;
آرایش و زیباییدنیای مد

پیشگیری از پیری پوست: ۷ عادت بد که شما را پیر و مسن نشان می دهد!

پیشگیری از پیری پوست: همه ما به جوانی و زیبایی ظاهری مان اهمیت می دهیم. واقعا برای مان مهم است که برای سال های طولانی جوان و زیبا به نظر برسیم. جوان و زیبا به نظر رسیدن نیاز به مراقبت و توجه بیشتر دارد. متاسفانه در این مورد ممکن است بسیاری از ما کمی تنبلی کنیم و روتین مراقبت از پوست مان را به درستی انجام ندهیم.

بنابراین با بی توجهی و برخی عادت های بد نه تنها از پیری پوست خود جلوگیری نمی کنیم بلکه باعث می شود صورت مان پیر تر و مسن تر از سنی که داریم به نظر برسید. بهتر است ۷ عادتی که در بخش آرایش و زیبایی، به آن پرداخته شده را بدانیم و کنار بگذاریم تا از جوانی و زیبایی پوست مان بهتر مراقبت کنیم .

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

۷ عادت بد که شما را پیر و مسن نشان می دهد

۱. از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده نمی کنید

پیشگیری از پیری پوست، متأسفانه، همه ضدآفتاب ها یکسان ساخته نمی شوند. برای جلوگیری موثر از آسیب های UVA و UVB یا پیری و سوختن پوست باید از محصولی استفاده کنید که طیف وسیعی از محافظت را ارائه می دهد. اگر ضد آفتاب شما این طور نیست، باید فورا آن را دور بیندازید. صورت و گردن شما برای محافظ از آفتاب به چند بار کرم در روز نیاز دارد. بهتر است هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتاب تان را تازه کنید.

۲.روتین ضد پیری خود را به تعویق می اندازید

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. همه ما این را می دانیم. بنابراین از ۱۸ سالگی از کرم دور چشم، در ۲۵ سالگی از سرم ها و در ۳۰ سالگی به بالا حتما از کرم ها و سرم های ضد چروک استفاده کنید.  با مراقبت خوب و جدی از پوست خود می توانید به طور موثر علائم پیری را قبل از ظاهر شدن کاهش دهید و پوستی صاف و جوان تر را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

پیشگیری از پیری پوست

۳.از محصولات خاصی در زمان نامناسب استفاده می کنید

پیشگیری از پیری پوست، زمان استفاده از مواد ضد چین و چروک اهمیت زیادی دارد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C باید در صبح برای مبارزه با اشعه ماوراء بنفش و آسیب رادیکال های آزاد در طول روز استفاده شوند، در حالی که مواد تقویت کننده کلاژن (مانند رتینوئیدها و پپتیدها) و لایه بردارهای شیمیایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها باید در شب هنگام استفاده شوند. زیرا پوست در شب بهتر جوان سازی می کند.

بیشتر بخوانید: روغن های طبیعی ضد چروک: ۵ روغن جادویی ضد پیری پوست

۴.طوری رفتار می کنید که انگار پوستتان تغییر نکرده

با افزایش سن، پوست ما خشک‌تر، نازک‌تر و گاهی حساس‌تر می‌شود. این بدان معناست که همان محصولات مراقبت از پوستی که در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود استفاده می کردید، آن را در دهه ۳۰، ۴۰، ۵۰ سالگی و بعد از آن تغییر نمی دهید. ببینید پوست شما در حال حاضر چه مشکلاتی دارد (مانند چین و چروک، رنگدانه یا قرمزی)، بهتر است محصولات مراقبت از پوست خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

۵.چشمان خود را نادیده می گیرید

پیشگیری از پیری پوست، ناحیه چشم شما اغلب نادیده گرفته می شود. این بخش مهمی از حالت چهره شما است، اما از آنجایی که پوست در آنجا نازک‌تر از سایر قسمت‌های صورت است، مستعد ایجاد خطوط ریز و چین و چروک است. این بدان معنی است که شما باید مالش ناحیه چشم خود را متوقف کنید. این کار می تواند رگ های خونی ظریف را از بین ببرد و باعث ایجاد چین و چروک شود. حتما باید صبح و شب از کرم ضد چین و چروک دور چشم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پیری پوست: ۵ نکته مهم برای جلوگیری از پیری پوست صورت

پیشگیری از پیری پوست

۶.آکنه را در بزرگسالی مانند جوش های نوجوانی درمان می کنید

پیشگیری از پیری پوست، هنگامی که شما یک نوجوان هستید، جوش ها و لک ها به دلیل بلوغ و تولید بیش از حد روغن ایجاد می شود. در بزرگسالی، استرس، تغییرات هورمونی و نوع پوست شما معمولاً محرک ایجاد جوش هستند. بنابراین به جای این که مانند دوران نوجوانی سعی کنید چربی پوست خود را از بین ببرید تا از شر جوش های تان خلاص شوید، سعی کنید از پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک برای باز کردن منافذ پوست و پاکسازی پوست از انسداد استفاده کنید و همچنین از ماسک های پاک کننده هفتگی استفاده کنید.

۷.گردن و سینه خود را فراموش می کنید

پیشگیری از پیری پوست، شما واقعا باید این اشتباه را متوقف کنید. صورت شما به خط فک شما ختم نمی شود، به سینه شما ختم می شود. گردن و دکلته شما همیشه در معرض دید شماست. پس با آن‌ها مانند صورت تان احترام بگذارید و از پاک‌کننده‌ها، لایه‌بردارها، سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها تا سینه‌تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت در منزل: ۸ بهترین فیشیال خانگی برای انواع پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا