;
دنیای مدآرایش و زیبایی

اکستنشن مژه + ایمنی و عوارض جدی آن برای سلامت چشم ها

همه ما زنان دوست داریم مژه هایی بلند، فر و پر داشته باشیم. اما یا نمی‌توانیم ریملی پیدا کنیم که جلوه‌ای را که می‌خواهیم ایجاد کند. یا هر ریملی که استفاده می‌کنیم نتیجه‌ای را که می‌خواهیم نمی‌دهد. در این صورت فکر می کنیم مژه مصنوعی یا مژه دائمی هدیه ای از جانب خداوند است. اما متأسفانه این مژه های مصنوعی فرآیندی طولانی و دشوار را در بر می گیرد. تمام اکستنشن ها یکی یکی به مژه های واقعی متصل می شوند تا به این مژه های مصنوعی ظاهری طبیعی بدهد. برای کسانی که هنوز می خواهند از آن استفاده کنند، آیا اکستنشن مژه ایمن هستند یا عوارض دارند؟ در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم می پردازیم. ببینیم آیا استفاده از مژه مصنوعی ارزش ریسک کردن را دارد؟

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

نظریات در مورد اکستنشن مژه

۱.عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم، بی خطر

مژه های مصنوعی نه تنها بی خطر است بکله با ساختار طبیعی و واقعی از مژه های شما نیز محافظت می کنند. واقعیت این است که مژه مصنوعی به طور کلی بی خطر است. اما نمی توان با اطمینان گفت که مژه های مصنوعی همیشه ایمن هستند.

کارشناسان سلامت و زیبایی بر این باور هستند که اگر مژه‌ها توسط یک فرد مجرب، آموزش دیده و مجهز با تجهیزات استریل و چسب بدون مواد شیمیایی استفاده شود، عموما بی‌خطر هستند. هیچ نگرانی عمده ای در این مورد وجود ندارد.

عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم

۲. عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم، خطر عفونت و مسدود شدن غدد میبومین

برخی از مراکز زیبایی برای نصب مژه ها از چسب شیمیایی استفاده می کنند که می تواند تحریک کننده باشد و باعث واکنش های آلرژیک شود. همچنین اگر افراد کم تجربه این کار را انجام دهند، خطر چسباندن چسب به سطح چشم و آسیب به قرنیه وجود دارد.

این چسب همچنین می‌تواند غدد میبومین را که در پشت مژه‌ها باز می‌شوند مسدود کند و باعث ایجاد زخم‌ها و تورم‌هایی شود که درمان آن دشوار است و ماه‌ها دوام می‌آورد.

در واقع، در مطالعه‌ای که در سال۲۰۱۲ در ژاپن انجام شد، مشخص شد. ۱۰۷ زن که از تحریک پس از مژه شکایت داشتند، به دلیل وجود مواد چسبنده یا پاک‌کننده، دچار کراتوکونژونکتیویت (التهاب چشم پس از خشکی) شدند. به علاوه ۴۲ نفر از آنها بلفاریت آلرژیک داشتند یعنی التهاب پلک. به همین دلیل، ذکر این نکته مفید است که خطر تحریک ناشی از استفاده از مژه های مصنوعی وجود دارد و این خطرات جدی است.

به همین دلیل اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید مژه بزنید، ابتدا موسساتی را که افراد متخصص و با تجربه در آن کار می کنند انتخاب کنید. به علاوه حتما بررسی و تحقیق کنید که از چه نوع چسبی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت

۳. عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم، استفاده بلند مدت از مژه های مصنوعی

برخی از متخصصین زیبایی بر این بارند که افرادی که از مژه مصنوعی استفاده می کنند، می توانند تا ۵۰ سال از آن با خیال راحت استفاده کنند. اما واقعیت این است که هرچه مژه مصنوعی مدت زمان کوتاه‌تر استفاده شود، بهتر و ایمن تر است. زیرا هرچه این مژه های مصنوعی برای مدت کوتاه تری استفاده شوند، از سلامت بیشتری برای چشم ها برخوردارند.

کارشناسان زیبایی تاکید می کنند که وقتی این مژه های مصنوعی برای مدت طولانی باقی می مانند، محیطی مناسب برای باکتری ها ایجاد می شود. برخی حتی نمی توانند مژه ها را به طور کامل تمیز کنند زیرا می خواهند مژه ها ماندگاری بیشتری داشته باشند. در این صورت وجود باکتری در مژه ها اجتناب ناپذیر است و در نتیجه عفونت های قارچی ایجاد می شود.

با این حال، هیچ داده تحقیقی قطعی در مورد امن ترین و دقیق ترین چارچوب زمانی برای استفاده از این مژه های مصنوعی وجود ندارد. در همین زمینه، متخصصان به اهمیت استراحت یک بار در هفته بین برنامه‌های اکستنشن مژه تاکید می کنند. تا به ناحیه‌ای که مژه‌ها در آن اعمال می‌شود اجازه تنفس داده شود و مژه‌ها در این فاصله کاملاً تمیز شوند.

عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم

۴.عوارض اکستنشن مژه برای سلامت چشم، ریزش مژه های طبیعی

با این که برخی بر این باورند که برای تشکیل مژه های جدید، چرخه ای وجود دارد که نیاز به ریختن مژه های قدیمی است. بنابراین در این نظریه دلیل شروع ریزش مژه های شما، استفاده از مژه مصنوعی نیست. اما واقعیت این است که مژه های مصنوعی شما در واقع می توانند باعث ریزش مژه های طبیعی شما شوند.

کارشناسان می گویند زمانی که مژه مصنوعی چسبانده می شود، مژه های طبیعی شما به سمت پایین کشیده می شوند. زیرا وزنی روی آن ها ایجاد می شود. به همین دلیل، مژه های شما ممکن است خیلی سریعتر از حالت عادی ریزش کنند. علاوه بر این، مژه های طبیعی ممکن است دوباره ریزش کنند، زیرا در حین برداشتن مژه ها، کشش خاصی اعمال می شود. همچنین ممکن است به دلیل عادت به این مژه ها و کم تجربه بودن در استفاده از آنها با مشکل ریزش مژه مواجه شوید.

سخن آخر

مژه مصنوعی زمانی که توسط متخصصین و با چسب مناسب استفاده شود به صورت کلی بی خطر است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که از تجهیزات استریل استفاده می شود. به علاوه سعی کنید آنها را به آرامی با دستمال پاک کننده آرایش پاک کنید و مراقب باشید هنگام پاک کردن مژه ها را نکشید. مراقب باشید از مژه مصنوعی خود برای مدت طولانی استفاده نکنید. بین برنامه ها به مژه های طبیعی تان استراحتی دهید.

بیشتر بخوانید: این ۵ اشتباه ساده آرایشی چهره شما را پیر و سن شما را زیاد نشان می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا