;
خانواده و زناشوییزندگی

در اولویت قرار دادن همسر:  چرا باید همسر تان را همیشه در اولویت قرار دهید؟ 

در اولویت قرار دادن همسر: همیشه شنیده اید که برای شادی و سلامت زندگی زناشویی، شما و همسرتان باید یکدیگر و زندگی مشترک تان را در اولویت قرار دهید. از این گذشته، این کار شما یعنی اولویت دادن به عشق. بنابراین، ممکن است اهداف شغلی یا تحصیلی خود را قربانی حمایت از او کنید یا از او در هر شرایطی دفاع کنید، یا غذاهای مورد علاقه اش را برایش درست کنید. زیرا شما همسر تان را بی نهایت دوست دارید و همیشه او اولویت اول شما است.

اما با وجود این همه فداکاری، روزی فرا می رسد که احساس می کنید مورد بی مهری قرار گرفته اید و نمی توانید از پله های اولویت های او بالا بروید. یا زیاد کار می کنند یا خیلی دیر به خانه برمی گردند، همیشه خسته هستند یا بیشتر از شما با بچه ها وقت می گذارند. شما شروع به احساس بی مهری، تنهایی، قدردانی نشدن، عصبانیت و رنجش می کنید. در واقع شما قبلاً اولویت او بوده اید. اما دیگر در آن مقام خود تان را نمی بینید.

در اولویت قرار دادن همسر، در حالی که غلبه بر این احساسات دشوار است، بسیاری ها با این وضعیت دست و پنجه نرم می کنند. یک واکنش رایج که هر فردی در این حالت انجام می دهد دور شدن از همسر و بیشتر وقت گذاشتن با فرزندان است. بنابراین در بخش خانواده و زناشویی دلایل این که همسرتان را باید همیشه در اولویت قرار دهید بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: عشق اول: چرا زنان هیچ وقت نمی توانند عشق اول خود را فراموش کنند؟

۱.با اهمیت ندادن به همسر، هرگز برنده نمی شوید

در اولویت قرار دادن همسر، ممکن است از این که همسرتان شما را در اولویت قرار نمی دهد احساس نارضایتی و ناراحتی کنید، اما اگر خواهان یک ازدواج سالم و قوی هستید یعنی جایی که هر دو یکدیگر را در اولویت قرار می دهید، نمی توانید از اولویت دادن به همسرتان دست بردارید.

احتمالاً بپسندید: تست فوق العاده جالب و جذاب شوهر شناسی + امتیاز شوهر خوب

در اولویت قرار دادن همسر

۲.در مورد آن فکر کنید

اگر هیچ یک از شما دیگری را در اولویت قرار نمی دهد، واقعا چگونه می توانید به زندگی که سزاوارش هستید برسید و خوشحال بمانید. وقتی ازدواج کردید، شما و همسرتان به همدیگر قول هایی داده بودید. بنابراین به جای اینکه عشق خود را به خاطر انتقام یا جریحه دار کردن احساسات کنار بگذارید، به دنبال کمک و مشاوره باشید تا رابطه خود را دوباره متعادل کنید و ازدواج خود را به مسیر درست برگردانید.

احتمالاً بپسندید: شما آمادگی ازدواج ندارید، اگر این ۸ نشانه‌ را دارید!

۳.وقتی ازدواج کردید متعهد به اولویت دادن او شدید

اولویت دادن به همسرتان کمتر به این بستگی دارد که چه چیزی از آن به دست می آورید و بیشتر به این بستگی دارد که چرا این کار را انجام می دهید. شما باید شریک زندگی خود را در اولویت قرار دهید زیرا با خود متعهد شده اید که بدون قید و شرط و مداوم با همسر خود چنین رفتاری داشته باشید. اجازه ندهید کاستی های او تغییری در شخصیت شما ایجاد کند. باورها یا اعمال خود را فقط به این دلیل که او می خواهد تغییر دهید، هرگز تغییر ندهید. شاید بتوانید شریک زندگی خود را راهنمایی کنید و به او کمک کنید تا دوباره به زندگی مشترک تان بازگردد. حتی اگر می شود از یک متخصص کمک بگیرید.

احتمالاً بپسندید: چرا مردها نمی گویند دوستت دارم؟ + دلایل و راهکارهایی برای درک ابراز علاقه عملی آنها!

در اولویت قرار دادن همسر

احتمالاً بپسندید: دلایل شکست روابط عاطفی: به این ۵ دلیل روابط عاطفی بیشتر شکست می خورند

۴.شما برای فرزندان خود الگو هستید

در اولویت قرار دادن همسر، بچه ها همه اتفاقات زندگی را می بینند و شاهدی در حال رشد هستند. بنابراین، آنها می توانند رابطه خاموشی را که بین شما و همسرتان در جریان است را احساس کنند. فرزندان تان نیز متوجه رابطه خیلی صمیمانه شما می شود و هم اینکه بیشتر از حد معمول با آنها وقت می گذرانید. آنها همچنین متوجه مکالمات اجباری شما با یک دیگر تان و حتی با آنها، می شوند. در نهایت فرزندان تان این اتفاقات را که بین شما و همسرتان در حال جریان است را بررسی می کند، و از آن نتیجه می گیرد که اگر از رابطه‌ام راضی نباشم، به جای اینکه برای بهتر کردن اوضاع کار کنم، زمانی را در جای دیگری صرف می ‌کنم.

در اولویت قرار دادن همسر، اما این رفتارها نه تنها بنیان گذار زندگی زناشویی سالم نیست بلکه تاثیر منفی نیز بر زندگی و روابط آینده فرزندان تان خواهد داشت. در عوض، فرزندان شما باید ببینند که ازدواج های سالم برای سالم ماندن، نیاز به توجه و صادق بودن دارد نه توجهات و کارهای اجباری. وقتی بچه ها بدانند که والدین شان در اولویت های یکدیگر نیستند، طوفانی از احساسات منفی آغاز می شود. برخی از بچه ها به دلیل بی ثباتی عواطف در خانه، نشانه هایی از اضطراب، افسردگی یا عدم پیشرفت تحصیلی را نشان می دهند.

در حالی که برخی دیگر باهوش تر عمل می کنند. با این وجود، این مسئله بزرگ‌تری برای رابطه ایجاد می ‌کند، زیرا یکی از شما یا هر دوی شما شروع به تمرکز بیشتر روی کمک به فرزندان خود می ‌کنید تا هر دوی تان – در این حالت رابطه فقط پیچیده تر می شود. به همین علت در این مرحله، مشاوره خانواده برای تنظیم مجدد پویایی کل خانواده به جای پرداختن به مسائلی که زمانی بین شما و همسرتان وجود داشت بسیار توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: عشق زن به مرد: ۹ نشانه که شما عاشق یک مرد بالغ شده اید نه یک پسر بچه لوس!

۵.به یاد داشته باشید، اولویت دادن به همسر برای هر کسی آسان نیست

در اولویت قرار دادن همسر، مطمئنا با کسی روبرو شده اید یا خواهید شد که می گوید همسرم مرا دوست دارد، از من قدردانی می ‌کند، به من احترام می‌ گذارد، و آنطور که نیاز دارم از من حمایت می ‌کند، اما هنوز احساس نمی ‌کنم در اولویت هستم. اولویت بندی یک مفهوم سخت در ازدواج است زیرا شامل جنبه های متعدد ارتباط با شریک زندگی شما می شود.

همسر شما ممکن است در برخی زمینه ها خوب عمل کند اما در برخی دیگر تخصص کافی ندارد.برای این که واقعاً یکدیگر را در اولویت قرار دهید، ممکن است کمی نظم و انضباط، خودآگاهی و هوش هیجانی لازم باشد.

احتمالاً بپسندید: نشانه های عدم علاقه مرد به زن: این ۱۲ رفتار مرد ثابت می کند که او دیگر شما را دوست ندارد!

در اولویت قرار دادن همسر

شاید بپسندید: روش های بهبود روابط عاطفی: ۵ روشی که امسال رابطه عاطفی شما را بهبود می بخشد

انتظارات و اهداف کوچکتری را برای همسرتان تعیین کنید تا برای در اولویت قرار دادن شما تلاش کند. ممکن است خیلی نتواند خوب عمل کند اما خبر خوب این است که آنها می توانند با کمی راهنمایی و حمایت شما روی خودسازی خود تلاش کنند.سخن آخر همه افراد با درک خاصی از نقش خود به عنوان یک همسر و نحوه عملکرد روابط به یک رابطه می رسند. گفتن “دوستت دارم”، “من برای تو هر کاری انجام می دهم” یا “فقط می خواهم تو را خوشحال کنم” آسان است. اما در عمل نشان دادن می تواند چالش برانگیز باشد. و هنگامی که هر دوی شما در مورد معنای عضو فعال در یک رابطه عاشقانه ایده های متفاوتی دارید و احساس می کنید دیگر در اولویت نیستید، بسیار دشوار است که به آن رابطه پایبند باشید.

برایتان جالب خواهد بود: تنفر مردان از زنان قوی: چرا برخی از مردان از زنان قوی متنفرند + ۵ دلیل عجیبی که نمی دانستید!

سخن آخر

در اولویت قرار دادن همسر، با این حال، به جای این که واقعاً چه کسی هستید را به قیمت رابطه و رشد عاطفی بچه‌ها قربانی کنید، بپذیرید که کاری که انجام می‌دهید راه سالم برای زندگی است و تسلیم نشوید. رابطه شما می تواند بهبود یابد و همسرتان نیز می تواند یاد بگیرد که شما را در اولویت قرار دهد. حتی اگر هر دوی شما نتوانید با این مساله کنار بیایید بهتر است از یک مشاور امور خانواده و زناشویی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: مجرد ماندن زنان: چرا بسیاری از زنان موفق و زیبا مجرد بودن را ترجیح می دهند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =

دکمه بازگشت به بالا