یک در جهت متفاوتی تغییر کنند. بسیاری از زنان همسرشان را تشویق می کنند که برای حل مشکلشان نزد یک مشاور بروند. در صورتیکه زوج این پیشنهاد را نپذیرد مسلماً کارشان به بن بست کشیده می شود و این برای بسیاری از زنان دلیلی برای خاتمه دادن به رابطه جنسی است .

۶.به مرور زمان زنان احساس می کنند که همیشه آنها در جایگاه دوم قرار دارند.

ترک کردن شوهر، زنانی که سالیان دراز مشکلات زندگی زناشویی را تحمل کرده اند در مرحله ای از زندگی دیگر حاضر نیستند حتی یک روز بیشتر در این رابطه بمانند، زیرا تنها راه رهایی خودشان را در جدایی می بینند و احساس می کنند که با ترک این رابطه می توانند توجه بیشتری به خودشان و نیازهایشان بکنند. برای اطرافیان به نظر می آید که این تصمیم ناگهانی بوده است ولی دلیل این واکنش در واقع تحمل سالیان دراز مشکلات موجود می باشد و برای بسیاری از زنان جدایی تنها راه ممکن بنظر می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا