;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان! | حکایتی شنیدنی و جالب

داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان: هر داستانی که می خوانیم، یک پیام اخلاقی و آموزشی برای ما دارد. این پیام ها و توجه و عمل به آنها می تواند زندگی بهتری برای ما و اطرافیانم را تضمین کند. چرا که هیچگاه در این داستان ها شر و بدی پیروز نیست. آنچه که همواره موفق است نیکی و صداقت است. چشمک امروز نیز با شماست با یک داستان زیبای دیگر.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل گربه را باید دم حجله کشت!

داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان

زنان بیشتر مکارند یا مردان: حکایت شده است که در زمان قدیم پیرمرد طماع و خسیس و نخوری بود معروف به ” حاجی کنس ” که ثروت سرشاری جمع کرده و وارثی هم نداشت. با وجود این تا سن شصت سالگی همچنان یک شاهی را روی صد دینار می‌گذاشت و حتی خودش دلش راضی نمی‌شد نان خود را سیر بخورد. سر و ریش خود را هیچوقت در سلمانی اصلاح نمی‌کرد و ماهی یکبار که حمام می‌رفت لباس خودش را هم همانجا می‌شست و خلاصه همه‌اش در این فکر بود که تا ممکن است صرفه جویی کند.

احتمالا ًبپسندید: کدومیکی از این دو تا مرد برای مرخصی از زندان بیرون آمده است!؟

کارکردن ننه خدیجه در منزل مرد خسیس

در همسایگی او زنی بود بنام ” ننه خدیجه ” که پیرزن زرنگی بود که گاهی اتاق حاجی آقا را جاروب می‌زد، لوله چراغ او را پاک می‌کرد و کوزه‌اش را آب می‌کرد اما چون بدون مزد بود حاجی آقا خیلی خوشش میامد. این زن که هیچوقت رنگ شام و ناهار حاجی آقا را نمی‌دید آنقدر مهربانی به حاجی کرد و کرد تا یک شب که حاجی آقا کسالتی داشت و ننه خدیجه یک قند داغ از سماور خودش برای حاجی آقا تهیه کرد و اتفاقاً حال حاجی خوب شد و گفت دست شما خیلی خوب است ولی نمی‌دانم چطور تشکر کنم. ننه خدیجه هم موقع را مغتنم شمرده گفت حاجی آقا من محض ثواب این کارها را می‌کنم و چون شما مرد خوبی هستید میدانم که ثواب دارد ای‌کاش یک صیغه محرمیت می‌خواندیم تا به شما نامحرم نباشم و بیشتر خدمت کنم و برای آخرت خود ثوابی داشته باشم !

شاید بپسندید:آدم ریسک پذیری یا یک محتاط محافظه کار!؟ اگر نمی دونی یه نوشیدنی انتخاب کن تا بهت بگیم!

داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان

شاید بپسندید:ضریب بالای هوشی ات رو با پیدا کردن زندانی بی گناه، اثبات کن!

صیغه مرد خسیس با ننه خدیجه

بدینوسیله حاجی را گول زد و او را عقد نمود و مدت‌ها مجانی برای او خدمت می‌کرد تا اینکه دوباره به حاجی کسالتی دست داد و بدون حکیم و دوا جان را به جان آفرین تسلیم کرد. ننه خدیجه دید حاجی مرده و فردا می‌آیند و جنازه را می‌برند و آن وقت صدها خویش و قوم برای حاجی پیدا می‌شود و اموال او را تقسیم می‌کنند و دست او به جایی بند نمی‌شود. پس فکر بکری کرد و رفت به سراغ ” عمو نوروز پینه دوز”. قیافه عمو نوروز خیلی شبیه حاجی بود. ننه خدیجه پس از احوال پرسی و دلجویی گفت من با تو یک کاری دارم اگر این کار را درست انجام بدهی صد تومان به تو می‌دهم و آن این است که بیایی در منزل ما و به جای شوهر من حاجی آقا در بستر بخوابی. من می‌روم چند نفر از ریش سفیدهای محله را خبر می‌کنم که حاجی آقا شما را می‌خواهد همینکه آمدند دور رختخواب تو نشستند تو عوض حاجی وصیت می‌کنی و میگویی مرگ حق است و حساب حق است و من دیگر ساعت آخر عمرم است شما شاهد باشید که اگر من مردم تمام دارائیم مال عیالم ننه خدیجه است و دیگر هیچکس را ندارم. آن وقت مردم که رفتند از جایت حرکت می‌کنی و صد تومان می‌گیری و می‌روی به‌سلامت !

شاید بپسندید: در این کافه رستوران یک دزد حضور دارد، او را شناسایی کنید!؟

عمو نوروز

عمو نوروز قبول کرد و گفت بعدازظهر می‌آیم. ننه خدیجه فوری آمد حاجی بدبخت را کشان کشان برد در صندوقخانه پنهان کرد و عمو نوروز سر وعده حاضر شد و به جای حاجی خوابید و شروع کرد به ناله کردن. ننه خدیجه هم رفت و چند نفر از اهل محله را خبر کرد. پس ز آمدن اهل محل، ننه خدیجه گفت: آقایان شوهر من کسالت دارد و چون آدم باخدایی است می‌خواهد جلو شما صحبتی بکند و تکلیف شرعی خود را محض احتیاط عمل کند. همه اظهار تاسف کردند و گفتند حاجی آقا خدا بد ندهد و انشاء الله خیر است چه فرمایشی دارید؟

بیشتر بخوانید: خیلی تیزی پس سریع دزد مهمونی هالووین رو پیدا کن!

عمو نوروز قدری آه و ناله کرد و گفت: بله همه ی ما بالاخره یک روز لبیک حق را اجابت می‌کنیم من هم دیگر عمر خود را کرده‌ام و می‌خواهم شما را شاهد بگیرم که اگر من مردم تمام دارایی مرا نصف می‌کنید نصف آن را می‌دهید به عمو نوروز پینه دوز که در فلان گذر دکان دارد و خیلی به گردن من حق دارد نصف دیگرش را هم بدهید به عیالم ننه خدیجه که زن مومنه عفیفه ای است و دیگر هیچکسی را ندارم والسلام… آخ … وای خدا !!!

مردم هم سر به زیر انداختند و بعد از ساعتی برخاسته به ننه خدیجه هم گفتند غصه نخور انشاءالله شوهرت خوب می‌شود و رفتند. ننه خدیجه که هرگز مکر مردان را ندیده بود خیلی اوقاتش تلخ شد و نزدیک بود که با عمو نوروز کتک کاری کند ولی چون دید مردم می‌فهمند و بدتر می‌شود با هم صلح کردند! صد تومان را داد و بعد حاجی آقا را آورد و سر جایش گذاشت و گریه و شیون راه انداخت و مردم از در و دیوار ریخته گفتند چه شده گفت خاک بر سرم شده و شوهرم مرده است بیایید به دادم برسید !

همسایه‌ها جمع شدند و حاجی را بردند به خاک سپردند و پیرمردهای محل جمع شده مطابق وصیت حاجی اموال او را بین عمو نوروز و ننه خدیجه تقسیم کردند.

احتمالاً بپسندید: چشای قوی داشته باشی در یک نگاه آهو را تو تصویر پیدا می کنی!

داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان

شاید بپسندید: فقط یه نابغه میتونه اشتباه تصویر آرایشگاه رو تو یه نگاه تشخیص بده!؟

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: یه حیوون رو تو این تصویر انتخاب کن تا بگم تاریک‌ترین جنبه شخصیت‌ات چیه!؟

 

 

 

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: اگه زرافه ای که با بقیه فرق داره رو پیدا کنی، آخر تیزبینا هستی!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: اگه باهوشی تو یک نگاه، اشتباه تصویر دکترها را شناسایی کنید!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: اگه چشات مثل عقابه پس گور خر متفاوت را در تصویر پیدا کن!

مطالب مرتبط

حکایت خیاط دزد از داستان های پندآموز مثنوی معنوی!

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. مردا روباهو گذاشتن جیب بغلشون.به مفت خوری عاذت دارن همش دنبال پول و ارث زن هست که برن یا با ننه بابا شون تقسیم یا با زنای دیگه تقسیم کنن.بعد میگن زنا خیلی پول دوستن،همه اینده زنو ازش میگیری،بعد دهنتو باز میکنی
    ادم به بدی و ح……. مردا ندیدم.

    1. اگر زنها جلب وعوضی نبودند دوتا دوتا شوهر نمی‌کردند یا مردها و گول نمی‌زدند مرموزتر از زنا ندیدم

    2. مکر و حیله متاسفانه از گذشته بوده و تا ابد هست چون جزع ذات انسان و ربطی به زن و مرد نداره
      بدان که تهمت به همه مردا خودش هم مصداقی از حسادت و حیله است و نمیتوان فقط یه نفر را برای همه لحاظ کرد.با این کار فقط انسان از حقیقت خود دور می ماند

  2. همه زن ها یک قسم نیستن و مردا وقتی خاستن مکاری کنن با زنشو لوح رفتن بیگین گول خوردیم

  3. عامل بدبختی همه مردم،ریشه در زن دارد.علت:شیطان خواست آدم رو گول بزنه تا از میوه ممنوعه بخوره،آدم قبول نکرد.شیطان رفت حوا رو گول زد،حوا آمد آدم رو فریب داد و از بهشت رانده شدیم.والسلام.در ضمن اگر زن خوب بود خدا یکی برا خودش بهترینشو درست میکرد.از ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام یکی شون زن نبود.و من الله توفیق😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

دکمه بازگشت به بالا