;
بیماری هاسلامت

درمان خانگی ورم معده: ۸ درمان طبیعی با اثر فوری  

درمان خانگی ورم معده: گاستریت، التهاب پوشش معده است که می تواند حاد یا مزمن باشد. در گاستریت حاد، التهاب موقتی است و علل آن به عوامل مختلفی به ویژه آسیب مستقیم به مخاط معده یا ترشح بیش از حد اسید بستگی دارد. اگرچه شناسایی علل گاستریت حاد در برخی موارد دشوار است، اما این اختلال اغلب با مصرف داروها، به ویژه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات مرتبط است.

در برخی موارد، گاستریت حاد می تواند ناشی از عفونت های باکتریایی یا قارچی یا مصرف مواد محرک باشد. البته در بیشتر موارد، گاستریت حاد در عرض چند روز با بازسازی پوشش معده به خودی خود بهبود می یابد.

با این حال، گاستریت حاد می تواند مزمن شود، به ویژه در عفونت های باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری. گاستریت مزمن به دلیل برخی عادات مضر مانند مصرف الکل یا سیگار کشیدن رخ می دهد یا به دلیل بیماری ها ایجاد می شود. در بخش سلامت چشمک به ۸ درمان خانگی ورم معده پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اگر دچار رفلاکس و سوءهاضمه هستید، این ۱۳ مواد غذایی را نخورید!

علائم گاستریت

درمان خانگی ورم معده، گاستریت همیشه علائمی را نشان نمی دهد، اما بسته به شرایط می تواند به طرق مختلف ظاهر شود. شایع ترین علامت ناراحتی و احساس سوزش است.

۱.درد مبهم در قسمت بالای شکم،

۲.سوزش سردل،

۳.تهوع و استفراغ،

۴.کاهش اشتها،

۵.آروغ زدن،

۶.احساس پری در معده بعد از غذا

۷.کاهش وزن

گاستریت حاد به طور ناگهانی ظاهر می شود و احتمال بیشتری برای ایجاد حالت تهوع، سوزش سر دل یا ناراحتی معده دارد.

از طرف دیگر، گاستریت مزمن به تدریج ایجاد می شود و به احتمال زیاد باعث ایجاد معده درد خفیف، احساس پری معده یا از دست دادن اشتها پس از خوردن چند لقمه می شود. با این حال، در بسیاری از بیماران، گاستریت مزمن هیچ علامت فیزیکی ایجاد نمی کند.

اگر گاستریت مزمن درمان نشود، می تواند سال ها یا حتی تا آخر عمر ادامه داشته باشد. در برخی موارد به خونریزی معده تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: ۷ دمنوش گیاهی شفابخش که حتما در آشپزخانه داشته باشید!

درمان خانگی ورم معده

۸.درمان طبیعی برای ورم معده

برای درمان گاستریت حاد، اجتناب از رفتارهایی که ممکن است به پوشش معده آسیب برساند، مهم است. برخی از داروهای طبیعی وجود دارند که می توانند به تسکین ناراحتی و تسکین سوزش کمک کنند.

۱.ریشه شیرین بیان

درمان خانگی ورم معده، ریشه شیرین بیان دارای خواص گوارشی و ضد التهابی است که در برابر بیماری های ناشی از ورم معده مفید است. همچنین، مواد فعال موجود در این درمان طبیعی به مبارزه با عفونت های هلیکوباکتر پیلوری، یک باکتری که اغلب با گاستریت حاد و مزمن مرتبط است، کمک می کند.

ریشه شیرین بیان را می توان به شکل چای یا عصاره مایع مصرف کرد. ریشه شیرین بیان در صورت فشار خون بالا، احتباس آب و ادم توصیه نمی شود.

۲.بابونه

بابونه گیاهی است مفید برای ناراحتی های گوارشی، دارای اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی است. در صورت گاستریت حاد می توان از چای گل بابونه برای نوشیدن گرم در مواقع لزوم استفاده کرد.

بابونه یک گیاه بی خطر و بدون عوارض جانبی و تداخلات خاص است. بنابراین اکثر افراد می توانند آن را بدون هیچ مشکلی مصرف کنند.

۳.زنجبیل

درمان خانگی ورم معده،زنجبیل دارای خواص گوارشی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و ممکن است به گاستریت مرتبط با حالت تهوع کمک کند. زنجبیل را می توان به شکل چای، عصاره خشک یا مایع استفاده کرد.

تهیه چای زنجبیل بسیار آسان است. کافی است چند تکه زنجبیل را در نیم لیتر آب بجوشانید، بگذارید پنج تا ده دقیقه دم بکشد، سپس آن را گرم مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: این ۵ دمنوش قاتل فشار خون بالا است!

درمان خانگی ورم معده

۴.گل خطمی

درمان خانگی ورم معده، برگ ها و گل های هیبیسکوس دارای اثر نرم کننده و تسکین دهنده هستند که به محافظت از مخاط معده و کاهش التهاب کمک می کند. اگر گاستریت حاد دارید، می توانید از چای هیبیسکوس استفاده کنید.

۵.آب آلوئه

آب آلوئه ورا حاوی پلی ساکاریدهایی است که اثر محافظتی روی مخاط معده دارند. آلوئه ورا همچنین دارای خواص درمانی و ضد التهابی است که باعث می شود در گاستریت حاد و مزمن مفید باشد. آب آلوئه ورا را می توان قبل یا بعد از غذا یا برای احساس سوزش مصرف کرد.

۶.رازیانه

درمان خانگی ورم معده، رازیانه خاصیت گوارشی و ضد باکتریایی دارد. آنها را می توان به عنوان چای به تنهایی یا در ترکیب با بابونه، هیبیسکوس و شیرین بیان برای بهبود علائم گاستریت استفاده کرد.

همچنین می توانید رازیانه خام بخورید تا احساس سنگینی معده در برابر ورم معده یا هر گونه مشکل روده ای مرتبط با گاستریت مزمن را کاهش دهید.

۷.عسل مانوکا

عسل مانوکا یک داروی طبیعی برجسته در برابر ورم معده است زیرا دارای اثر ضد التهابی، التیام بخش و ضد باکتری قوی است. می توان روزانه یک تا سه قاشق چایخوری مصرف کرد.

۸.خاک رس سبز

درمان خانگی ورم معده، خاک رس سبز به تسکین اسیدیته معده و ناراحتی معده مربوطه کمک می کند. می توان از آن به عنوان آب خاک رس سبز در درمان گاستریت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: درمان کرونا و سرما خوردگی با ۶ دمنوش معجزه گر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا