;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده: ۵ ماسکی که موها را ابریشمی می کند

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده: موهای رنگ شده بیشتر از موهای بدون رنگ مراقبت لازم دارد. زیرا زمانی که موها رنگ می شود، به دلیل مواد شیمیایی، بیشتر خشک و آسیب پذیر می شود. بنابراین اگر به درستی مراقبت نشود ممکن است موها شکننده شده و دچار ریزش شوند.

یکی از مراقبت هایی که می تواند موهای رنگ شده را سالم، درخشان و نرم نگه دارد، استفاده از ماسک های خانگی است. ماسک های خانگی که سرشار از مواد مغذی و معدنی است می تواند باعث رشد موها شود. در بخش آرایش و زیبایی ۵ ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده معرفی شده است. این ماسک ها برای درخشندگی و نرمی موها بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: ماسک موی رنگ شده: ۶ ماسک خانگی برای نرمی موهای رنگ شده

۵ ماسک موی خانگی که موها را ابریشمی می کند

۱.ماسک مو آووکادو و روغن بادام

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده، ماسک موی آووکادو و روغن بادام برای موهای رنگ شده یک انتخاب عالی است. زیرا آووکادو دارای ارزش غذایی بالایی است و یک میوه فوق العاده است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. این میوه خامه‌ای را می‌توانید روی موهای تان بمالید تا نرمی و درخشندگی بیشتری به موهای تان بدهد.

از آنجایی که رنگ کردن مو می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند، یک میوه غنی از مواد مغذی و کرم مانند آووکادو می تواند به طور موثری از موهای رنگ شده شما محافظت کند. روغن بادام همچنین یک ماده خانگی عالی برای موهای رنگ شده است زیرا حاوی ویتامین A و ویتامین E است. مخلوط آووکادو و روغن بادام یک ماسک خانگی عالی برای موهای رنگ شده است.

آووکادو را پوست بگیرید و با پشت قاشق له کنید. یک قاشق غذاخوری روغن بادام را به آووکادوی له شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مواد را به طول موهای خود بمالید و مطمئن شوید که ماسک مو را به طور یکنواخت پخش می کنید.  سر خود را در کلاه دوش بپیچید و ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. سپس موهای خود را با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید.

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده

 ۲.ماسک موی تخم مرغ و عسل

می توانید از تخم مرغ های غنی از پروتئین استفاده کنید تا درخشندگی از دست رفته را به موهای خود بازگردانید. اگر رنگ مو باعث خشکی و وز شدن موهای شما شده است، ماسک های تخم مرغ می توانند به شما کمک کنند تا به طور موثر با این مسائل مقابله کنید. عسل دارای بیش از ۲۲ اسید آمینه، ۲۷ ماده معدنی و بیش از ۵۰۰۰ آنزیم است و برای حفظ رطوبت موهای شما عالی است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده، تخم مرغ و عسل را با هم مخلوط کرده و یک ماسک موی طبیعی بسازید تا به موهای تان جان ببخشید و با اثرات منفی آلودگی مبارزه کنید. این یک ماسک موی عالی برای موهای رنگ شده است. دو عدد تخم مرغ را در ظرفی بزنید تا سفیده و زرده کاملا با هم مخلوط شوند. اگر ترجیح می دهید فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید، می توانید ۴ زرده تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. مخلوط را روی موهای خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

 ۳.ماسک مو موز و شیر

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده، ترکیب موز و شیر، پروتئین، چربی های خوب و کلسیم و سایر مواد مغذی را به شما می دهد. همانطور که این ترکیب برای استخوان های شما خوب است، یک ماسک موی طبیعی عالی برای موهای رنگ شده شما نیز می باشد. از این ماسک موی خانگی برای داشتن موهایی براق و نرم استفاده کنید. یک موز خیلی رسیده را در یک کاسه له کنید. یک قاشق غذاخوری شیر خامه کامل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر و تمام طول موهای تان بمالید. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

بیشتر بخوانید: صاف کردن مو: با شیر در ۵ مرحله موهای خود را ابریشمی کنید

 ۴.ماسک مو روغن زیتون و عسل

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و برای مو بسیار مفید است. روغن زیتون بکر برای موهای رنگ شده نیز عالی عمل می کند. از سوی دیگر، عسل به دلیل داشتن آمینو اسیدها و آنزیم ها، موهای آسیب دیده را براق می کند و ترمیم می کند. اگر از خشکی پوست سر یا خارش رنج می برید، ترکیب روغن زیتون و عسل می تواند تسکین بسیار مورد نیاز را فراهم کند. این همچنین به عنوان یک درمان آبگرم مو موثر در خانه عمل می کند.

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده،  در اینجا دستور تهیه این ماسک موی خانگی فوق العاده تسکین دهنده و مرطوب کننده برای موهای رنگ شده آورده شده است.  یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه بریزید. یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر و طول ریشه های مو استفاده کنید. قبل از شستشوی کامل آن را یک ساعت بگذارید.

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده

 ۵.ماسک مو سس مایونز

سس مایونز سرشار از چربی است زیرا از زرده تخم مرغ و روغن نباتی تهیه می شود. اگر سس مایونز را به دلیل داشتن محتوای چربی غنی نمی‌خورید، همچنان می‌توانید از آن برای استفاده از فواید آن برای موهایتان استفاده کنید. می توانید از روغن ضروری مانند اسطوخودوس برای این مخلوط استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری سس مایونز پرچرب را در یک کاسه بریزید.

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده،  اگر بوی سس مایونز آزارتان می دهد چند قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید. سس مایونز را به طول موهای خود بمالید.  قبل از شستن آن را به مدت ۲۰ دقیقه نگه دارید. سپس با یک شامپو مخصوص موهای رنگ شده موهای خود را بشویید. سس مایونز همچنین با توجه به بافت کرمی خود به عنوان یک ماسک مو عالی برای موهای وز عمل می کند.

سخن آخر

ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده، این ماسک های خانگی برای موهای رنگ شده به راحتی درست می شوند. زیرا مواد تشکیل دهنده آن را می توان درست در آشپزخانه پیدا کرد. می توانید از این ماسک های حالت دهنده عمیق یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا نتایج را مشاهده کنید. نیازی نیست به دستور العمل خاصی برای ماسک مو پایبند باشید زیرا می توانید هر هفته از انواع مختلفی استفاده کنید. این ماسک های مو ساده هستند اما نتایج باورنکردنی دارند. موهای شما به قدری براق و نرم خواهد شد که برای همیشه گیر این ماسک های موی سالم خانگی برای موهای رنگ شده خواهید بود.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موهای نازک و کم پشت با ۶ مرحله آسان که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =

دکمه بازگشت به بالا