;
درمان خانگیسلامت

درمان فشار خون بالا با عرق این گیاه محبوب!

درمان فشار خون بالا: وقتی افراد سؤال می‌کنند که چه محصولات طبیعی می‌توانند فشار خون را درمان کنند، عمدتا به دنبال پیدا کردن گیاهان و مکمل‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین داروهای شیمیایی باشند. با این حال، نباید فراموش کرد که «هیچ گیاه یا مکملی نمی‌تواند به طور قطعی فشار خون را درمان کند». اما می‌توانیم با استفاده از برخی عرقیات این بیماری را کنترل کنیم. با این مطلب سلامت همراه باشید تا درمان فشار خون بالا با استفاده از برخی مواد گیاهی را بیشتر بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: کاهش فشار خون بالا در ۵ دقیقه با روش معروف چینی ها!

۱.درمان فشار خون بالا با عرق ریحان

گیاه ریحان به دلیل ترکیبات خاصی که دارد، یک جایگزین محبوب با داروهای شیمیایی محسوب می‌شود. ریحان حاوی یک آنتی‌اکسیدان گیاهی به نام اوژنول است که با عمل به عنوان یک مسدودکننده طبیعی کانال کلسیم، به کاهش فشار خون بیماران کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: دلیل افطار کردن با خرما در ماه رمضان حیرت انگیز است!

جالب خواهد بود: با این میوه ها و دمنوش ها، چربی خون خود را کنترل و درمان کنید+نحوه مصرف

۲.عصاره کرفس (Apium graveolens)

درمان فشار خون بالا, بر اساس تئوری‌های طب سنتی چینی، گیاه کرفس خواص ضد فشارخونی دارد و روی کبد اثر می‌گذارد. یکی از انواع فشار خون بالا با اختلال عملکرد کبد مرتبط است. محققان پیشنهاد کرده‌اند که عصاره دانه کرفس می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، زیرا به عنوان یک مسدودکننده طبیعی کانال کلسیم عمل می‌کند. همچنین، دانه‌های کرفس سرشار از فیبر هستند که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. برای تسکین سرگیجه، سردرد و درد شانه مرتبط با فشار خون بالا، می‌توانید آب کرفس تازه را با سرکه مصرف کنید. کرفس برای کاهش فشار خون بالا مرتبط با بارداری هم مفید است.

شاید بپسندید: رفع مشکل یبوست با ۵ صبحانه خوشمزه و مخصوص!

بیشتر بخوانید: پاکسازی کبد: ۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

درمان فشار خون بالا

۳.عرق سیر (Allium Sativa)

سیر یک گیاه شناخته شده برای درمان فشار خون بالا با مواد گیاهی است. به دلیل خواص دارویی متعددش همیشه در لیست بهترین درمان‌ها برای انواع بیماری بوده است. این گیاه حاوی ترکیبات خاص بسیاری است که برای سلامتی قلب هم مفید هستند. یکی از ترکیبات اصلی و فعال آن، آلیسین نام دارد که علاوه بر اینکه بوی خاصی به سیر می‌بخشد، ممکن است به عنوان یک دمنوش برای فشار خون بالا و شل شدن عروق خونی نیز مؤثر باشد.

احتمالا بپسندید: ترکیب این دو ماده غذایی، قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی را ایجاد می کند+نحوه تهیه و مصرف

جالب خواهد بود: این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و قند خون را تنظیم می کند+نحوه مصرف

۴.درمان فشار خون با تخم کتان (Linum usitatissimum)

درمان فشار خون بالا, تخم کتان برای فشار خون بالادانه کتان و روغن حاصل از آن حاوی اسید ± لینولنیک و اسید چرب امگا ۳ هستند. این مواد مفید برای بهبود برخی بیماری‌های قلبی، التهابات روده، آرتریت و سایر مشکلات سلامتی مورد توجه قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند در کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا تأثیرگذار باشد. مصرف روزانه ۱۵ تا ۵۰ گرم از دانه کتان آسیاب شده می‌تواند سطح کلسترول کل را کاهش دهد و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی آترواسکلروزیس جلوگیری کند. مصرف این ماده مغذی به صورت عرقیات مرسوم نیست، اما توصیه می‌کنیم زیر نظر پزشک، آن را امتحان کنید.

شاید بپسندید: خوراکی های مفید برای سلامت کبد | با مصرف منظم این خوراکی ها کبدی سالم خواهید داشت!

۴.درمان فشار خون بالا با عرق زنجبیل

زنجبیل هم به عنوان یک ادویه همه کاره می‌تواند در بهبود بسیاری از جنبه‌های سلامت قلب مانند بهبود گردش خون، کاهش سطح کلسترول و کنترل فشار خون موثر باشد. همچنین زمانی که صحبت از درمان فشار خون بالا با مواد گیاهی به میان می‌آید، زنجبیل به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کانال کلسیم معرفی می‌شود؛ زیرا این گیاه هم باعث آرامش رگ‌های خونی می‌شود. این ادویه را می‌توانید به وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های روزانه‌تان اضافه کنید.

جالب خواهد بود: عوارض مصرف نادرست دمنوش های گیاهی | به جای سم زدایی، بدن را سمی می کنند!

شاید بپسندید: خوراکی مفید حاوی امگا 3 | این دانه خوراکی 7 هزار برابر ماهی حاوی امگا 3 است!

درمان فشار خون بالا

۵.جعفری (Petroselinum crispum)

درمان فشار خون بالا، جعفری یکی دیگر از گیاهان محبوب در غذاهای آمریکایی، اروپایی و خاورمیانه است که در بسیاری از غذاها به عنوان تزئینات استفاده می‌شود. این گیاه حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئیدها ست که به کاهش فشار خون هم کمک می‌کند. جعفری همچنین می‌تواند در کاهش التهابات بدن نیز مفید باشد.

بیشتر بخوانید: کاهش سریع فشار خون بالا با ۱2 خوراکی خوشمزه!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: درمان تیروئيد: ۵ مواد غذایی مناسب برای تیروئید!

بیشتر بخوانید: ۵ قانون طلایی برای اینکه همیشه سالم باشیم!

شاید بپسندید: ۱۰ دمنوش معجزه گر برای گوارش سالم روزه داران!

احتمالا بپسندید: درمان نفخ شکم: ۸ روش خانگی برای درمان فوری نفخ شکم!

شاید بپسندید: راسته که خوردن سحری چاق میکنه و نخوردنش لاغر؟

احتمالا بپسندید: میوه های چاق کننده: ۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

شاید بپسندید: با خواندن این مطلب، کرفس در رژیم غذایی شما قرار می گیرد+شیوه مصرف صحیح

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا