;
درمان خانگیسلامت

میوه‌ های مضر برای کبد چرب کدام‌اند؟

میوه‌ های مضر برای کبد چرب: بروز هر بیماری در بدن انسان باعث می‌شود برای مدت کوتاهی از مصرف برخی از خوراکی‌ها منع شویم؛ برای مثال ممکن است تا مدتی نتوانیم غذاهای سرخ‌کرده یا فست‌فود بخوریم یا حتی احتمال دارد از خوردن تنقلاتی مثل بستنی و ترشی منع شویم؛ اما تا به حال شنیده بودید خوردن میوه برای بیماری مضر باشد؟!

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا باشید، حتما متوجه خواهید شد که خوردن بعضی از میوه در روند بیماری شما تاثیر می‌گذارد و ممکن است باعث پیشرفت آن شود. با خواندن این مطلب سلامت با این بیماری، روش‌های پیشگیری و رژیم کبد چرب آشنا می‌شوید. در ادامه همراه ما شوید.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفید برای کبد چرب که روند درمان را سرعت می بخشند!

کبد چرب و چاقی!

کبد چرب وضعیتی است که در آن کبد شما بیش از حد چربی را ذخیره می‌کند. در یک بدن سالم، کبد سموم را دفع و صفرا تولید می‌کند. مایعی به رنگ زرد مایل به سبز که چربی‌ها را به اسیدهای چرب تجزیه می‌کند تا هضم شوند.

این چربی‌های اضافه به کبد آسیب می‌رساند و از عملکرد مثبت آن جلوگیری می‌کند، اما تغییر سبک زندگی می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری و به بهبود آن کند. اگر این بیماری درمان نشود، کبد شما در نهایت از کار خواهد افتاد و دیگر نمی‌شود برای آن کاری کرد.

خوب است بدانید که کبد چرب در دو دسته الکلی و غیرالکلی قرار می‌گیرد و در هر دو دسته، تغییر و اصلاح تغذیه می‌تواند کمک‌کننده باشد. شما می‌توانید با تغییر مواد مغذی دریافتی بدنتان، از بروز کبد چرب پیشگیری یا اگر مبتلا هستید آن را درمان کنید.

شاید بپسندید:  ۱۰ دمنوش معجزه گر برای گوارش سالم روزه داران!

بیشتر بخوانید: این 6 ماده غذایی خوشمزه برای رفع یبوست یک معجزه به شمار می روند!

رژیم درمانی کبد چرب شامل چه چیزهایی است؟

میوه‌ های مضر برای کبد چرب، مثل هر بیماری دیگری، در شرایطی که کبد شما چرب شده است باید مصرف برخی از خوراکی‌ها را جدی بگیرید و از میل کردن چند تا ماده غذایی به‌خصوص و میوه، اجتناب کنید. البته حواستان باشد که اگر به کبد چرب مبتلا هستید نباید به‌طور ناگهانی رژیم بگیرید و وزن زیادی کم کنید، بلکه باید به مرور زمان و در یک پروسه آرام و مداوم نوع و مقدار خوراکی و غذاهایتان را تغییر دهید.

به طور کلی، برنامه رژیم غذایی برای بیماری کبد چرب شامل موارد زیر است:

مغزیجات پر فیبر مانند حبوبات و غلات کامل، کاهش غذاها و نوشیدنی‌های حاوی شکر، نمک، کربوهیدرات تصفیه شده و چربی اشباع شده مواد مغذی و مبتنی بر غذای کامل و غنی از پروتئین و چربی‌های غیراشباع.

بیشتر بخوانید: ابن سینا برای رفع نفخ و سردی معده این نسخه را پیشنهاد می کند!

جالب خواهد بود: برای کاهش درد این گیاهان دارویی معجزه می کنند+نحوه تهیه و مصرف

روش‌های درمان بیماری کبد چرب

اصلاح رژیم غذایی بهترین راهی است که می‌توانید در مسیر درمان بیماری کبد چرب از آن استفاده کنید. البته بهتر است به همین یک مورد اکتفا نکنید و با کمی تغییر در سبک زندگی‌تان، این بیماری را بهبود ببخشید؛ برای مثال می‌توانید کمی فعال‌تر شوید و حداقل هفته‌ای 30 دقیقه ورزش هوازی داشته باشید.

همچنین حواستان به مکمل‌های دارویی و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید باشد تا سطح کلسترول و تری گلیسیرید شما افزایش پیدا نکند. اگر فکر می‌کنید ترکیب رژیم غذایی و ورزش برای کاهش کلسترول شما کافی نیست، از پزشک متخصص کمک بگیرید.

بهتر است بدانید که برای درمان بیماری کبد چرب نمی‌توان چندان به داروها اعتماد کرد؛ چراکه هنوز این بیماری داروی درمانی ندارد و بهترین راه کنترل آن کاهش وزن و تغییر رژیم غذایی فرد است. شما با کاهش وزن 3 تا 5 درصد از وزنتان می‌توانید تا حد زیادی چربی‌های کبدتان را دفع کنید.

شاید بپسندید: چگونه از دارچین برای تقویت مو استفاده کنیم+نحوه تهیه ماسک و مصرف

احتمالا بپسندید: برای درمان دیابت و کلسترول بالا، این خوراکی را در رژیم غذایی خود قرار دهید!

میوه‌ های مضر برای کبد چرب

شاید بپسندید:  ۷ دمنوش معجزه گر برای پایین آوردن قند خون بیماران دیابتی!

احتمالا بپسندید: این میوه‌ خوشمزه خون را رقیق می کند!

خوراکی‌های ممنوعه برای بیماران مبتلا به کبد چرب

میوه‌ های مضر برای کبد چرب، بیماران مبتلا به کبد چرب باید از مصرف چربی‌های اشباع شده دوری کنند؛ چراکه این نوع چربی منجر به رسوب چربی بیشتر در کبد شما می‌شود. برای اینکه روند بیماری شما شدت پیدا نکند و حالتان بدتر نشود از خوردن خوراکی‌هایی که در ادامه گفته‌ایم، خودداری کنید.

مرغ، به جز گوشت سفید بدون چربی

پنیر پر چرب

ماست، به جز ماست کم چرب

گوشت قرمز

محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس

غذاهای سرخ‌شده و غذاهای آماده و نیمه‌ آماده

خوراکی‌های قندی مانند کلوچه، آب نبات، نوشابه معمولی، شربت‌ها و غیره

ترجیحا نان سفید، برنج و ماکارونی

غذاهای حاوی نمک زیاد

غذای فراوری شده

شاید بپسندید: کنترل خشم و عصبانیت با ۹ روش عملی و ساده!  

یسشتر بخوانید: درمان تیروئید در طب سنتی با ۸ ماده طبیعی شگفت انگیز!

میوه‌های مضر برای کبد چرب

میوه‌ های مضر برای کبد چرب، همانطور که تاکیید کردیم بهتر است بیماران مبتلا به کبد چرب از مصرف بی‌رویه قند و نمک خودداری کنند، چراکه این بیماری در بیشتر موارد با کلسترول بالا و دیابت همراه خواهد شد.

برای اینکه از بروز دیابت جلوگیری کنید بهتر است با میوه‌های مضر برای کبد جرب آشنا شوید. برخی افراد با تصور اینکه قند موجود در میوه‌ها ضرری ندارد، هر میوه‌ای را میل می‌کنند، اما باید این هشدار را بدهیم که ممکن است پیشرفت بیماری کبد چرب را به‌ همراه داشته باشد. همچنین ممکن است برخی از میوه‌ها در دوره درمان، تداخل دارویی ایجاد کنند.

شاید بپسندید: آیا واقعاً مصرف شکر قهوه‌ای بهتر از شکر سفید است!؟

بیشتر بخوانید: نکته مهمی در مورد قرص زینک که نمی دانستید!

به‌طور کلی میوه‌های مضر برای کبد چرب عبارتند از:

آناناس

نارگیل

خرمالو

انار

گیلاس

میوه‌های خشک

انبه

بیشتر بخوانید: سبزی که کبد چرب را درمان می کند!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این 8 گیاه دارویی برای کنترل فشار خون بالا معجزه می کنند!

احتمالا بپسندید: بهترین صبحانه برای دیابتی ها، سالم و خوشمزه!

شاید بپسندید: این افراد باید بدون بالش بخوابند!

احتمالا بپسندید: این خوراکی های طبیعی مثل یک آنتی هیستامین برای رفع آلرژی فصلی عمل می کنند!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا