;
درمان خانگی

نتیجه مصرف روزانه یک کاسه ماست هل دار!؟

فواید ماست و هل: یه کاسه ماست هل بخور ببین چی میشه!؟ هل، یک ادویه بسیار با ارزش، با فواید سلامتی آن بسیار مهم است. اثرات مخلوط کردن هل با ماست و خوردن مرتب آن شنیدنی است. با بخش سلامت مجله خبری چشمک و فواید ماست و هل همراه شوید.

شاید بپسندید: ویتامین لاغری سریع چیه؟ کمبود کدوم ویتامین چاق میکنه؟

هل

هل یک گونه گیاهی از خانواده Zingiberaceae است و ریشه آن اغلب به عنوان ادویه استفاده می شود. هل دارای طیف گسترده ای از کاربردها به عنوان یک گیاه دارویی است که دارای خواص بی شماری است که سلامتی را برای بدن به ارمغان می آورد. هل همچنین یک ادویه خوشمزه است.

این دانه خوشبو دارای خواص مهمی همچون تسکین مشکلات گوارشی، کاهش حالت تهوع و جلوگیری از التهاب است. مصرف هل با مواد خوراکی دیگر می تواند خواص بیشتری پیدا کند. مصرف این دانه خوشبو به خصوص به همراه ماست توصیه می شود. ببینید فواید ترکیب ماست و هل چیست و خوردن این ترکیب چه فوایدی برای سلامتی دارد.

خواص هل

محققان بسیاری روی این چاشنی پرطرفدار مطالعه کردند و یافته های وسیعی از فواید آن برای سلامتی به دست آوردند. تمام اطلاعات به دست آمده امیدوارکننده است. اما تحقیقات بیشتری لازم است تا متخصصین مراقبتی با اطمینان بیشتری از این گیاه برای درمان مشکلات پزشکی استفاده کنند.

شاید بپسندید: توالت فرنگی بهتره یا ایرانی؟!

فواید ماست و هل

یک داروی ضد میکروبی جدید

نتایج بدست آمده نشان می دهد، روغن هل می تواند در از بین بردن باکتری و قارچ های موثر باشد. ادویه هل باعث آسیب‌دیدگی غشای سلولی باکتری ها می شود که فعالیت ضد میکروبی کاملا روی همه میکروارگانیسم ها آزمایش شده است. پس می توان گفت این روغن می تواند به عنوان یک داروی ضد میکروبی جدید شناخته شود.البته فراموش نکنید برای بهره مندی از خاصیت ضدمیکروبی هل و خواص آن قبل از آن حتما با پزشک خود مشورت کنید تا تداخلی در داروهای مصرفی رخ ندهد.

اثربخشی روی سندرم متابولیک و دیابت

یکی دیگر از خواص هل تاثیرگذاری آن روی سندرم متابویک است. سندرم متابولیک سلامتی بدن را از جهات مختلفی تحت تاثیر قرار می دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ پیشگیری می کند. این مشکل شامل چند شرایط سلامتی، چاقی، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول بالا و سطح پایین کلسترول خوب است که مصرف هل می‌توانند روی برخی موارد نام برده شده اثر گذار باشد.به عنوان مثال، به خانم های دارای اضافه وزن برای پیشگیری از دیابت و کلسترول بالا پیشنهاد می شود، هل را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

سلامت قلب

برخی تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مصرف هل موجب افزایش سلامت قلب می شود.این ماده به پایین آوردن ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک می کند؛ از این نظر میتوان گفت زعفران نیز به همین سبب وجه اشتراکی با هل دارد، زیرا در خواص دارویی زعفران نیز آمده که برای سلامت قلب موثر است.

فواید ماست

ابا این حال با برای اطمینان بیشتر باید مطالعات بیشتری انجام شود و مشخص شود چگونه این ادویه هل روی سلامت قلب تاثیر می گذارد.

بهداشت دهان و دندان

خیلی ها از دارچین و نعناع به عنوان یکی از راههاي برطرف كردن بوي بد دهان استفاده می کنند. درحالی که از قرن ها قبل از هل برای این منظور استفاده می شد. هل نه تنها طعم دهنده دهان و دندان است، بلکه یک مبارزه گر خوب باکتری های موجود در دهان شناخته می‌شود و به درمان بیماری های لثه کمک می کند.

سلامت کبد

در طب سنتی از هل به منظور سم‌زدایی استفاده های بسیاری شده است. اگرچه هنوز شواهد علمی برای تایید این خاصیت هل هنوز وجود ندارد. اما تحقیقات بسیاری نشان دهنده تاثیرات مفید آن روی کبد است که به دفع سموم از بدن بسیار کمک می کند.در یک آزمایش حیوانی دانشمندان تعدادی موش با رژیم غذایی پرچرب و کربوهیدرات بالا مورد بررسی قرار دادند که بعد از ۷ روز مشاهده شد موش هایی که هل دریافت کردند نسبت به موش هایی که از غذای رژیمی غذایی تکمیلی برخوردار نبودند با مشکلات کبدی کمتری رو به رو شدند.

مبارزه با سرطان

یکی دیگر از خواص هل که مورد توجه خیلی ها قرار گرفته، خاصیت ضدسرطانی آن است. هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی طبیعی است که می‌تواند روی بیماری‌های سرطان تاثیرگذار باشد و به عنوان یک ادویه ضدسرطان شناخته شود.

پیشگیری از زخم معده

هل همانند زنجبیل که عضو یک خانواده هستند،  در درمان بیماری‌های گوارشی بسیار مفید است خواص هل و زنجبیل از دید کسی پوشیده نیست و افراد بسیاری از این نوع ادویه به مانند چیز های دیگر مثل غنچه گل محمدی برای خوش طعم شدن چای استفاده می کنند و از خواص هل در چای ، که از اثر بخشی آن روی مشکلات معده با خبر هستند. پس می‌توان گفت حل می تواند از معده در برابر زخم ها محافظت کند.

سرشار از ترکیبات ضد التهابی

همیشه بدن به محض قرار گرفتن در برابر مواد خارجی با التهاب روبرو می شود. حال اگر این التهاب طولانی مدت باشد بیماری های مزمنی هم به همراه دارد. یکی دیگر از خواص هل سبز که میتوان به آن توجه نمود این است که هل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که برای درمان التهاب بسیار خوب عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت خواهد کرد.

فواید ماست و هل

خواص ضد افسردگی

بر اساس مطالعات علمی، مصرف هل و عصاره‌ی آن ممکن است بمانند زعفران برای افسردگی، برخی از ویژگی‌های ضد افسردگی را داشته باشند و از جمله روش‌های مکمل و موازی در درمان افسردگی باشند.

روغن عصاره هل یکی از اسانس‌های مهم در طب سنتی است و از طریق عطردرمانی (آروماتراپی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عصاره به دلیل داشتن ترکیباتی مانند eucalyptol، میرسن، pinene و سایر ترکیبات مفید می‌تواند اثرات مثبتی بر روی سلامتی افراد داشته باشد. همچنین، برخی مطالعات نشان داده استکه هل و عصاره‌ی آن می‌تواند در بهبود علائم بعضی اختلالات معده، افزایش سلامت روده، و حتی مقابله با برخی بیماری‌های ریوی کمک کننده باشد..

هل بسیار کم کالری اما مفید

هل سرشار از ویتامین، مواد معدنی، کربوهیدرات و مقداری فیبر است که کالری بسیار کمی دارد. مواد مغذی یک قاشق غذاخوری هل آسیاب شده در جدول زیر قرار گرفته است:

کالری۱۸ گرم
چربی0.4 گرم
کربوهیدرات۴ گرم
فیبر۱۶ گرم
پروتئین0.6 گرم

همچنین حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی زیر می باشد:

پتاسیم۶۴ میلی گرم
کلسیم۲۲ میلی گرم
آهن۱ میلی گرم
منیزیم۱۳ میلی گرم
فسفر۱۰ میلی گرم

فواید ترکیب ماست و هل

افزودن هل به ماست ممکن است ایده خوبی برای افزودن طعم و ترکیب فواید این دو ماده مغذی باشد. ماست حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

هل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات می توانند با خنثی کردن رادیکال های آزاد که به بدن آسیب می رسانند از آسیب سلولی جلوگیری کنند. برای پیشگیری از سرطان باید توجه ویژه ای به مصرف هل در سنین پایین داشت. خوردن مرتب ترکیب ماست و هل می تواند از بروز سرطان های مختلف جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا