;
درمان خانگیسلامت

این میوه خوشمزه دیابت را درمان می کند!

فواید عناب برای دیابت: عناب میوه ای با طبع معتدل و مرطوب و سرشار از خاصیت است. استفاده از آن موجب تصفیه و تولید خون شده و برای درمان خارش بدن بسیار مفید است. امروزه بسیاری از انسان ها به دلیل سبک زندگی نادرست با بیماری های گوناگون دست و پنجه نرم می کنند.

دیابت یکی از بیماری ها خاموش است که در این مطلب سلامت قصد داریم با معرفی عناب به عنوان میوه ی برای پیشگیری و کنترل دیابت بپردازیم، در همین ابتدا بد نیست بدانید خوردن روزانه پنج دانه عناب برای کنترل میزان قند خون موثر می باشد.

بیشتر بخوانید: میوه های مجاز برای دیابتی ها: ۹ میوه بدون قند برای کنترل دیابت!

ارتباط مصرف عناب و دیابت

دیابت یک بیماری بسیار پیچیده است و مهم ترین نکته پس از مصرف دارو رعایت رژیم غذایی خاص است. بیمار باید شاخص گلیسمیک بسیاری از محصولات را بداند تا سطح قند خون طبیعی را حفظ کند. گفته می شود میوه ها برای دیابت مفید هستند، اما برخی از آن ها به کاهش قند خون کمک می کنند.

شاید بپسندید: این دمنوش ساده و خوشمزه هزار خاصیت دارد، فقط باید نحوه مصرفش رو بدونی+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: درمان یبوست و پاکسازی روده با ۵ میوه خوشمزه!

فواید عناب برای دیابت

عناب به خاطر تاثیرات مثبت آن روی بدن انسان و کاربرد گسترده آن در بیماری های جدی متعدد مشهور است و به دلیل داشتن ارزش غذایی ، می تواند جایگزین غذاهایی شود که دیابتی ها نمی توانند آن را بخورند. به هر حال 100 گرم میوه ، 60 تا 100 کالری دارد بنابراین برای بیماران بسیار مفید است.

فواید عناب برای دیابت، عناب به فرد کمک می کند هنگام مصرف داروی دیابت متابولیک بدن را ترمیم و مواد سمی را کاهش دهد در نتیجه یک اثر ترمیمی دارد، تعجبی ندارد زیرا دارای ترکیب معدنی وسیع مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن و کبالت به خصوص در مقادیر زیاد است.

شاید بپسندید: میوه های پایین آورنده فشار خون: ۵ میوه‌ی خوشمزه برای کنترل فشار خون!

احتمالا بپسندید: ۱۴ معجزه نگهداری آب در کوزه سفالی که نمی دانستید!

فواید عناب برای دیابت

و به دلیل کئومرتیلین موجود در عناب نه تنها قند را افزایش نمی دهد بلکه به تنظیم سطح آن در خون کمک می کند. آزمایش هایی که دانشمندان در دو گروه از بیماران دیابتی انجام داده اند نتایج خوبی را نشان داده است و گروهی، که حدود یک هفته روزانه یک لیوان عناب می خوردند، پایان هفته، قند خون کاملا نرمال داشتند.

همان عنصر شیمیایی (کئومرتیلین ) در بلوبری یافت می شود و به آن میوه انسولین گفته می شود ، این اطلاعات به دیابتی ها کمک می کند در منوی خود تنوع ایجاد کنند زیرا برای آنها بسیار مهم است. در واقع، به دلیل بیماری آن ها، در انتخاب و آماده سازی منوی خود بسیار محدود هستند.

فواید عناب برای دیابت، بهتر است که از عناب های تازه استفاده کنند، زیرا نسبت کربوهیدرات در عناب خشک و فرآوری شده افزایش می یابد و تاثیر منفی بر سطح قند خون فرد بیمار می گذارد ، قند به مقدار کربوهیدرات در میوه ها بستگی دارد.

شاید بپسندید: با استفاده از این روغن، سلامتی پوست و مویتان را برای همیشه تضمین کنید+نحوه تهیه ماسک و مصرف

احتمالا بپسندید: ۷ میوه‌ای که برای افراد دیابتی ممنوع است!

نگاهی به خواص دیگر عناب :

عناب طبع معتدل و مرطوب دارد و خاصیت تصفیه و تولید خون آن را همه می شناسند و به رفع خارش بدن و به جلوگیری از آبریزش بینی ، التهاب کمک می کند.

اگرچه میوه عناب را برای تنظیم ضربان قلب، درمان تعریق زیاد و خستگی اعصاب استفاده می کنند و در طب سنتی لعاب جوشانده عناب را برای نرم کردن سینه، تنگی نفس، آسم پیشنهاد می کنند علاوه براین این خاصیت ملینی این میوه با جوشیدن در آب یا شیر بیشتر می شود.

فواید عناب برای دیابت، اگر از بی خوابی رنج می برید از هسته عناب استفاده کنید زیرا خواب آور است علاوه براین برای رفع ورم چشم می توانید آن را روی چشم بمالید.

احتمالا بپسندید: خوراکی هایی که باعث تپش قلب می شوند!

جالب خواهد بود: بدترین و چاق کننده ترین جای مرغ کجاست؟

فواید عناب برای دیابت

یکی از دغدغه مادران امروزی کم اشتهایی کودکان است که با گنجاندن عناب در رژیم غذایی او به جای تنقلات مضر می توانند به تقویت حافظه و دستگاه گوارش و رفع کم اشتهایی کمک کنند البته لازم به ذکر است که می توان از پوست درخت عناب به عنوان داوری ضد اسهال و از ریشه گیاه برای درمان سوء هاضمه استفاده کرد.

فواید عناب برای دیابت، برای رفع دمل و زخم های کهنه می توانید پودر ریشه عناب را بکار ببرید. علاوه براین برگ های آن بند آور خون است و به شکل ضماد در بند آوردن ادرار استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: فواید عناب: ۱۰ معجزه عناب برای طول عمر که نمی دانستید!

عناب چیست؟

عَنّاب یا تبرخون (نام علمی: Ziziphus jujuba) درختچه‌ای است متوسط از تیرهٔ سنجدیان که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد. عناب بومی مناطق گرمسیر و خشک بوده و برگهای کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم‌مرغی شکل آن در زمستان می‌ریزد. میوهٔ عَنّاب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می‌باشد در ابتدا سبز و گرد بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز-تیره و زیتونی شکل درآمده و چروک می‌خورد.

آب وخاک مناسب کشت؛ آب شیرین و خاک شیرین است که محصول بهتری میدهد.

درخت عناب باکیفیت نیز دارای رنگ تنه مایل به قهوه ای و عناب بی کیفیت دارای رنگ تنه صورتی_قرمز می باشد ودرختچه عناب قابل پیوند زدن است. عَنّاب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» نیز می‌نامند.

عناب باکیفیت دارای نشانه هایی نظیر 1-رنگ تیره مایل به قهوه ای و نه سرخ وروشن2-گوشت میوه عناب باکیفیت سفید وشیرین است 3-چروک درمیوه باکیفیت عناب بسیار کم وناچیز و مرغوبیت آن به صاف بودن سطح میوه است (عناب چروک برای مصارف دارویی،دمنوش و گرفتن پودر حبه عناب است)

بیشتر بخوانید: درمان زگیل‌ با طب سنتی: چند روش ساده طب سنتی برای درمان قطعی انواع زگیل!

برایتان جالب خواهد بود: درمان ۷ بیماری با میوه خوشمزه ملون!

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: دیازپام های طبیعی بهترین خواب آور و مسکن درد!

جالب خواهد بود: درمان سنگ صفرا با این گیاه دارویی شگفت انگیز!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا