;
خواص گیاهان داروییدرمان خانگیسلامت

فواید روغن میخک، از مسکن طبیعی ضد درد تا افزایش قوای جنسی در مردان

میخک یکی از ادویه هایی است که تقریبا در هر آشپزخانه ای یافت می شود. فواید درمانی میخک و عطر و طعم این ادویه بسیار بی نظیر است. همچنین طب سنتی فواید روغن گیاه میخک را اثبات نموده است. این ادویه پرخاصیت اگر به صورت های گوناگون مصرف شود، می تواند خواص متفاوتی داشته باشید. امروز به بررسی فواید روغن میخک خواهیم پرداخت. با بخش سلامت چشمک با به روز ترین و معتبرترین اطلاعات سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

نگاهی کوتاه درباره فواید میخک

گیاه میخک که از درخت Syzygium aromaticum به دست می آید، یکی از ادویه هایی است که در آشپزخانه هایمان از دست نمی دهیم. میخک با طعم و بوی منحصر به فرد خود متمایز است. این ادویه به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود، فواید بی شماری را برای سلامتی به ارمغان می آورد.

فواید روغن گیاه میخک که یکی از طبیعی ترین داروهایی است که تقریباً همه می شناسند، به شمارش ختم نمی شود. معروف است که روغن میخک که استفاده از آن به دوران باستان برمی گردد، در آن زمان به عنوان آرام بخش در جراحی ها استفاده می شد.

روغن میخک دارای اثر ضد عفونی کننده قوی است و به تسکین بسیاری از بیماری ها از درد مفاصل گرفته تا دیابت، از سرطان گرفته تا التهاب دندان کمک می کند. این روغن که شناخته شده ترین فایده آن درمان دندان درد است به عنوان ماده اولیه در مسکن ها استفاده می شود.

فواید روغن میخک که کاربردهای زیادی دارد را برای شما گردآوری کرده ایم. در اینجا فواید و طرز تهیه روغن میخک مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

فواید روغن میخک

شناخته شده ترین ویژگی روغن میخک استفاده از آن برای مراقبت از دندان و دندان درد است. با پاکسازی میکروب های انباشته شده در دهان به شما کمک می کند تا از دهان خود مراقبت کنید. بوی بد دهان را برطرف می کند. برای دردهای مفصلی، عضلانی و روماتیسمی مفید است.

به تسکین تورم در مفاصل کمک می کند. التهابی که باعث سردردهای شدید می شود را تسکین می دهد. استرس و خستگی روحی را از بین می برد و سردرد را تسکین می دهد.هنگامی که با روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده می شود، راه حلی قطعی برای آکنه و آکنه ارائه می دهد.

در درمان عفونت ها توصیه می شود. به تسکین التهاب ناشی از زخم ها، عفونت های قارچی، نیش حشرات در بدن کمک می کند. به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. باعث مقاومت بدن در برابر ویروس ها می شود.

به عملکرد سالم مغز کمک می کند. شناخته شده است که برای افرادی که مشکلات حافظه دارند مفید است. این خاصیت افزایش عملکرد جنسی را با اثر تاخیری خود دارد. با تحریک سلول های عصبی در هضم، جذب سالم مواد مغذی را فراهم می کند. به لطف حلال های موجود در آن برای مشکلات خواب مفید است. به توقف رشد تومورها کمک می کند و باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی می شود.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

روغن میخک و افزایش قدرت جنسی

مصریان باستان برای بسیاری از دردهای خود از روغن میخک استفاده می کردند. در کنار این مسئله، موضوع قوای جنسی مسئله ای است که همواره مورد توجه رفتارهای زناشویی بوده است. لذا مصریان باستان از درمان های مختلف برای بالا بردن قوای جنسی استفاده می کردند. درمان روغن میخک برای افزایش قوای جنسی، قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد.

نحوه استفاده از این روغن برای افزایش قوای جنسی بسیار مهم است. روغن خالص این ادویه هیچ گاه بر روی اندام تناسلی مالیده نمی شود. قبل از استفاده باید پوست با روغن های دیگری همچون زیتون، مرطوب شود. روغن میخک خاصیت بی حسی در اندام تناسلی ایجاد کرده و توان فرد را برای افزایش زمان رابطه جنسی، بالا می برد.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

روغن میخک چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری میخک
  • 1 لیتر روغن زیتون

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

نحوه ساخت:

1 قاشق چایخوری میخک را با مخلوط کن به قطعات کوچک برش دهید.

سپس 1 لیتر روغن زیتون به آن اضافه کنید.

این مخلوط را به مدت 10-15 روز در یک ظرف شیشه ای در مکانی آفتابی قرار دهید.

سپس شیشه نگهداری شده را در قابلمه ای بگذارید و آب را به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

شیشه را بردارید و روغن را در ظرف دیگری بریزید. حالا روغن میخک شما آماده استفاده است.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

نحوه استفاده از روغن میخک

استفاده از روغن میخک که سلامتی است و بو و طعم منحصر به فردی دارد بسیار گسترده است. روغن میخک که در بیمارستان ها برای اهداف آرام بخش و بی حس کننده استفاده می شود، برای دندان درد مفید است. برای درمان دندان درد، روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و سپس آن را روی ناحیه دندان دردناک خود بمالید.

روغن میخک همچنین می تواند برای کاهش آکنه و ایجاد جوش استفاده شود. برای آکنه های شدید، 2 حبه سیر را در روغن میخک بریزید، آن را خوب له کنید و به پوست خود بمالید. بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی از شر آکنه و جوش های روی پوست خلاص شوید.

اگر دائماً مشکل خواب دارید، ۲ ساعت قبل از خواب دو قطره روغن میخک را در نصف لیوان چای بریزید. بنابراین، هم خواب راحت خواهید داشت.

توجه: روغن گیاه میخک نیز مضراتی دارد. اولین مورد در صورت استفاده بیش از حد می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا اثرات سمی شود.

ضرر دیگر این است که در صورت استفاده مکرر برای دندان درد به لثه، پوست و غشاهای مخاطی آسیب می رساند. بنابراین مراقب باشید بیش از حد لازم مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا