;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

راه های ساده برای لاغری: به جای شمردن کالری این ۵ نکته ساده را رعایت کن و تا عید لاغر شو!

راه های ساده برای لاغری: تا به حال به این فکر کرده اید که متابولیسم چیست و چرا برای سلامتی شما اهمیت دارد؟ متابولیسم فرآیندی است که طی آن غذایی که می خوریم به انرژی تبدیل می شود. هر سلول در بدن ما از طریق فرآیند شیمیایی متابولیسم انرژی تولید می‌کند.

راه های ساده برای لاغری، در سنین پایین، توده عضلانی ما انرژی را ذخیره می کند که می تواند از افزایش وزن ناسالم جلوگیری کند. اما با افزایش سن، توده عضلانی خود را از دست می دهیم که منجر به تجمع چربی اضافی می شود. متابولیسم شروع به کند شدن می کند، پس چالش ما شکست دادن سرعت متابولیک است.

بیشتر بخوانید: لاغر شدن با دمنوش: ۸ بهترین دستور العمل دمنوش برای کاهش وزن که معجزه می کند!

۵ عادت غذایی برای افزایش متابولیسم

۱.وعده های غذایی خود را به موقع بخورید

راه های ساده برای لاغری، روال‌های پرمشغله مانند صبح زود به سر کار رفتن، بعدازظهرهای شلوغ همراه با شام دیرهنگام و زمان‌بندی نامنظم خواب، ریتم شبانه‌روزی ما را از مسیر درست خارج می‌کند. بدن با ریتم شبانه روزی ما متعادل است و هر گونه اختلال می تواند متابولیسم را کاهش دهد. قدرت هضم ما به طور طبیعی در هنگام ظهر قوی است، به همین دلیل است که اجداد ما بین ساعت ۱۲ تا ۱ بعد از ظهر ناهار می خوردند.

راه های ساده برای لاغری، با گذشت روز و شروع شب، هضم ما کند می شود. دیر شام خوردن می تواند ریتم شبانه روزی را مختل کند. بسیاری از مطالعات تحقیقاتی ثابت کرده اند که اختلال در ریتم شبانه روزی می تواند متابولیسم را با افزایش خطر اختلالات متابولیک و چاقی مختل کند. صرف وعده های غذایی به موقع می تواند این مشکل را برطرف کند.

زمان ایده آل برای صبحانه: قبل از ساعت ۹:۳۰ صبح

زمان ایده آل ناهار: بین ۱۱:۳۰ صبح تا  ۱:۳۰ بعد از ظهر

زمان ایده آل میان وعده: ۳ تا  ۴ بعد از ظهر

زمان ایده آل شام: بین ۵ بعد از ظهر تا  ۷ بعد از ظهر

راه های ساده برای لاغری

۲.خوردن آگاهانه

راه های ساده برای لاغری، خیلی اوقات وقتی مجبوریم بیرون غذا بخوریم یا در یک موقعیت خاص، به احتمال زیاد زیاد غذا نمی خوریم نه به این دلیل که گرسنه هستیم، بلکه به این دلیل که غذا جذاب به نظر می رسد یا در حین غذا خوردن حواسمان پرت می شود یا روحیه بدی داریم.

طبق مطالعات تحقیقاتی، عادات غذایی آگاهانه متابولیسم را بهبود می بخشد در حالی که عوامل خطر متابولیک مانند سطح قند خون بالا، سطوح پایین کلسترول، چربی خوب یا فشار خون بالا و چربی دور کمر را کاهش می دهد. ما باید عادات غذایی آگاهانه را در برنامه روزانه خود بگنجانیم. برای مثال،

۱.مصرف غذا به دلیل گرسنگی به جای این که از روی عادت غذا بخوریم

۲.غذا را آهسته و کامل بجوید و طعم آن را إحساس کنید

۳.فکر کردن به این موضوع که چگونه غذا با حواس جمع، قبل، حین و بعد از غذا خوردن می تواند به بدن و سلامت ما کمک کند

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم پرتقالی:بدون اغراق،با رژیم پرتقالی در 3 روز 2 کیلو وزن کم خواهید کرد + دستورالعمل

۳.متابولیسم خود را تقویت کنید

راه های ساده برای لاغری، بسیاری از ادویه های آشپزخانه ما وقتی در رژیم غذایی روزانه ما گنجانده شود می توانند تقویت کننده متابولیسم خوبی باشند. زردچوبه، دارچین، زیره، رازیانه، زنجبیل، آجوین، میخک و جوز هندی به دلیل برخی از ترکیبات شیمیایی خاص و اثر شفابخشی که بر بدن ما دارند، می توانند به راحتی متابولیسم را با مصرف مقادیر مناسب شروع کنند.

راه های ساده برای لاغری

۴.غلات کامل و پروتئین بخورید

انواع غلات کامل مانند جو، جو، چاودار، کینوا، کریگ و بهجرا می‌تواند منابع غنی فیبر را برای ما تامین کند و رژیم غذایی سرشار از پروتئین می‌تواند متابولیسم را با کنترل سطح قند بالا افزایش داده و ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. زمان جدای از این، مصرف پروتئین می تواند با افزایش اثر حرارتی غذا (TEF) میزان متابولیسم را ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهد. اثر حرارتی غذا ناشی از کالری اضافی است که بدن ما برای هضم، جذب و جذب غذایی که می خوریم مورد نیاز است.

۵.جرعه جرعه آب گرم بنوشید

راه های ساده برای لاغری، همه ما می دانیم که نوشیدن آب زیاد برای سلامتی بدن ما مفید است. از زمان های قدیم تا مطالعات علمی اخیر، ثابت شده است که نوشیدن آب گرم یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود هضم و سوخت و ساز بدن است.

راه های ساده برای لاغری،  آب گرم تا ۹۸،۶درجه فارنهایت باعث افزایش ۴۰ درصدی متابولیسم می شود که حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه متابولیسم افزایش یافته پس از مصرف آب گرم ادامه دارد. نوشیدن آب گرم در طول روز می تواند متابولیسم شما را بالا نگه دارد. به طور کلی، ایجاد این تغییرات ساده به جای شمارش کالری می تواند متابولیسم را بهبود بخشد و همچنین تلاش برای کاهش وزن را افزایش دهد.

سعی کنید این موارد ساده را در برنامه روزانه خود بگنجانید و به زودی تغییرات مثبت زیادی در سلامت و کاهش وزن خود خواهید دید!

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم گیاهی: با رعایت این ۱۰ نکته همیشه لاغر و خوش فرم بمانید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا