;
سلامتدرمان خانگی

عادت های اشتباه برای سلامت مغز که باید آنها را ترک کنید!

شاید این جمله طعنه آمیز است که اندامی که بیشتر فکر می کند و کار می کند، اندامی است که ما کمتر از آن مراقبت می کنیم. حفظ سلامت مغز به اندازه حفظ سلامت بدن مهم است. آیا تا به حال احساس کرده اید که سلامت روانی شما در حال سقوط است؟ یا با وجود اینکه کار زیادی انجام نداده اید احساس خستگی می کنید. ممکن است به این دلیل باشد که ما خیلی از مغز خود مراقبت نمی کنیم. عادات کوچک روزمره ما ممکن است یکی از دلایل آن باشد. برای رفع آن، باید از عادت های بدی که دنبال کرده ایم آگاه باشیم. در این مطلب چشمک 5 عادت های اشتباه برای سلامت مغز مورد بررسی قرار گرفته است که باید هر چه زودتر آن ها را ترک کنید تا مغز خود را سالم نگه دارید.

بیشتر بخوانید: تست: چند ستون در تصویر می بینید؟|شما چپ مغز هستید یا راست مغز؟

بی تحرکی از عادت های اشتباه برای سلامت مغز

ما به افرادی برخورد کرده ایم که تمام روز در یک جا هم غذا می خورند، هم می نوشند، می خوابند و کار می کنند. تأثیر مخرب بی تحرکی اجتناب ناپذیر است. نشستن طولانی مدت در یک موقعیت با مشکلاتی مانند بیماری قلبی، چاقی، افسردگی، زوال عقل و سرطان مرتبط است. علاوه بر این، حتی نورون های خاص را در مغز تغییر می دهد. روال یکنواخت خود را بشکنید و به اطراف حرکت کنید. بدین ترتیب حرکت،اندورفین را القا می کند که به ما احساس بهتری دهد، قلب ما را سالم نگه می دارد و باعث می شود مغز ما بدون زحمت کار کند.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

استفاده بیش از اندازه شکر

تقریباً هر غذایی که ما را احاطه کرده است حاوی قند است. بدون شک شکر بسیار اعتیاد آور است و به همین دلیل است که ما آن را بسیار میل می کنیم. همه ما عاشق چیزهای شیرین هستیم اما چیزی که نمی دانیم اثرات مضر آنها بر مغز است. افزایش قند خون باعث ایجاد جریان خون غیر طبیعی در مغز می شود. علاوه بر این، مصرف زیاد قند نیز می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود. در نتیجه منجر به خلق و خوی بد، افسردگی، ضعف حافظه، تمرکز پایین و تفکر کندتر می شود. از این رو مطمئن شوید که از مصرف شکر پرهیز کرده و مواد غذایی مناسب را انتخاب کنید.

نخوابیدن کافی از عادت های اشتباه برای سلامت مغز

کم خوابی تنها باعث ایجاد مشکلاتی مانند خواب آلودگی شدید در طول روز نمی شود. بسیاری از مشکلات جدی مانند اختلال حافظه و افسردگی نیز نتیجه نخوابیدن کافی است. آیا می دانستید که حتی یک شب خواب نادرست می تواند قدرت حافظه شما را تحریک کند؟ اگر می خواهید با بالاترین نیروی مغز خود کار کنید، خواب مناسب را فراموش نکنید.

پوشاندن سر موقع خواب

پوشاندن سر هنگام خواب ممکن است برای ما آرامش بخش باشد. اما در واقع منجر به مصرف زیاد دی اکسید کربن و کاهش مصرف اکسیژن می شود. و همه ما می دانیم که اکسیژن برای سلول های مغز ما چقدر ضروری است. هنگام خواب از پوشاندن سر خودداری کنید و اجازه دهید مغزتان اکسیژن بیشتری جذب کند.

بیشتر بخوانید: تست بررسی وضعیت مغز: وضعیت مغزتان را با این تست جالب محک بزنید!

تماشای برنامه های تلویزیونی از عادت های اشتباه برای سلامت مغز

راستش را بخواهید، همه ما عاشق تماشای درام هستیم. و این ممکن است شما را شوکه کند که تماشای چنین برنامه هایی که واقعیت های اغلب جعلی را منتشر می کنند برای مغز ما مضر است. نمایش های واقعیت، به معنای واقعی کلمه نوعی زباله برای مغز ما هستند. چنین نمایش هایی در واقع مغز ما را پوسیده می کند و باعث می شود نسبت به دیگران همدلی کمتری داشته باشیم. پیوستن مداوم به چنین نمایش‌هایی می‌تواند همان احساسات و ویژگی‌هایی را که ما روی صفحه می‌بینیم در خود جای دهد. آنچه می بینیم تأثیرات ناخودآگاه بر آنچه فکر می کنیم دارد. از این رو، وقت آن رسیده که از دیدن چنین نمایش هایی دست بکشید و خود را درگیر محتوای الهام بخش و انگیزشی کنید.

بیشتر بخوانید: سوالات هوش: 7 سوال هوش جذاب که می تواند قدرت مغز شما را افزایش دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

دکمه بازگشت به بالا