;
دنیای مد

خواص برنج ایرانی برای پوست + ۶ ماسک جادویی جوان کننده!

خواص برنج ایرانی برای پوست: خواص برنج ایرانی برای پوست بی‌شمار است. می‌توان با ماسک‌های طبیعی که با آب برنج، خود برنج یا آرد برنج ایرانی درست می‌شود، برای جلوگیری از پیری پوست، رفع چین و چروک پوستی، از بین بردن لکه‌های پوست، رفع جوش و آکنه، جوانسازی و شادابی پوست، سفیدی پوست و … استفاده کرد. در این مطلب دنیای مد به بررسی خواص برنج ایرانی برای پوست و طرز تهیه انواع ماسک‌ با برنج ایرانی، آب برنج و آرد برنج برای پوست می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بمب جوان سازی زنان کره ای: استفاده از آب برنج با روش مخصوص!!

آب برنج جوشیده

در این روش، مقداری برنج را بشویید و در یک ظرف بریزید. ۴ برابر برنج را آب بریزید و با هم بجوشانید. سپس برنج را صاف کنید. هم از برنج پخته شده و هم از آب برنج می‌توانید به عنوان ماسک صورت برای رفع جای جوش و روشن شدن پوست استفاده کنید. زمان ماندگاری آب برنج در یخچال، یک هفته است.

 آب برنج خیسانده شده

در این روش، مقداری برنج ایرانی بشویید و در یک کاسه بریزید. در حدی که روی برنج را آب بپوشاند، مقداری آب اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس برنج را آبکش کرده و آب را از برنج جدا کنید. آب برنج شما آماده است و می‌توانید آن را به عنوان ماسک برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوستی استفاده کنید.

جالب خواهد بود: پرپشت شدن ابرو با ۷ ترکیب خانگی شگفت انگیز!

بیشتر بخوانید: چند اشتباه در استایل که زنان را پیر و سن بالا نشان می ده!

آب برنج تخمیر شده

در این روش، می‌توانید به هر یک از دو روش بالا، آب برنج را آماده کنید. سپس آب برنج را در یک بطری دربسته در دمای اتاق بگذارید. یک یا دو روز صبر کنید تا آب برنج شروع به ترش شدن کند. سپس آن را در یخچال بگذارید. از این آب برنج، به عنوان ماسک صورت برای جوانسازی و شادابی پوست و سفیدی و روشن شدن پوست می‌توانید استفاده کنید.

طریقه استفاده از ماسک آب برنج برای پوست

در تمام این روش‌ها، از آب برنج به تنهایی می‌توانید روی پوست استفاده کنید. آب برنج را روی پوست تمیز بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

شاید بپسندید: ۸  دلیل مهم برای استفاده از سرم ویتامین C برای پوست!

احتمالا بپسندید: ۸ خاصیت فوق العاده آب برنج برای مو + روش استفاده

۱. ماسک آب برنج برای سفیدی پوست

برای روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه‌ها و در نتیجه سفیدی پوست، می‌توانید ماسک آب برنج را درست کنید.

مواد لازم:

آب برنج: ۳ قاشق غذاخوری

کشک: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک آب برنج برای روشن شدن پوست

برای درست کردن این ماسک با لعاب برنج ایرانی، در یک کاسه، آب برنج را با کشک و عسل ترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد. ماسک را روی پوست خشک و تمیز بمالید و صبر کنید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و خشک شود. بعد از خشک شدن، صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید. عسل و کشک را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.

شاید بپسندید: ۷ اشتباه در آرایش که صورت شما را پیر و خسته نشان می‌دهد!

بیشتر بخوانید: موی سالم و لطیف: برای داشتن موهای زیبا، علل خشکی مو و راههای ترمیم آن را بدانید!

خواص برنج ایرانی برای پوست

بیشتر بخوانید: راهکارهای از بین بردن جای جوش: روش های درمانی از بین بردن جای انواع جوش!

برایتان جالب خواهد بود: چطور یک خانم خوش تیپ و جذاب باشیم + رازهای مهم

۲. ماسک برنج پخته برای احیای پوست

خواص برنج ایرانی برای پوست، این ماسک با برنج ایرانی که مناسب پوست‌های خشک، حساس و آسیب‌دیده است، خاصیت مرطوب کنند‌گی، تغذیه‌کننده و روشن‌کننده پوست دارد. این ماسک، پوست را ترمیم کرده و آن را آبرسانی می‌‎کند.

مواد لازم:

برنج پخته شده: ۲ قاشق غذاخوری

روغن نارگیل: ۱ قاشق چای‌خوری

آب پرتقال تازه: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه و استفاده از ماسک برنج پخته

برنج را در آب بجوشانید تا کاملا نرم شود. بعد از آبکش و له کردن آن، روغن نارگیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست داشته باشید. در نهایت، آب پرتقال را به آن اضافه کرده و با ترکیب مخلوط کنید.

ماسک را روی پوست تمیز صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه، ماسک روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را با آب سرد و یک پاک کننده ملایم شست‌وشو دهید. پوست را خشک کرده و کرم آبرسان یا مرطوب کننده ملایم روی پوستتان بمالید.

۳. ماسک آب برنج برای لک صورت

برای از بین بردن لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی یا لکه‌های به جا مانده از جای جوش و آکنه، می‌توانید از ماسک‌ آب برنج به تنهایی یا با ترکیب آب برنج با مواد دیگر استفاده کنید.

مواد لازم:

آب برنج: ۳ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۱ عدد

آرد برنج: به میزان کافی

روش تهیه و طرز استفاده از ماسک آب برنج برای لک صورت

خواص برنج ایرانی برای پوست، برنج را بشویید و در آب بجوشانید. آب برنج را کنار بگذارید. سیب زمینی را بشویید و رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را بفشارید تا آب آن جدا شود. سپس آب سیب زمینی را با آب برنج مخلوط کنید. آرد برنج را هم به تدریج اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست تمیز بمالید و ۲۰ دقیقه بعد، صورتتان را با آب سرد بشویید.

۴. ماسک آب برنج برای چاقی صورت و نرمی پوست

برای این که پوست نرمی داشته باشید و صورتتان چاق‌تر به نظر برسد، می‌توانید از ماسک موز و آب برنج استفاده کنید.

مواد لازم:

آب برنج: ۴ قاشق مرباخوری

موز: ۱/۴ یک موز

طرز تهیه و روش استفاده از ماسک

در این روش، موز را رنده یا له کنید. سپس آب برنج را به آن بیفزایید. این ماسک را روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید و خشک کنید.

خواص برنج ایرانی برای پوست

۵. ماسک برنج برای جوانسازی پوست

خواص برنج ایرانی برای پوست، این ماسک یکی از تغذیه‌کننده‌ترین ماسک‌های صورت با برنج است که به جوانسازی پوست و درخشان‌تر شدن آن کمک می‌کند. عسل از بهترین مواد طبیعی مغذی پوست است که برای انواع مختلف پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل، پوست را آبرسانی می‌‎کند و خاصیت ضد‌التهابی، آنتی اکسیدانی و درمانی نیز دارد. شیر نیز کمک زیادی به لکه‌برداری پوست، روشن شدن و جوانسازی آن می‌کند.

مواد لازم:

برنج پخته شده: ۳ قاشق چای‌خوری

عسل: ۲ قاشق چای‌خوری

شیر: ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه و طریقه استفاده از ماسک برنج

برنج را بجوشانید تا کاملا نرم شود. سپس آن را آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود. برنج پخته را با چنگال له کنید تا یک خمیر یکدست داشته باشد. شیر و عسل را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و سپس ماسک را روی پوست خود بمالید.

اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در نهایت صورت خود را با آب شست‌وشو دهید و پس از خشک کردن، کرم مرطوب کننده روی پوستتان بمالید. شیر را هم می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.

۶. ماسک برنج برای لایه‌برداری پوست

خواص برنج ایرانی برای پوست، این ماسک یکی از بهترین ماسک‌های لایه‌بردار با برنج است که خاصیت نرم‌کنندگی و روشن‌کنندگی بالایی دارد. ماسک برنج با شکر قهوه‌ای، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند.

مواد لازم:

برنج: ۲ قاشق چای‌خوری

شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده از ماسک برنج

برنج را خرد کنید. هر چه بیشتر خرد کنید، بهتر است، مخصوصا اگر پوست حساسی دارید. برای نرم‌تر شدن ماسک، شکر قهوه‌ای را هم می‌توانید آسیاب کنید. برنج و شکر آسیاب شده را در یک کاسه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و ترکیب را به خوبی با هم مخلوط کنید. ماسک را به صورت دایره‌ای، با نوک انگشتانتان روی پوست صورتتان بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب شست‌وشو دهید و یک کرم مرطوب کننده ملایم بزنید. روغن زیتون را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.

بیشتر بخوانید: فواید آب برنج برای پوست: نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: رنگ موهای جوان کننده: ۱۴ رنگ مو که صورت را بی بی فیس و جوان نشان می دهد!

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ریختن خط چشم برای مدت طولانی با ۴ ترفند ساده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا