;
بیماری هاسلامت

علت حرف زدن در خواب: آیا باید نگران باشیم؟

علت حرف زدن در خواب: حرف زدن در خواب یک اختلال خواب بسیار رایج است. در کودکان شایع تر از بزرگسالان است. بیش از ۷۰ درصد مردم حداقل یک بار در خواب چند کلمه زیر لب زمزمه کرده اند. این حالت معمولا در مرحله خواب عمیق رخ می دهد و با گفتار یا صداهای کم و بیش قابل درک، از چند کلمه تا جملات طولانی ظاهر می شود.

اگرچه این مکالمات معمولا فقط چند ثانیه طول می کشد، اما در برخی از افراد شدیدا آسیب دیده ممکن است چندین بار در شب و به طور منظم تکرار شوند. البته صحبت کردن در خواب بر کیفیت خواب تأثیر نمی گذارد. در بخش سلامت به علت حرف زدن در خواب پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذاها برای تنظیم خواب

محتوای رویاها را منعکس می کند

علت حرف زدن در خواب، برخی از مطالعات در مورد این موضوع نشان می دهد که صحبت کردن در خواب با بیرونی کردن محتوای رویاها ظاهر می شود. این اختلال ممکن است با راه رفتن در خواب یا سایر اختلالات خواب مرتبط باشد.

خستگی، تب، وقایعی که زندگی روزمره خواب‌آور را مختل می‌کند و اضطراب عواملی هستند که باعث شروع صحبت در خواب می‌شوند. صحبت کردن در خواب در حیوانات نیز دیده می شود. اگر به سگ دقت کنید، احتمالاً هنگام خواب صدای غرغر کردن یا پارس کردن ملایم آن را شنیده اید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ بهترین گیاه برای اتاق خواب که کمک می کند آرام بخوابید!

علت حرف زدن در خواب

علت حرف زدن در خواب، زندگی روزمره را منعکس می کند

تنها ۵ درصد از کل بزرگسالان به طور منظم در خواب صحبت می کنند. این بیماری در حدود ۵۰ درصد از کودکان رخ می دهد، اما بیشتر آنها در سن بلوغ رشد می کنند.

گفتار در خواب می تواند از صداهای درهم ریخته گرفته تا کلمات ملموس و حتی جملات کامل متغیر باشد. اغلب برخی از قسمت‌های نامفهوم کلمات بیان می‌شوند، زیرا ماهیچه‌های گفتار در واقع در طول خواب کاملا شل می‌شوند.

مواردی که در هنگام خواب ذکر می شود معمولا مربوط به زندگی روزمره است. زیرا صحبت کردن در خواب اغلب در مرحله خواب اتفاق می افتد. درست مانند رویاها، هنگام صحبت کردن در شب، تجربیات خاصی در مغز پردازش می شود.

از طرفی دلیل صحبت شما ممکن است به چند دلیل باشد. به عنوان مثال، استرس، خواب ناکافی، استفاده از مواد مخدر، نیکوتین یا الکل باعث ایجاد صحبت در خواب می شود. جدای از این موارد، تب بالا، دارو یا بیماری های دیگر نیز می توانند باعث ایجاد مکالمات در طول خواب شوند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه دو برابر بیشتر از افراد بدون اختلال استرس در خواب صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: چرا کودک در خواب گریه می کند + ۳ دلیل مهم که از آن بی خبرید!

علت حرف زدن در خواب

علت حرف زدن در خواب، برای جلوگیری از صحبت در خواب چه باید کرد؟

علت حرف زدن در خواب، اگر می خواهید از شر صحبت کردن در خواب خلاص شوید، توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب استراحت کنید و تکنیک های مختلف آرامش را تمرین کنید.

همچنین نباید قبل از خواب غذای خیلی سنگین یا زیاد بخورید. در غیر این صورت، بدن مجبور است آنچه را که در طول شب خورده‌اید هضم کند، که می‌تواند باعث خواب ناآرام شود. البته مشروبات الکلی و سیگار مصرف نکنید، زیرا اثرات منفی بر خواب نیز دارند. تصور می شود که این اختلال بر سلامت فرد خواب تأثیری ندارد.

بیشتر بخوانید: ۷ دمنوش گیاهی شفابخش که حتما در آشپزخانه داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا