;
خانواده و زناشوییزندگی

فواید ازدواج برای مردان: به این ۱۰ دلیل یک مرد باید ازدواج کند

فواید ازدواج برای مردان: بسیاری از محققان ازدواج را بالاترین شکل دوستی می دانند. دلیل آن این است که پیامدهای زیادی در رابطه با خانواده، اقتصاد، جامعه و غیره دارد. هنگامی که مردی ازدواج می کند، برای بودن در کنار زن مورد علاقه اش متعهد و مسئول می شود. در واقع ازدواج فرصتی برای مردان است تا با شریک زندگی خود بسازند و تأثیر مثبتی بر دنیای خود داشته باشند. در بخش خانواده و زناشویی به مهم ترین فواید ازدواج برای مردان پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

به این ۱۰ دلیل یک مرد باید ازدواج کند

۱.نشان دهنده شروعی جدید است

هرکسی آرزوی فرصتی برای شروع دوباره در جنبه های مختلف زندگی خود دارد و یکی از راه های انجام این کار ازدواج است. اما وقتی صحبت از فواید ازدواج برای مرد می شود، شروعی جدیدی برای او محسوب می شود.  شروعی که او دیگر به عنوان یک مجرد زندگی نمی کند، بلکه به عنوان یک مرد متاهل مسئولیت های جدی را در زندگی به عهده می گیرد.

۲.یگانگی را تضمین می کند

فواید ازدواج برای مردان، یکی شدن یکی از مزایای ازدواج برای یک مرد است. او با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کند و  هر دو در یک  تیم قرار می گیرند. این بدان معناست که او کسی را دارد که مسئولیت ها و مشکلات زندگی را با او تقسیم  می کند و با هم پیش می روند.

یک پیوند عاطفی و روانی زمانی ایجاد می شود که با شریک زندگی خود یکی باشید. بنابراین، انجام برخی کارها بدون اطلاع شریک زندگی توسط مرد، اشتباه است. هر دو شریک اهدافی برای دستیابی به آنها خواهند داشت و کار با یکدیگر برای تحقق بخشیدن به این اهداف برای آنها آسان تر می شود.

۳.او یک همراه مورد اعتماد دارد

یکی از نکاتی که نمی توان از کنار آن گذشت، رفاقت است. ازدواج به این معنی است که او کسی را دارد که همیشه در کنار او خواهد بود. اگر همه دوستان و آشنایان او در دسترس نباشند، شریک زندگی او همیشه کنارش است و او را همراهی می کند. با افزایش سن، تعداد افراد اطرافش کم می شود، اما این شریک زندگی است که همیشه کنار او می ماند.

بیشتر بخوانید: خواسته های زنان از مردان: ۸ خواسته زنان قبل از ازدواج از مردان

فواید ازدواج برای مردان

۴.صمیمیت

یکی از مزیت های ازدواج برای مردان رسیدن به یک صمیمیت و نزدیکی با فرد دیگر است. به عنوان یک مرد متاهل، شما این فرصت را دارید که هر زمان که بخواهید با شریک زندگی خود صمیمی شوید، به شرطی که آنها با شما همسو باشند.

فواید ازدواج برای مردان، این بدان معناست که شما می توانید به اندازه کافی لحظات عاشقانه با شریک زندگی خود داشته باشید بدون اینکه ترس از گرفتار شدن را داشته باشید یا فکر کنید که آیا کار درست را انجام می دهید یا نه. به علاوه به این معنی است که شما مجبور نیستید از کسی برای صمیمی شدن التماس کنید. زیرا شریکی دارید که می توانید آزادانه با او این کار را انجام دهید.

۵.ثبات اقتصادی بهتر

یکی از مزیت های دیگرازدواج برای مردان، ثبات اقتصادی است که به همراه می آورد. وقتی با شریک زندگی خود ازدواج می کنید، تقسیم بار مالی آسان تر می شود، به خصوص اگر او هم سخت کوش باشد.

فواید ازدواج برای مردان، بسیاری از محققان بر این باورند که افراد متاهل معمولاً ثروتمندتر از افراد مجرد هستند. همچنین، آنها می دانند که چگونه پول را بهتر مدیریت کنند که باعث می شود پس انداز و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

۶.سلامت روان را بهبود می بخشد

فواید ازدواج برای مردان، داشتن سلامت روانی بهتر یکی از مزایای ازدواج برای مردان است. ازدواج دسترسی شما را به حمایت اجتماعی افزایش می دهد زیرا حداقل یک نفر خواهید داشت که در کنار شما باشد.

طبق مطالعات، مردان مجرد احتمالا مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و غیره را تجربه می کنند. مردان متاهل نیز از مشکلات روانی رنج می برند. با این حال، این میزان در میان مردان متاهل به دلیل شریک زندگی شان پایین است. بنابراین ازدواج سلامت روان مردان را در دراز مدت ثابت نگه می دارد.

۷.او به کاهش خشونت اجتماعی کمک می کند

وقتی مردی ازدواج می کند و بچه دارد، احتمال بزهکاری فرزندانش در مقایسه با زمانی که فرزندش را به عنوان یک پدر مجرد بزرگ می کند، کم می شود.زیرا هم مرد و هم شریک زندگی او مسئول رشد و تکامل کودک خواهند بود.

وقتی یکی از طرفین در خانه نباشد، همسر او می تواند شکاف را پر کند. به همین ترتیب یکی از فواید ازدواج برای مرد این است که کمتر مرتکب جرم می شود. زیرا هدف اصلی او حفظ خانواده شاد و سالم است. او مسئولیت های بیشتری دارد و تمرکزش روی جرم و جنایت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: با این دختران ازدواج نکنید: از دختری با این ۵ ویژگی دوری کنید

فواید ازدواج برای مردان

۸.او شادتر می شود

فواید ازدواج برای مردان، ازدواج به طور کلی باعث خوشحالی افراد می شود. وقتی مردها ازدواج می‌کنند، خوشحال‌تر می‌شوند، زیرا فکر گذراندن زندگی مشترک با یک نفر برای همیشه هیجان‌انگیز است. از این رو، او مشتاقانه منتظر تمام لحظاتی است که با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارد.

۹.فرصتی برای ایجاد خانواده رویایی خود

فواید ازدواج برای مردان، برخی از مردان فرصت بزرگ شدن در خانه های خوب را پیدا نکرده اند. این باعث شده است که برخی از آنها به این ایده متعهد شوند که وقتی فرصت ازدواج پیدا کردند، برخی از اشتباهات را اصلاح خواهند کرد و برای همسر و فرزندانش یک زندگی رویایی و ایده آل می سازد.

۱۰.او کسی را دارد که او را همان طور که است دوست دارد

وقتی با کسی ازدواج می‌کنید که دوست تان دارد، شما را همان‌طور که هستید می‌پذیرد. این پذیرش یکی از فواید ازدواج برای مرد است. زیرا او عیوب  خود را می پذیرد و اگر شریک فهمیده ای داشته باشد، برای اصلاح آن تلاش می کند.  در مقابل مرد نیز این فرصت را دارد که به شریک زندگی خود کمک کند تا با کمبودهای خود بهتر کنار بیاید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات مردان در زندگی مشترک: این ۵ اشتباه زنان را فراری می کند

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. دلیل اول دانلود عشق و محبت زیاد

    دو ،‌ شرک ازدواج کرد پس منم میکنم

    سه، ازدواج خیلی خوبه

    هشت، لازانیا

    شونزده، سایتتون خیلی خوبه بازم ارسال کنید

    بیست و هشت، لطفا ازدواج کنین دیگه

  2. با حقوق ماهی هفت تومان و عدم ثبات شغلی نمیشه ازدواج کرد وگرنه اکثر مردان دوست دارند تشکیل خانواده بدن

  3. متاسفانه شرایط جامعه طوری رقم خورده که جوانان ازدواج نمی کنند و این مشکل ۳۰ سال بعد گریبانگیر اول خود فرد و سپس جامعه میشود .

  4. دولت حمایت کنه پسرها ازدواج کنن
    هر روز صبح با قیمت‌های افزایش یافته و تورم روبرو هستیم
    ازدواج با گرانی سنخیتی نداره

  5. سلام دوستان….الان ازدواج برای جوانان بسیار خوبشده….400 ت به بالا وام به هر دو زوج میدن من سال 74 ازدواج کردم…بخدا وام 100. هزار تومان گرفتم سه ساله با 36 درصد سود….
    میدونم بزرگترین بحران جوان ازدواج وکار است
    خدا رو شکر اداره فنی وحرفه ای بهترین دوره ها رو اموزش عملی میده(چه اقایون وچه خانم ها) بصورت رایگان…دانشگاه ها هم خوابگاه متاهلی ویا وام مسکن میدن(اگر هر دو دانشجو باشند…وامشان تقریبا کفاف زندگی میده)…بخدا اون موقعه ما خواب این چیزا رو نمیدیدیم….
    بالاخره ایده ال نیست…ولی گذرون هست…جون ها بجنبید که دیر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا