;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

این یک واقعیت است که نازک شدن مو با افزایش سن به وجود می آید. قطعا شما در دهه بیست و سی عمرتان موهای ضخیم و حجیمی داشته اید. اما با افزایش سن، مو به مرور زمان نازک می شود. البته، این بدترین چیز در جهان نیست زیرا این فقط یکی از تغییراتی است که بدن ما با وارد شدن به سال های پختگی و طلایی عمر تجربه می کند. اما ممکن است از دست دادن موها برای برخی سخت تر از دیگران باشد. با این حال خوشبختانه، راه هایی برای به حداقل رساندن نازک شدن مو وجود دارد. از جمله استفاده از ابزار مناسب برای مراقبت از مو. بنابراین  در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به نحوه مراقبت از موهای نازک پرداخته می شود. اگر موهای نازکی دارید یا نگران نازک شدن موهای تان هستید، به این چهار نکته مهم توجه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

عوامل اصلی نازک شدن موها

نازک شدن مو ممکن است براثر عوامل گوناگون بوجود آید. از عادات نادرست زندگی روزمره تا مسائل ژنتیکی و یا هر دوی این دو عامل در کنار یکدیگر. بدین ترتیب عاادت نادرست ممکن است یک عامل کلیدی برای نازک شدن موها باشد. برخی از این عادات عبارتند از:

  • آرایش بیش از اندازه موها همچون فر کردن، استفاده از حالت دهنده ها، رنگ کردن و ….
  • استفاده از محصولات نامناسب آرایشی و بهداشتی.
  • بستن محکم موها. کشیده شدن موها می تواند در بلند مدت سبب نازک شدن موها شود
  • کمبود مواد مغذی و معدنی همچون آهن و دیگر ویتامین ها و ….
  • داشتن استرس نیز می تواند سبب نازک شدن موها شود.

۱. نحوه مراقبت از موهای نازک، از برس های محکم استفاده نکنید

همه برس‌های مو یکسان ساخته نمی‌شوند. برس ها اشکال و کیفیت گوناگونی دارند. به همین خاطر اگر موهای نازک یا ریزش مو دارید، تلاش کنید از برس های محکم و کم کیفیت استفاده نکنید. زیرا برس های محکم به دلیل لبه های ناهموار موها را می کشد و باعث می شود بیشتر بریزد. به خصوص زمانی که تازه دوش گرفته اید و مو خیس است. جینا ریورا، آرایشگر مشهور و موسس Phenix Salon Suites در این مورد می گوید، استفاده از یک برس نرم خوب بعد از شستن مو بسیار مهم است. برس‌های نرم انتخاب خوبی برای موهای خشک و نازک است. زیرا این برس ها دارای دندان‌های بزرگ تر و  گسترده‌تری هستند که کمتر به تارهای موی شما می‌چسبند و آسیب می زنند.

نحوه مراقبت از موهای نازک

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

۲.به عواملی که باعث ریزش و نازک شدن مو می شود، توجه کنید

نازک شدن موها همیشه به خاطر افزایش سن یا نتیجه مراقبت های اشتباه از مو نیست. به گفته Andrea Claire، یک آرایشگر حرفه ای، ممکن است مسائل بسیاری سبب ریزش و نازک شدن مو شود. مسائل مثل محصولات جدید مو یا خدمات شیمیایی، تغییرات بزرگ زندگی یا استرس، داروها، تغییر در رژیم غذایی… همه این موارد می توانند باعث ریزش و نازک شدن مو شود. به این دلیل زمانی که احساس می کنید موهای تان نازک شده یا دچار ریزش مو شده اید، بهتر است به این عوامل توجه کنید.

به علاوه به این نکته دقت کنید که حجم ریزش مو را ارزیابی کنید. طبق گفته آکادمی متخصصان پوست آمریکا (AAD) از دست دادن بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول روز کاملاً طبیعی است. اما Claires می گوید، اگر انگشتان خود را بین موهای خود بچرخانید و بیش از ۲۰ تار مو بیرون بیاید، دچار ریزش مو شده اید. در این حالت باید با پزشک عمومی یا متخصص پوست مشورت کنید.

نحوه مراقبت از موهای نازک

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۳.نحوه مراقبت از موهای نازک، هر روز موهای تان را نشویید

زمانی که موهای تان نازک شده و دچار ریزش مو هستید، بهتر است در روال مراقبت از موهای خود اصلاحات و تغییر ایجاد کنید. یکی از موثرترین این اصلاحات، حذف هر روز شستن مو است. کلر در این مورد می گوید، از شامپو زدن روزانه به موهای تان که می تواند باعث آسیب زدن به فولیکول های شما شود، خودداری کنید. به علاوه روی شامپوها و نرم‌کننده‌های باکیفیتی سرمایه‌گذاری کنید که آرایشگر شما برای نوع موی خاص شما توصیه می‌کند. همچنین می‌توانید به موهای تان، نرم‌کننده‌ ها و ماسک های طبیعی بزنید تا به رطوبت و تقویت ساقه مو کمک کند.

نحوه مراقبت از موهای نازک

بیشتر بخوانید: رشد و تقویت موهای نازک: این ۵ مواد غذایی به رشد موهای شما کمک می کند

۴.نحوه مراقبت از موهای نازک، کاهش استفاده از وسائل حرارتی مو

استفاده مداوم از وسایل برقی مانند برس های حرارتی و اتوی مو می توانند به موهای شما آسیب بزنند.  بهتر است از این وسایل برقی به صورت مداوم استفاده نکنید. به ویژه اگر موهای نازکی دارید یا دچار ریزش مو شده اید أصلا سراغ وسایل حرارتی مو نروید. زیرا استفاده از این وسایل ریزش مو را افزایش می دهد و موها نازک تر می شوند. به علاوه ریورا به نکته مهم دیگری اشاره می کند. او می گوید، مطمئن شوید که هنگام استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده، تنظیمات حرارت کم یا متوسط باشد تا از آسیب رساندن به موها جلوگیری شود. به علاوه کسانی که موهای نازک دارند بهتر است از وسایل ساده و بدون حرارت برای حالت دادن به مو استفاده کنید.

نحوه مراقبت از موهای نازک

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا