;
آرایش و زیباییدنیای مد

شناسایی ته رنگ پوست با ۵ روش ساده برای آرایش حرفه ای!

شناسایی ته رنگ پوست: شناسایی ته رنگ پوست برای یافتن بهترین هماهنگی و تعادل میان رنگ طبیعی پوست و زیرسازهای آرایشی، ضروری است. استفاده از ته رنگ نامناسب باعث می‌شود میکاپ صورت شما رنگ متفاوتی نسبت به سایر قسمت‌های بدن پیدا کند. علاوه‌ بر این، آشنایی با ته رنگ پوست برای انتخاب بهترین رنگ لباس، رژ لب، لاک و موارد دیگر هم بسیار مهم است.

پیدا کردن رنگ کانسیلر یا کرم‌ پودر مطابق با ته رنگ پوست برای اغلب افراد چالش برانگیز است و برخی هم از دقت شناسایی ته رنگ پوست خود مطمئن نیستند. اما تشخیص آندرتن (ته رنگ) پوست بسیار آسان‌تر از آن است که تصور می‌کنید. فقط باید راهش را بلد باشید. به خواندن این مطلب دنیای مد ادامه دهید تا چند ترفند ساده برای شناسایی ته رنگ پوست را یاد بگیرید و از این اطلاعات برای برجسته کردن زیبایی طبیعی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان بر اساس رنگ پوست، بهترین رنگ لباس را انتخاب کرد؟

ته رنگ پوستی چیست؟

ته رنگ پوست به رنگ‌های طبیعی زیر سطح پوست شما اشاره دارد و با رنگ سطح پوست شما متفاوت است. تصور کنید که چگونه پوست خود را برای شخص دیگری توصیف می‌کنید؟ (به عنوان مثال، روشن، برنزه، تیره، سبزه و غیره) بسیاری از ما رنگ پوست خود را می‌شناسیم. اما ته رنگ کاملاً متفاوت است. بر خلاف سطح پوست که رنگ آن می‌تواند با برنزه شدن یا استفاده از محصولات روشن‌کننده تغییر کند، ته رنگ پوست شما همیشه ثابت است.

به گفته میکاپ آرتیست مشهور رابرت سسنک (Robert Sesnek): «رنگ پوست شما ممکن است در طول سال‌ها تغییر کند، اما ته رنگ پوست هرگز تغییر نمی‌کند.» هم برای داشتن بهترین استایل و هم بهترین میکاپ، درک ته رنگ پوست بسیار مهم است.

شاید بپسندید: چگونه شیک پوش و جذاب باشیم + ۶ رازی که هیچ کس نمی داند!

بیشتر بخوانید: برای رفع چین و چروک دور چشم این ماسک گیاهی معجزه می کند+نحوه استفاده

ته رنگ‌های پوست به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

گرم: شامل ته رنگ‌های طلایی، هلویی، زیتونی (سبز) و زرد است.

سرد: شامل ته رنگ‌های صورتی، قرمز یا آبی است.

خنثی: شامل ته‌ رنگ‌های گرم و سرد است. در واقع اگر ته رنگ خنثی دارید، به این معنی است که ته رنگ پوست شما تقریباً همان رنگ سطح پوست شما است.

شناسایی ته رنگ پوست، مهم است توجه داشته باشید که ته رنگ شما با رنگ طبیعی شما یا همان رنگ پوست بدون آرایش شما یکسان نیست. حتی روشن‌ترین سطح پوست‌ها هم می‌توانند ته‌رنگ‌های گرمی داشته باشند و سطح پوست‌های تیره‌تر می‌توانند ته رنگ‌های سردی داشته باشند.

شاید بپسندید: تایم لاین پوست در سنین مختلف

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای تقویت مژه: برای تقویت مژه به صورت طبیعی این نکات را فراموش نکنید!

چگونه ته رنگ پوست خود را تشخیص دهم؟

۱. به رگ‌های بدنتان توجه کنید

به رگ‌های روی مچ دست خود نگاه کنید، چه رنگی به نظر می‌رسند؟ اگر رگ‌های شما آبی یا سبز زیتونی هستند، رنگ پوست گرمی دارید. رنگ پوست زرد مایل به طلایی، به رگ‌های شما رنگ آبی متمایل به سبز می‌دهد؛ مانند نگاه کردن به رنگ آبی از طریق فیلتر زرد.

اگر رنگ رگ‌هایتان کبودتر مثلا بنفش یا ارغوانی به نظر می‌رسند، ته رنگ پوست سردی دارید و اگر رنگ پوست خنثایی داشته باشید، ممکن است رگ‌های شما سبز مایل به آبی به نظر برسند یا اصلا نتوانید رنگ رگ‌های خود را به درستی تشخیص دهید (ممکن است بی‌رنگ به نظر برسند یا با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشند).

همانطور که اشاره شد، خنثی مخلوطی از ته رنگ‌های گرم و سرد است. دنیل مارتین (Daniel Martin) میکاپ آرتیست حرفه‌ای همچنین توصیه می‌کند برای شناسایی دقیق‌تر ته رنگ، به رگ‌های اطراف صورت و گردن‌تان هم توجه کنید.

جالب خواهد بود: پرپشت شدن ابرو با ۷ ترکیب خانگی شگفت انگیز!

بیشتر بخوانید: چند اشتباه در استایل که زنان را پیر و سن بالا نشان می ده!

شناسایی ته رنگ پوست

۲. از یک تکه کاغذ یا پارچه سفید برای شناسایی ته رنگ پوست خود کمک بگیرید

شناسایی ته رنگ پوست، در نور طبیعی، یک تکه کاغذ یا پارچه سفید را روی صورت بدون آرایش خود نگه دارید. اگر پوست شما صورتی یا گلگون به نظر می‌رسد، احتمالا ته رنگ پوستتان سرد است. اگر صورت شما زردتر از کاغذ یا پارچه به نظر رسید، ته رنگ شما گرم است. اگر بیشتر سبز یا خاکستری بودید، ممکن است ته رنگ خنثایی داشته باشید.

شاید بپسندید: ۸  دلیل مهم برای استفاده از سرم ویتامین C برای پوست!

احتمالا بپسندید: ۸ خاصیت فوق العاده آب برنج برای مو + روش استفاده

تست سفید در مقابل کرم

دو لباس را بردارید، یکی سفید و دیگری کرم رنگ و آن را روی صورت خود نگه دارید. دقت کنید که کدام پارچه رنگ پوست شما را تکمیل می‌کند. اگر احساس می‌کنید در رنگ‌های مایل به سفید یا کرم بهتر به نظر می‌رسید، این یکی دیگر از نشانه‌هایی است که ممکن است تن گرمی داشته باشید. رنگ کاملا سفید بیشتر روی پوست دارای ته رنگ‌های سرد زیباتر است. اگر ته رنگی خنثی دارید، در هر دو رنگ زیبا خواهید بود و تفاوت چندانی نخواهید یافت. خوب است بدانید لباس‌های قهوه‌ای مکمل پوستی با ته رنگ گرم هستند در حالی که ته رنگ‌های سردتر در لباس مشکی بهتر به نظر می‌رسند. افراد با ته رنگ خنثی هم در هر رنگ لباسی جذاب هستند.

۳. رنگ طبیعی موها و چشم‌ها را بررسی کنید

در حالی که رنگ موها و چشم‌ها اصولا حرف آخر را برای تشخیص دقیق ته رنگ پوست نمی‌زنند اما می‌توانند راهنمای خوبی باشند. معمولاً چشم‌های فندقی، کهربایی و قهوه‌ای رنگ نشان‌گر یک پوست با ته رنگ گرم هستند. در حالی که چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری متعلق به ته‌رنگ‌های سردتر یا خنثی هستند.

شناسایی ته رنگ پوست، همچنین توجه به رنگ موها هم می‌تواند برای شناسایی ته رنگ پوست شما مفید باشد. موی قهوه‌ای روشن یا بلوند اصولا ته رنگ سرد را نشان می‌دهد و ته رنگ‌های گرم پوست ممکن است با موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی قابل تشخیص باشند.

۴. واکنش پوستتان به نور خورشید را در نظر بگیرید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تشخیص ته رنگ پوست بسیار کاربردی است. مارتین توضیح می‌دهد: «اگر به راحتی آفتاب‌سوخته می‌شوید، ته رنگ سردی دارید. اگر به راحتی برنزه می‌شوید، ته رنگ گرمی دارید و اگر ابتدا آفتاب‌سوخته و سپس برنزه می‌شوید، احتمالاً ته رنگ خنثی هستید.»

۵. به زیبایی جواهرات روی پوستتان دقت کنید

مقایسه اینکه جواهرات با رنگ‌های مختلف چه جلوه‌ای روی پوست شما ایجاد می‌کنند می‌تواند راهی مفید برای تشخیص ته رنگ پوست شما باشد. به جواهرات خود نگاه کنید، توجه کنید کدام فلز پوست شما را زیباتر می‌کند؟ اگر طلای زرد سنتی به دست شما ظاهر زیباتری می‌دهد، به احتمال زیاد ته رنگ پوست گرم یا زیتونی دارید. نقره، پلاتین و رزگلد تمایل دارند ته رنگ‌های سردتر پوست را زیباتر و زنده‌تر جلوه دهند. اگر پوست شما در هر دو عالی به نظر می‌رسد و نمی‌توانید تفاوت عمده‌ای را متوجه شوید، احتمالاً خنثی هستید.

انتخاب بهترین رنگ زیرساز آرایشی مطابق با ته رنگ پوست

هنگامی که ته رنگ پوست خود را شناختید، می‌توانید به انتخاب زیرساز مناسب برای پوست خود اقدام کنید. اما با توجه به گستردگی خط تولید لوازم آرایشی و تنوع بالای تناژ کرم‌ پودرها، کانسیلرها و سایر زیرسازهای آرایشی، ممکن است همچنان کمی آزمون و خطا نیاز باشد.

تقریبا هر برند آرایشی تناژ کرم‌ پودر منحصربه‌فرد خود را دارد و رنگ زیرسازها بسته به مارک آن‌ها متفاوت است. بنابراین رنگ مطابق با ته رنگ پوست شما ممکن است در محصولات مختلف، کمی متفاوت باشد. در ادامه به طور کلی و مختصر، به شناسایی بهترین رنگ کرم‌ پودر بر اساس ته رنگ پوست خواهیم پرداخت.

شناسایی ته رنگ پوست

ته رنگ سرد

شناسایی ته رنگ پوست، کرم پودر مناسب ته رنگ سرد، در محفظه کمی صورتی به نظر می‌رسد. از انتخاب کرم‌ پودرهایی که رنگ مایل به زرد دارند خودداری کنید زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شوند رنگ پوست سرد‌تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: راهکارهای از بین بردن جای جوش: روش های درمانی از بین بردن جای انواع جوش!

برایتان جالب خواهد بود: چطور یک خانم خوش تیپ و جذاب باشیم + رازهای مهم

ته رنگ گرم

ته رنگ‌های گرم با کرم‌ پودرهای کمی زرد بهتر زیرسازی می‌شوند اما اگر ته رنگی زیتونی دارید، معمولاً این اشتباه است که به سراغ یک کرم پودر زرد بروید. در عوض، به دنبال یک زیرساز آرایشی با رنگ طلایی ملایم باشید.

ته رنگ خنثی

شناسایی ته رنگ پوست، افرادی که ته رنگ‌های خنثی دارند در کرم‌ پودرهایی که رنگ آن‌ها نه بیش از حد زرد و نه صورتی هستند میکاپی طبیعی‌تر خواهند داشت. اگرچه بهتر است به دنبال ترکیبی از هر دو رنگ باشید، اما زیرساز هلویی هم می‌تواند برای رنگ‌های خنثی به خوبی کار کند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ پیشنهاد زنان کره ای برای زیبایی و جوانی پوست!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید:۵  کار ساده برای داشتن پوست زیبا و شاداب که می‌توانید در خانه انجام دهید! 

جالب خواهد بود: آرایش صورت گرد: ۵ ترفند آرایش حرفه ای برای کسانی که صورت گرد دارند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا