;
سلامت

5 بهترین راه برای حمایت از اولین قاعدگی دختران نوجوان

اولین قاعدگی دختران نوجوان: دختران نوجوان به طور متوسط ​​در سنین 10 تا 14 سالگی برای اولین بار، پریود را تجربه می کنند. در دنیایی که برابری و تنوع جنسیتی به طور فزاینده ای شناخته شده و درک می شود، زمان آن فرا رسیده است که باورهای غلط در مورد قاعدگی برطرف شود. برای دختران نوجوان شروع قاعدگی می تواند ترسناگ باشد. اما خانواده می تواند در کنار دختر نوجوان خود بوده و حامی او باشند. در این مطلب از سری مطالب سلامت وب سایت چشمک، به بررسی 5 بهترین راه برای حمایت از اولین قاعدگی دختران نوجوان پرداخته ایم.

مطلب مرتبط: علل پریودهای دردناک + ۱۳ روش خانگی موثر برای متوقف کردن فوری درد

اولین قاعدگی دختران نوجوان

در ستون Dolly Doctor مجله Dolly استرالیا، برخی از سوالات دختران جوان در سال 2004 به شرح زیر بود:

من 15 سالمه و هنوز پریود نشدم. من یک خواهر دارم که دو سال از من کوچکتر است. اما او قاعدگی را تجربه کرده است. آیا موضوع خطرناکی برای من وجود دارد؟

هر یک از پریودهای من در تاریخ های مختلفی اتفاق می افتد. در حالی که یک روز سنگین است، دو روز خونریزی ندارم و چهار روز دیگر می آید. گاهی سنگین است، گاهی سبک، اما همیشه به رختخوابم نفوذ می کند. از تامپون هم می ترسم. برای جلوگیری از نشت آن از چه چیزی استفاده کنم؟

آیا دردهای شدید قاعدگی طبیعی است؟ شاید اینها عادی نباشند، زیرا گاهی اوقات نمی توانم از رختخواب بلند شوم و مجبور می شوم روزی 4 بار پدها را عوض کنم. این بد است یا طبیعی؟

این سوالاتی که در سال 2004 پرسیده شد، امروزه نیز مطرح است.

اولین قاعدگی دختران نوجوان

مطلب مرتبط: رژیم غذایی تسکین بیماری اندومتریوز: بهترین و بدترین غذاها برای تسکین بیماری اندومتریوز

مضرات صحبت نکردن در مورد قاعدگی

پیش داوری در مورد دوره های قاعدگی می تواند عواقب بسیار واقعی و مضری برای نوجوانان داشته باشد. این موارد می تواند شامل مواردی مانند محرومیت از مدرسه و ازدواج کودکان باشد (زیرا دوره قاعدگی بلوغ جنسی در نظر گرفته می شود).

علاوه بر این، این مشکلات منحصر به کشورهای با درآمد کم یا متوسط ​​نیست. بر اساس مطالعات، درد قاعدگی توسط بسیاری از افراد عادی می شود و تعصبات نسبت به قاعدگی حتی در کشورهای با درآمد بالا نیز ادامه دارد. این می تواند تشخیص مشکلات جدی مانند کیست های شکلاتی را به تاخیر بیندازد.

5 پیشنهاد حمایتی برای اولین قاعدگی دختران نوجوان

می توانید از پیشنهادات زیر برای حمایت از فرزندتان که برای اولین بار پریود می شود استفاده کنید.

روی آنچه انتظار دارید تمرکز کنید

دوره اول ممکن است سبک و کوتاه مدت باشد. اولین قاعدگی ممکن است به صورت لکه های قهوه ای به جای جریان خون باشد که چند روز طول می کشد. روی آنچه ممکن است فرزندتان در اولین قاعدگی تجربه کند تمرکز کنید.

چرخه قاعدگی در چند سال اول به طور کامل تنظیم نمی شود و در این مدت چرخه ها ممکن است نامنظم باشند. این نشان نمی دهد که مشکلی وجود دارد.

به نوجوان خود بگویید که ممکن است اولین قاعدگی او با کثیفی خفیف لباس زیر لکه دار باشد، ممکن است بدون درد باشد، یا ممکن است کمردرد یا دردهایی شبیه گرفتگی داشته باشد.

محصولات دوره قاعدگی را با نوجوان خود مرور کنید

تمام محصولات استفاده شده در دوران قاعدگی را با کودک خود مرور کنید. اگر در حال حاضر محصولات زیادی در خانه ندارید، به وب‌سایت پد، فنجان قاعدگی و تامپون مراجعه کنید. حتی می توانید آنها را سفارش دهید زیرا بعدا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اگرچه امروزه از پدهای یکبار مصرف بیشتر استفاده می شود، اما محصولات قابل استفاده مجدد نیز رواج یافته اند. نحوه استفاده از آنها را برای فرزندتان توضیح دهید. به او نشان دهید که استفاده از تامپون یا فنجان قاعدگی بی خطر است. نوجوانانی که شنا می‌کنند، ورزش می‌کنند، می‌رقصند یا درگیر فعالیت‌های دیگری هستند، ممکن است نیاز داشته باشند که فوراً از چنین محصولاتی استفاده کنند.

مطلب مرتبط: 6 مهمترین نشانه عجیب و جالب کمبود آهن بدن که باید به آنها توجه کرد!

در مورد نحوه مدیریت دوره های قاعدگی دشوار صحبت کنید

اولین دوره های قاعدگی می تواند بدون درد و همچنین دردناک باشد. به کودک خود بیاموزید که چگونه با درد قاعدگی کنار بیاید. مسکن‌های بدون نسخه در صورت استفاده در اوایل چرخه قاعدگی می‌توانند موثر باشند.

به کودک خود بیاموزید که چگونه با محصولات قاعدگی در زمانی که در دسترس نیستند یا چکه می کنند، در مدرسه یا خارج از خانه، رفتار کند. همچنین می‌توانید با والدین دوست در مورد پریود او صحبت کنید، اگر او در خانه دوستش می‌ماند.

به آنها اطلاع دهید که می تواند کمک بگیرد

به کودک خود اطلاع دهید که اگر مشکل قاعدگی دارد، می تواند به پزشک مراجعه کند. امروزه مواردی مانند درد قاعدگی، خونریزی شدید و PMS توصیه می شود که عادی نشوند. بالاخره اینها ناراحتی است و هر دختر جوانی حق دارد سالم باشد.

کمک گرفتن نوجوانان از والدین

با نوجوان خود، یک کیت قاعدگی درست کنید

کیت دوره قاعدگی ممکن است حاوی کتاب هایی در مورد دوره قاعدگی باشد. همچنین می توانید یک کیسه کوچک تهیه کنید و موارد زیر را در آن قرار دهید:

نوار بهداشتی یا ملحفه قاعدگی

لباس زیر اضافی

قرص های مسکن

با نوجوانی بیشتر نوجوانان وارد دوره عجیبی می شوند. اما عالی است که قاعدگی اولین بار را به عنوان چیزی عادی نگاه کنیم و آن را با انگ یا خجالت مرتبط نکنیم. بنابراین با برقراری ارتباط خوب با فرزندتان در دوره های اولیه می توانید او را برای این مرحله جدید از زندگی اش آماده کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید بین خود و فرزندتان پویایی ایجاد کنید تا بتواند نگرانی‌هایش را در طول زندگی‌اش با شما در میان بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا