;
زندگی

اسفنج ظرفشویی را هر چند وقت باید عوض کرد؟

اسفنج های ظرفشویی که روزانه برای نظافت پیشخوان، شستن ظروف و حتی صیقل دادن سطوح استفاده می شوند، محیط بسیار مساعدی برای رشد باکتری ها هستند. بنابراین اسفنج ها باید به درستی تمیز شوند و مرتبا تعویض شوند. در اسفنج ها، باکتری ها و مواد خارجی روی سطوحی که می خواهید تمیز کنید جمع می شوند. هنگامی که اسفنج شروع به تغییر رنگ یا بوی بد می کند، زمان تمیز کردن یا دور انداختن آن فرا رسیده است. در این مطلب در مورد زمان تعویض اسفنج ظرف شویی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: میلیون ها کنه در رختواب: چند بار ملحفه ها را بشوییم؟ اکثر ما اشتباه میکنیم

چگونه اسفنج ظرفشویی را تمیز کنیم؟

تعویض اسفنج ظرف شویی، برای تمیز کردن اسفنج ها، بهتر است آن ها را در سبد کارد و چنگال ماشین ظرفشویی یا در ماشین لباسشویی با دمای ۶۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. اسفنج ها ضد عفونی شده و عاری از کثیفی می شوند.

همچنین می توانید با دست بشویید. برای شستن اسفنج ها با دست، یک کاسه را با مقدار مساوی آب و سرکه سفید که یک ضدعفونی کننده قوی است پر کنید. اسفنج خود را به مدت دو دقیقه در این مایع فرو کنید. همچنین می توانید آن را در مخلوط آب لیمو و آب خیس کنید که باکتری ها را از بین می برد. بگذارید تمام شب بماند تا بهتر پاک شود.

تعویض اسفنج ظرف شویی

اسفنج ظرفشویی را هر چند وقت یک بار باید عوض کرد؟

پاسخ بستگی به این دارد که از اسفنج های ظرف برای چه استفاده می کنید. اگر هر روز از اسفنج برای تمیز کردن ظروف خود استفاده می کنید و اگر غذای چرب می پزید، توصیه می شود هر دو هفته یکبار آن را تعویض کنید.

اگر از اسفنج برای تمیز کردن سطوحی مانند میز و سینک استفاده می‌کنید، می‌توانید هر دو ماه یکبار آن را تعویض کنید به شرطی که مرتب آن را تمیز و ضدعفونی کنید. به علاوه، در اولین نشانه های خرد شدن، توصیه می شود اسفنج های ظرف را دور بیندازید.

بیشتر بخوانید:  ۷ گیاه زیبا برای سرویس بهداشتی کم نور و بدون نور + عکس

تعویض اسفنج ظرف شویی

اسفنج ظرفشویی چگونه دوام بیشتری دارد؟

تعویض اسفنج ظرف شویی، اولین عادت برای افزایش طول عمر اسفنج این است که پس از هر بار استفاده تا حد امکان آن را فشرده کنید و آن را در ظرف حاوی آب قرار ندهید، زیرا رطوبت باعث رشد باکتری می شود. مهم است که اسفنج را بین دو بار استفاده کاملا خشک کنید تا بوی بدی نگیرد. توصیه می شود آن را در یک ظرف پلاستیکی یا فلزی با سوراخ های کوچک قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

تعویض اسفنج هر دو هفته یکبار یا بسته به استفاده هر دو ماه یکبار ضروری است. در این بین باید مراقب خشک شدن مناسب آن بود تا عمر آن طولانی شود و از تشکیل باکتری جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: ۱۴ بهترین گیاه برای اتاق خواب که کمک می کند آرام بخوابید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا