;
درمان خانگی

این ترکیب گیاهی برای تسکین دردهای عمومی بدن معجزه می کند+نحوه تهیه و مصرف

درمان طبیعی درد عضلات: خواص معجون زنجبیل و روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی و خانگی برای کاهش درد در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است، در حالی که روغن زیتون نیز ممکن است به عنوان یک ماده آرام بخش و مرطوب‌کننده مؤثر باشد. در ادامه این مطلب بخش سلامت مجله خبری چشمک در مجموعه درمان خانگی با درمان طبیعی درد عضلات همراه باشید.

شاید بپسندید: عرق گیاهی که شما را خوش اخلاق و مهربان می کند!

احتمالا بپسندید: دلیل مهم دل درد بعد قهوه

درمان طبیعی درد عضلات

برای درمان طبیعی درد عضلات و مفاصل، استفاده از روغن ها و داروهای قدیمی از قدین الایام تاکنون مرسوم بوده است. ترکیب زنجبیل و روغن زیتون هم ممکن است برای کاهش درد مرتبط با التهابات مفاصل، درد عضلانی، یا حتی دردهای مربوط به مسمومیت عضلانی ورزشی مفید باشد. همچنین در کنار بسیاری از مزایای دیگر، یک ضد التهاب، ضد دردو به  بهبود گردش خون و درمان مشکلات گوارش کمک می کند. در ادامه طرز تهیه معحون زنحبیل و روغن زیتون برای درمان طبیعی درد عضلات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: بهترین میوه جایگزین شیر | مخصوص کسانی که نمی تونن شیر بخورن!

درمان طبیعی درد عضلات

طزر تهیه معجون زنجبیل و روغن زیتون

برای تهیه این معجون گیاهی ترکیب مناسب زنجبیل و روغن زیتون آمده است و میزان هریک دقیقا باید به همین اندازه باشد.

مواد لازم

  • یک فنجان زنجبیل تازه (۱۵۰ گرم)
  • 1 فنجان روغن زیتون (۲۵۰ میلی لیتر)

دستورالعمل  تهیه

ابتدا زنجبیل را بشویید و برای  دو ساعت  بگذارید تا خشک شود.

سپس روغن زیتون را در یک ظرف پخت بریزید.

بعد زنجبیل را با پوست رنده کنید و به آن اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

فر را تا دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم کنید

مخلوط را به مدت ۲ ساعت بپزید

سپس اجازه دهید مخلوط سرد شود

پس از سرد شدن آنرا توسط پارچه تمیز صاف کنید تا تکه های زنجبیل از آن جدا شود.

آنرا داخل بطری بریزید ودر جای خشک و خنک  نگهداری کنید

نکته : این محلول تا ۶ ماه قابل استفاده است.

درمان طبیعی درد عضلات

موارد استفاده معجون

  • آرتروز و درد عضلانی :ناحیه دردناک را با چند قطره ماساژ دهید.
  • برونشیت:شکم را ماساژ دهید.
  • کاهش کلسترول

روغن زیتون برای کاهش درد

روغن زیتون به عنوان درمان درد و تورم در جهان شناخته می‌شود و یکی از بهترین فواید آن است. از همین رو ماساژ بدن با روغن زیتون تاثیر بسزایی بر روی عضلات و اعصاب بدن دارد. فشار بیش از حد، نشستن طولانی‌مدت مقابل کامپیوتر یا ورزشبیش از حد، اغلب می‌تواند منجر به کشیدگی و ملتهب شدن عضلات و مفاصل شود، اگرچه غریزه ما این است که به سراغ مسکن‌های بدون نسخه برویم، اما چیزی که در واقعیت فراهم می‌شود، تنها تسکین موقتی است.

آنچه بدن ما به آن نیاز دارد یک ماساژ بدن مغذی و شدید است. خوشبختانه ماساژ بدن با روغن زیتونِ کمی گرم و فوق بکر به تسکین دردهای عضلانی، اسپاسم، رگ‌به‌رگ شدن و مفاصل ملتهب کمک می‌کند. روغن زیتونی که کمی گرم شده باشد، می‌تواند بر روی مفاصل و ماهیچه‌ها اثری آرامش‌بخش داشته باشد. بنابراین به کاهش دردهای جزئی تا شدید بدن کمک می‌کند. علاوه‌براین، با ترشح هورمون‌های احساس خوب به آرامش و کاهش ناراحتی کمک می‌نماید.

ماساژ با روغن زیتون همچنین می‌تواند به شما در درمان درد ناشی از آرتریت یا نقرس کمک کند. مخصوصا ترکیب جلسات ماساژ با یوگا و تمرینات روزانه به شما کمک می‌کند حداکثر فواید را از آن ببرید. اما باید بیشتر روی مناطق آسیب دیده تمرکز کنید.

همینطور روغن زیتون سرشار از مواد مغذی است و به بهبود اسکارهای جراحی و ترمیم داخلی ماهیچه‌ها کمک می‌کند، بنابراین ممکن است از ناراحتی که باعث مشکلات زیادی برای شما می‌شود خلاص شوید. از بین بردن ناراحتی عضلانی به شما کمک می‌کند تا از بیماری های متعددی که توسط آن ایجاد می‌شود جلوگیری کنید.

معجون زنجبیل و روغن زیتون برای کاهش درد

رنجبیل برای کاهش درد

براساس مطالعات آزمایشگاهی مزایای زنجبیل از چندین ترکیب مختلف چون زنجفیل و شوگاول برگرفته شده است. این ترکیبات دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که علاوه بر آرتریت ، برای درمان بیماری های گوارشی و قلبی حتی سرطان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

به نظر می رسد خاصیت ضد التهابی زنجبیل در درمان انواع آرتروز نیز موثر می باشد. ترکیبات موجود در زنجبیل می تواند COX2 را مهار کند و مانند داروهای آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =

دکمه بازگشت به بالا